Permalänk
Medlem

Komplett Vattenkyling för 999kr!

http://www.datadelar.se/product_info.php?cPath=248_250&produc...

Såg ju rätt bra ut. 12v pump är ju ett +
Ska nog köpa. Därfeter sälja och köpa Asetek eller DD

EDIT:
Recension:
http://www.cluboverclocker.com/reviews/super%5Fcooling/Coolwa...

Någon som vet mer om denna?

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk

Klart intressant tycker jag.
En till recension: http://www.overclockers.com/articles1062/

Permalänk
Medlem

skulle tro att den är sämre än bra luftkylning, men man får mycket för priset, kylning te NB, VPU, CPU, skulle inte köpa det om du ska klocka men om du vill ha det tyst

Visa signatur

E

Permalänk
Hjälpsam

Hade föredragit att för ragga rätt på en verkstad, pelarborra i ett par cu block a'la #Rotor block (sett ritningar och lösningar på detta som verkar rimligt bra prestanda), plocka en 240 radiator från skroten, lite trädgårdsslangar, hemmameck vattentank. Det som behöver köpas färdigt, bra pump, nipplar och kommparblockens råvara. Borde komma under 1500 för vattenkylning till mina prollar och GFX kort.

Men den 999:- vattenkylningen hade jag kunnat ränka mig till min lågprestanda ftp/file server för ljudets skull.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

http://cahtech.beigetower.org/reviews/stormcool.php verkar inte prestera så mycket bättre än bra luftkylning i allmänhet.

Permalänk
Medlem

Priset är väl rätt iaf. Ser väldigt "getto" ut jämfört med dyrare kits, men det är väl därför de är dyrare

Permalänk
Medlem

Köpa bättre?

skulle man inte kunna uppgradera kitet med typ en fet radiator å fet fläkt/ feta fläktar

och kanske ett nytt block till cpu efter ett tag

eller? e det inte radiatorn som e dålig?

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

lite OT:
Finns det några specs på pumpen? Jag har en bilkylare och en vattentank och tänkte köpa zalmans ZM-WB2, ZM-GWB1, samt en pump. Detta landar på lite över 1000 kr. Men nu har jag börjat fundera och jag tror att grafikkortsblocket och nordbryggans block är bättre i detta kitt än ZM-GWB1. Det blir ju billigare att köpa detta kitt om nu pumpen funkar hyfsat.

Permalänk
Medlem

Verkar mkt trevligt även om det kitet inte kanske presterar bäst men priset är ju en annan femma

Ska jämföra tempsen med min P4 3.0 Prescott när jag får tillbaks den.. Har en Zalman på den, kommer aldrig ihåg vad den heter men det är den där runda som bara är o koppar iaf...

Trevligt med 12V pump så sliper man relä eller att sätta i kabeln varje gång...

*EDIT: ohhh såg inte läneken till datadelar.se ska fan köpa en

Permalänk
Medlem

Passar tydligen inte socket 939. Synd

Permalänk
Medlem

Vet inte om denna passar S939 men den passar iaf A64 P4 LGA775...

http://www.datadelar.se/product_info.php?cPath=248_250&produc...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Vet inte om denna passar S939 men den passar iaf A64 P4 LGA775...

http://www.datadelar.se/product_info.php?cPath=248_250&produc...

Då socket 754 och socket 939 är likadana förutom pincount så passa detta kit ja. Måste säga att det verkar vara ett intressant kit med stor potential om man byter ut radiator eller pump om man nu känner för det. Det verkar dock fungera väldigt bra i standardutförande. Måste säga att man blir lite sugen på det.

Permalänk
Medlem

Själv måste jag ha ett solklart har varit lite sugen på ett Asetek Entry Kit men då ska man ju till med lite saker för att det ska funka... man kanske vill iaf kyla graffet oxå och i slutändan så blir det ganska dyrt...

Men jag blev absolut jättttttte sugen på detta kit speciellt när det kyler båda CPU, graffe och NB! Ska köpa det inom några dagar om jag får lite tid över...

Permalänk
Medlem

Men om man är lite kräsen så köper man ett nytt cpu block för typ 500 så har man ett rätt så najs vattenykling paket för 1500kr

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Jag nog börja med dett apket och sen kanske köpa ett Swiftech med inbyggd pletier...

