Permalänk
Avstängd

klart det är typ 1 (0.8 ?) upp tro inget annat! liksom alla andra 8/2 etc Mbit har 1 ut (0.8)

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Telia 24Mbit

Förut så när dom byggde ut 2mbit ock sedan 8Mbit så var det i första hand
kommuner som fått Eu bidrag men sådan verkar inte fallet vara nu, Det känns lite bittert
när man sitter på en understation finns 2 sådana i Västervik ock kompisarna sitter på
huvudstationen ock kan få BBB, Net at one mm, fick nu höra att det är skanova som tar
ut hutlösa priser för att andra ska få komma in i stationerna framförallt i understationer,
Fick till svars av telia att jag hadde hatt oturen att bli kopplad till en understation

men sånt är väl livet bara att leva med

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Re: Telia 24Mbit

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
kommuner som fått Eu bidrag men sådan verkar inte fallet vara nu, Det känns lite bittert
när man sitter på en understation finns 2 sådana i Västervik ock kompisarna sitter på
huvudstationen ock kan få BBB, Net at one mm, fick nu höra att det är skanova som tar
ut hutlösa priser för att andra ska få komma in i stationerna framförallt i understationer,
Fick till svars av telia att jag hadde hatt oturen att bli kopplad till en understation

Micke

hej
håller med. sitter nu låst på telia 8000 tom april. kollade på BBB o tydligen kan jag få deras snabbaste lina. så i maj blir det nog byte till ett snabbare o billigare adsl. man kan väl hoppas telia sänker priset nu på 8000 o 2000.
pera

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

pera

Vart i stan bor du jag kan inte söka på bredbandsbolaget sida, vet du vilken station du tillhör

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

hej micke
jag bor i stenhagen, vet ej vilken station jag tillhör. men kollade bara för några timmar sen hos bredbandsbolaget o skrev in telefonnr o fick svar att 24mb kunde jag få.
per

Visa signatur

Permalänk
Medlem

pera

Oki får ta att ringa BBB ock fråga det gick för ca 2veckor sedan att söka

bor själv vid Lux

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Re: pera

Citat:

Oki får ta att ringa BBB ock fråga det gick för ca 2veckor sedan att söka

bor själv vid Lux

Micke

provade o göra en sökning nu men det funkade inte, tydligen överlastat. funkade för några timmar sen. lycka till.
per

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

JAAA!!!

TY TELIA!

Nu kanske man får lite speed ut i skogen
Och mera med och konkurrera mot bbb?

Visa signatur

TA TILLBAKA ÖA !!

Permalänk
Medlem

paschenDale

bor du i skogen kan du nog glömma 24mbits !! om du nu inte bor minst 2,5km från telestationen då

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

PITEÅ!! :):) .. får väl se.. kan nog bli intressant:):P

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Bor i Trelleborg och enligt BBB när jag ringde angående deras 24mbit tjänst har jag 2,800 meter till huvudstationen nere i stan så här lär det inte bli något bättre än 8Mbit Telia.......

Permalänk

hmmm.. undra varöfr dem inte frar fiber med en gång.. hade säkert varit billigare..

Permalänk
Medlem

Jag bor 90m för långt från stationen =(, tippar på att jag kan övertala

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

24mbit i snöret i all ära, men jag håller mig nog till 10mbit LAN.

Permalänk
Medlem

24mbit är overkill

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Spela roll om det är 8 eller 24mbit när uploaden ändå är 1mbit.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på Telia 8000, bor 50 meter från telestationen och folk med 0.5 lina pingar runt 40-60 ms om de bor i lappland. Varför sa jag det förresten? Aja, undrar bara om 24mbit är ngt att ha, eller om ADSL +2 (hette det så? ) är bra. inget jävla VDSL skräp för det har jag märkt att det suger, iallafall bostreams. Jag payar 449 kr i månaden för deras telias bredband så borde det inte vara helt gratis att uppgradera till 24mbit? eller bara nån liten kostnad för frakt av modembyte..?

Visa signatur

_:_

Permalänk
Medlem

695kr i engångsavgift kostar det och det är inte vdsl som 24mbits kommer köras, med utan Adsl2+

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Avstängd

FAN!!, Västervik e ju inte med på listan

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

men va äre för lina som krävs från stationen för att de ska bygga adsl2+? funderar över de stationer som ännu inte fått adsl, men som ska få det inom närmaste 2 månaderna. trycker de in adsl utrustning eller adsl2+? ja menar, sätter de in adsl o vill byta till adsl2+ sen så måste de ju byta korten en gång till. men är väll kanske linan från stationen som avgör.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Re: Telia 24Mbit

Citat:

Micke

Dom skulle kört samma princip igen, med EU-orter/kommuner högst på prioritetslistan.

Permalänk
Medlem

Ni har ju fått ert 8 Mbps för ett bra tag sedan, håll er i skinnet lite nu

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Ni har ju fått ert 8 Mbps för ett bra tag sedan, håll er i skinnet lite nu

Det säger ju sig självt att telia måste kompensera EU-orter bla pga att senaset infon jag hadde om VDSL var att den skulle ut till just EU-orter/kommuner. Sen är det lämpliga ställen att börja på också. Nån nytta av EU måste man ju ha.

Permalänk
Medlem

Jag har idag Comigen 8/1 till en kostnad av 445 kronor i månaden, nu så kan jag få BBB 24/1 till en kostnad av 399 SEK/månad.

Svårt val!

Permalänk
Medlem

Du har bättre upload med Com Hem... Kompisen har 135 KB/sek med Com Hem men jag ahr aldrig sett nån med över 90KB/sek med adsl... faktiskt 50% bättre upload med com hem alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
men va äre för lina som krävs från stationen för att de ska bygga adsl2+? funderar över de stationer som ännu inte fått adsl, men som ska få det inom närmaste 2 månaderna. trycker de in adsl utrustning eller adsl2+? ja menar, sätter de in adsl o vill byta till adsl2+ sen så måste de ju byta korten en gång till. men är väll kanske linan från stationen som avgör.

Har varit och kollat på hur den nya utrustningen ser ut (de har installerat ett gäng här i jkpg) och det är alltså inte nya kort, utan ALL utrustning är ny... Och dessutom riktigt snygg

från stationen till dig eller vad menar du? det är vanlig koppar... från stationen till telias nät är det fiber, så om det är för dålig hastighet där är det bara att köra en högre hastighet över fibern.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharged
Och dessutom riktigt snygg

Kan du inte bjussa på lite bilder då?

Permalänk

haha jag är nog den enda som byter FRÅN telia ATM
aja jag kommer betala 50 kr mindre/månad och få 2 mbit mer i upload
Men alltså varför hindrar telia operatörer från att ansluta till telestationen 12 dagar efter uppsägningens slut? Liksom är det inte nog med att jag fick vänta 0.1% av mitt liv på att få det uppsägt, utan måste jag vänta 0.04% till? :S
Sitter för tusan på modem nu, vilket faktiskt är mindre smärtsamt än vad jag trodde :S

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADSL_kalle
haha jag är nog den enda som byter FRÅN telia ATM

De flesta operatörer som levererar ADSL-anslutningar kör dock ATM över ADSL, så du risken är nog stor att du även i fortsättningen får leva i en kretskopplad tillvaro...

( avsiktlig feltolkning och nördhumorvarning... )

Permalänk
Medlem

Tror ni att maxavståndet på 8mbit's-tjänsten kommer att utökas?