Permalänk

Grosse låda! Nice...

Visa signatur

R.I.P. Dimebag Darrell

Permalänk
Medlem

va fan vad är måtten? ballt.

Visa signatur

i7.

Permalänk

Ä den var väll inte stor ... ser liten ut Ne skojar bara..
Det ser skitsnyggt ut *UPDATE* nuu

Permalänk
Medlem

På torsdag så kommer min rostfria plåt då blir det såklart en update.. Måtten på ramen är 600x600x280mm utvändigt, invändigt är den 570x570x250mm

tack för all possitiv kritik hittills

//mvh bNet

Permalänk

trevligt...

mvh metalworker

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Medlem

nååååååååååååå?? händer det nåt??

Permalänk

Är det bara för mig som bilderna inte fungerar?
Detta verkar bli ett helball projekt utifrån det jag har läst iaf

Permalänk
Inaktiv

Sööötis Bnet Vet inte om jag kommer krama mest på dig eller din låda på DH

Manligt än så länge. Lägger tråden i favoriter.

Permalänk

varför får vi inga bilder?

Permalänk
Medlem

*Update me BILDER!!!*

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem

Verkar bli, hmm.. en stor låda Den lär väga rätt mycket också, men gillar stora burkar, ser maffigt ut

GL HF !

Visa signatur

[CPU] P4 2.8 @ 3.1 ghz [Minne] 512ddr [MOBO] P4P800-E Deluxe [G-Kort] Geforce FX 5200 [HDD] HDD 2st 120 gb, 1st 200 gb.

Permalänk
Medlem

när chassit inte längre får plats under skrivbordet då e de fan illa.
men ja kan tänka mig att din kylning kräva mkt plats.

Permalänk
Medlem

Varför gängade du inte i blocket och drog skruvarna genom acrylen och direkt i blocket så hade du sluppit muttrar på undersidan?

Permalänk
Medlem

a3t--> därför att då drar man sönder gängerna i kopparn.. så hårt drar man :D.. aja, jag får slänga upp lite bilder snart

Permalänk
Avstängd

bilderna funkar inte för mig, vill seeeee

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem

Om det finns, som det verkar, några bilder i första inlägget så funkar de inte för mej

Visa signatur

D4MN Y0U W1SH

Permalänk
Medlem

Hmm ramen ser mycket större ut än 600x600x280mm =/

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Bilderna i den första posten ligger på en server som ligger nere just nu.. men det kommer snart att vara fixat hoppas jag.

Update

Här är en bild av mitt cd/hd-rack som jag ritat upp precis hur allt ska vara på fet maseringstape. De stora skivaorna är 4mm hårdkarbonat och de mindre är 3mm plexiskivor.

Såhär blev skivorna efter att jag sågat ut det med sticksåg, dremel.. sedan så har jag puttsat det för hand oh till sisst smekt in ett lager med autosol som gör att det ser riktigt fräsht ut

Här är två bilder där skivorna ligger som de ska göra sen helt enkelt.

Här är tanken =).. det som ska göras är att borra alla hålen för nipplarna i rören, fräsa i fetingskivorna (8mm) oh borra hål och gänga det i en av skivorna så man kan fylla på med vatten i systemet osv.

Mina grejer som jag fått av elfa som ska användas till den sk "el-boxen".

Jao, jag har svetsat fast nya små fyrkantsrör på ramen nu vars funktion är att hålla fast cd/hd-racket så bra som möjligt.

Denna veckan som kommer nu kommer jag uppdatera lite mer

//mvh bNet

Permalänk
Medlem

Ser fint ut det dära Fin konstruktion på hdd racket.. Men det vore bra om man kunde få se bilderna på första sidan, att du lägger upp dem på en annan server så länge...

Men Keep Up The Good Work

Permalänk
Medlem

den där kan du ju sätta hjul på och en liten motor, stol och ratt så har du en bra lan dator som du kan åka runt me

Visa signatur

Nya datorn: AMD Athlon 64 X2 3800+ | Asus M2N-E | Twinmos 1024 DDR2 | MSI 7600GT 265MB Silent | 450GB DiamondMax 10/Samsung P120 | 3DMark05 : Datorn ej ihopsatt än |
Gamla datorn: AMD Athlon 2,2 Ghz 3200+ | ASUS A7N8X | 768 DDR Ram | PowerColor 9800Pro 128mb 265bit | 450 GB HDD | 3DMarks03 - 5313points |

Permalänk

asså jag som tyckte d va jobbigt o släpa min 25kg tunga chieftech te lan:p men den där bjässen kommer ju väga bly med stålram o rostfriplåt, kompressor....... bokat in för några gym pass än så du orkar bära den ?:p

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

jao, jag bryr mig inte om hur mkt just denna datorn kommer väga .denna ska bara gå fort och vara vacker hoppas jag..
Och snälla.. ta inte upp burkens tyngd igen, det är redan flera som gjort det oh jag har svarat på de inläggen.

aja, snart kommer en ny update, så snart som ikväll hoppas jag

//mvh bNet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BneT
jao, jag bryr mig inte om hur mkt just denna datorn kommer väga .denna ska bara gå fort och vara vacker hoppas jag..
Och snälla.. ta inte upp burkens tyngd igen, det är redan flera som gjort det oh jag har svarat på de inläggen.

aja, snart kommer en ny update, så snart som ikväll hoppas jag

//mvh bNet

En fråga, varför metall? trä hade ju gått lika bra, plus det är lättare att jobba med. Och Trä samt plexi passar bättre ihop tycker jag.

Ser verkligen nice ut, ser fram emot monteringen av allt. Samt bilder på när du ska böra in det på DH... nån måste ju film det!!

Kan inte hon dokumentärfilmaren från DHS04 komma dit igen o filma det där!? Det vore ju klockrent!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Det skall vara enorma lådor....mycket plats
nice bygge!!

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

update

Update

racket = klart!

Idag så har jag jobbat klart med racket, och börjat svarva lite lätt på en testbit i svarven..

Nu mäter jag ut den exakta mitt positionen

In action. här svarvas det för fullt

Här ser ni reslutatet av racket.. Jag kommer inte att klä av det innan det andra är klart =).. ni ser även att jag svetsat fast moderkortbrädehållaren

Ovanifrån

Det kommer en ny update inom kort, och jag sattsar på att kunna göra en update imorron om jag har tid, annar blir det på måndag.

//mvh bNet

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt finnt ut.. Gillar stor och giganstiska chassin. Din HDD/CD racket är ju grymt snygg..
Men en sak som jag tycker mest om är att det kommer väga grymt mycket kommer vara coolt när du ställer upp det på bordet så sviktar bors skivan ner.. Nä, Men va fan en dator låda ska ju väga eller?

Juju, kommer nog att bli grymt snygg i när den är färdig..

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

car2n --> Jag valde metall för jag tycker det är snyggare än trä och blir bättre/snyggare resultat. Sen har jag ju resurser för att arbeta med både trä och metall, men jag fastnade för metallen.. Gillar det bäst helt enkelt..
Haha, jo, jag får väl ta några bilder på när jag kör in den där

Permalänk
Medlem

Älskar detta bygget. Mer bnet åt folket.

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem

snygga strumpor:D

Permalänk
Medlem

Haha, Viktor_n00bs inlägg va roligt.. vore ju kul om brodsskivan sviktade, haha.. Kan se det framför mig.. Du placerar din dator, bordskivan sviktar, alla andras lådor störtar ner mot din låda...

Visa signatur

/car2ns