Fast då måste nab ju skaffa ett till nätagg...

Aja tror jag ska köpa till ett Asetek Antarctica...

Permalänk

man är ju självklart intresserad, blir så förbannat sugen , men de pajas alltid av att man sitter på ett antec 1080 AMG chassi, där de inte finns nån plats alls för radiator? och ja.. jag använder båda hdd-racken

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

pumpen pumpar 250L:H / 60 = 4.16L i minuten, känns inte som om det presterar allt för bra men men duger nog om man vill ha en tyst burk.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Själv sitter man på en Antec Sonata med 2x120mm flätplatser... hoppas kunna fästa radiatorn på en av dom...

*EDIT: pumpen presterar ungefär som en Eheim 1046 eller ja en sån pumpar 5 l/min.. Så det blir väl att uppgradera pumpen och köpa ett nytt vattenblock till CPUn när man får lite mer pengar...

Permalänk
Medlem

Precis nytt block, och möjligen radiator/pump
Så har man ett vettigt vattenkylning. istället för att lägga 3000 på ett som är inte SÅ mycket bättre?

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
Precis nytt block, och möjligen radiator/pump
Så har man ett vettigt vattenkylning. istället för att lägga 3000 på ett som är inte SÅ mycket bättre?

jag tror inte du vet vad som krävs för ett komplett vattenkylnings paket isf om du köper det paketet och tänker att byta ut pump, radiator och cpu block =/ då har du typ köpt väldans dyr slang och kylning till NB + Gpu (som inte verkar så lovande)

ett ord för er som vill ha vatten IMPORTERA. köpte mina block i sign + radiator och vatten tillsatser från DangerDen.com för ~1300:- SEK, sen en pump köpte ja på datorbutiken när dom va som billigast (399:-) och slang på coop (70:-)

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Har beställt detta kit just eftersom jag vill slippa importera, vill egentligen mest ha tyst på burken, samt att det ingår vattenblock för både NB/CPU/GPU.
Om det är junk så låter jag det sitta kvar i denna burken efter jag skaffar nya grejer.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Medlem

någon som inhandlat denna+ ännu?

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

här är ett för 795:-
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306381&cks=PRL
kanske inte komplett?

Permalänk
Medlem

En till recension http://www.octools.com/index.cgi?caller=articles/coolriver/deluxe/coolriver.html

Måste säga att jag blev riktigt förvånad över dess potential, med tanke på det låga priset.

Permalänk
Medlem

bigwater eller coolriver ?

bäst för pengar prestanda .m.m

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Det verka ju som om vätskan redan är i systemet?

Bra eller dåligt?

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Passar kittet till socket A?

Visa signatur

H2O-kylning @ cpu, chipset och gpu | amd 2500 @ [220* 11] 1,850 v, 2 st kingston cl: 2.5 256 mb 3200 minnen @ 2,9 v, TT 12, Club3d 6800le @ 6800gt, Asus A7V600-X, 200 + 250 + 200 + 250 + 40gb, Bärbara - Intel M 1,6Ghz 512mb | 40gb | ATI Radeon Mobility 9600 | Server: P2 450 mhz | 10 gb | Slackware 10 |

Permalänk
Medlem

Asetek entrykit hellre.

Visa signatur

- 3200+ Venice - DFI LanParty NF4 SLi-D - 2048MB TwinMOS Speed Premium - Powercolor X850XT - Hiper Type-R 480W Black -

Permalänk

Hmm..detta kitet verkar ganska värt med tanke på pump osv.. Ska nog inskaffa det till min vän

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem

Jag har det och använder det just nu.
Den enda nackdelen som jag ser det, förutom det faktum att det inte är ett supersystem prestandamässigt, är monteringen av GFX-blocket.
Tyvärr är klämman svår att få dit om man har flänsar på minnet, vilket behövs på mitt 6800GT-GS.
Eftersom jag inte ville förstöra originalkylningen på mitt Gainward-kort så fick jag köpa Zalmans VGA-flänsar, dessa kapade jag sedan ned på mitten.
Jag kapade enbart de två som var i vägen för slangarna annars.
Om man inte gör det så är slangarna i en sådan position att kontakten mellan block och grafikkort blir klart undermålig.
Synd på et kit jag annars varit nöjd med, nu är jag lite smått missnöjd.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10