Half-Life 2 på Tisdag?

Permalänk
Medlem

Spelet är redan ute i Irak.

Lång intressant läsning för att bygga upp förväntningarna lite mer:

http://www.gamespot.com/features/6112889/index.html

edit: länk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver

http://img112.exs.cx/img112/8296/FatahHasIt1.jpg

Är det bara jag som ser likheten?

EDIT: Kanske skägget har växt lite på han från irak, men det var ju endå en tid sedan de filmade in till HL2.

Visa signatur

(22:34:04) (+Point04) schakk räknar spelen ett o ett, Blizz^ väger dom :D

Permalänk
Avstängd

Mitt spel är under packning !!!

Half-Life 2 (DVD) (PC)

Deliver to: Default Delivery Address Packing

wohoo
Hoppas det kommer på onsdag då

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

jag tycker ändå att valve har hållt inne med halflife 2 bilder ganska mycket.
ja menar det släpps om 2 dar... visst det finns många filmer men känns ändå lite.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Alla i sverige har internetuppkoppling. Alla kan väl använda ett 56k modem i telefonutaget? För att aktivera en inköpt kopia så behöver man ju inte ladda ner några gigabyte utan bara aktivera spelet på Steam.

en kompis till mig har flyttat till en nybyggd lägenhet och dom har väntat på internet i månader nu nästan

Edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnse
Uppringt internet med 56k modem kan ha få på några minuter...

jo... om man bara hade något..

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
en kompis till mig har flyttat till en nybyggd lägenhet och dom har väntat på internet i månader nu nästan

Uppringt internet med 56k modem kan ha få på några minuter...

Permalänk
Medlem

Va dyrt HL2 är i butik då : /

Pratade med Game o dom har den på Tisdag morron direkt när dom öppnar KL9.

499:-

Får väl dra dit då så att man kan vara hemma till 9:30

Jag skulle kunna beställa billigare men får man den på Tisdan då?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Va dyrt HL2 är i butik då : /

Pratade med Game o dom har den på Tisdag morron direkt när dom öppnar KL9.

499:-

Får väl dra dit då så att man kan vara hemma till 9:30

Jag skulle kunna beställa billigare men får man den på Tisdan då?

Jag hoppas grovt på att SoftwareExpress har nattöppet mellan Måndag/Tisdag som de brukar ha vi release av stora titlar. Kostar 399kr där btw.

Permalänk
Medlem

Det var billigt Fast är det verkligen så bråttom? Softa lite och köp där det är billigast.. det ska jag göra

Visa signatur

Skapare av: http://www.cadero.se - Samla allt på samma plats! Kalender, Adressbok, Favoriter, Filer m.m.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har det ju för 375kr

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Om man köper på internet ja..

Siba har för 349:-

Beställer man dessa får man nog dom efter Tisdag väl?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Har dom inte samma pris i affären?

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Står att Siba har HL2 i lager o att det släpps den 16:e..

Men skickar dom den då så att man får det den 16:e eftersom dom har det i lager osv?

379:- På Elgiganten "Priset gäller endast på Internet - Release 16/11! Förhandsboka nu! Uppföljaren till Half-Life är äntligen här!"

Verkar vara dyrare i butiker o att Siba skulle sälja för 349:- i butik låter inte speciellt troligt : /

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigM
Har dom inte samma pris i affären?

precis

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem

Internet priser e en annan sak

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

orka beställa ifrån Webhallen tex.. kommer på onsdagen då typ?? =/
drar nog te elgiganten lr tradition lr game på tisdag!!

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem

Jag me!

Ska dra till Game innan kl 9 så att jag får det direkt 100kr mer men men.

Kanske kan spela det till 10 då..

Då får man iaf spelet direkt för det kan ju uppstå fel vid leverans osv om man har otur.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag me!

Då får man iaf spelet direkt för det kan ju uppstå fel vid leverans osv om man har otur.

yep..problemet för mig är att jag inte har någon dvd därför måste jag få hem det till steam te på tisdag..!
beställer dvd på tisdag..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så du kommer betala för både Steam och sen för o få skivan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag me!

Game har lågpris garanti, så det är bara att säga till i kassan att det finns för ett lägre pris på t.ex elgiganten. Så får du det för samma pris som elgiganten har.

Permalänk
Testpilot

Nån som vet om dom kommer uppdatera spelet lika ofta som t.ex. cs när man kör det via steam, altså om man kommer bli tvungen att vänta på att tanka hem uppdateringar varje gång man ska köra och vänta på att steam-servrarna ska gå ner varje gång.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

VA ?!

Är det sant ?

Aldrig hörttalas om något sådant : /

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

VA ?!

Är det sant ?

Aldrig hörttalas om något sådant : /

http://www.game.se/kundservice.shtml

Citat:

Lågpris garanti

Hittar du samma vara, till ett lägre pris inom vårt närområde, får du samma pris hos oss!
Gäller dock ej varor köpta på internet, postorder, begagnade varor eller kampanjerbjudanden.*

* För gällande villkor, prata med någon av våra säljare.
Vi reserverar oss för slutförsäljning, mellanförsäljning samt prisändringar utom vår kontroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Nån som vet om dom kommer uppdatera spelet lika ofta som t.ex. cs när man kör det via steam, altså om man kommer bli tvungen att vänta på att tanka hem uppdateringar varje gång man ska köra och vänta på att steam-servrarna ska gå ner varje gång.

Valve kommer garanterat skicka ut buggfixar osv genom Steam. Det är en av anledningarna till att man gillar Steam Du har iof ett val, du kan bocka av automatiskauppdateringar till HL2 om du inte vill ha det.

Det där med internetpris på Siba stämmer. Internetpriserna är mycket billigare. Ett trådlöst nätverkskort som jag skulle köpa kostade 399 på internet och 520 i butik. Man kan säga att dom sänkt priset på varorna motsvarande fraktpriset. Vi kunder tjänar inte ett öre men det ser ju väldigt fint ut att ha så billiga priser. Siba har alltid lurat folk och kommer alltid göra det. Har själv blivit drabbat flera gånger, det kan vara Siba Trollhättan som är extremt... men jag tror inte det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver

http://img112.exs.cx/img112/8296/FatahHasIt1.jpg

Lång intressant läsning för att bygga upp förväntningarna lite mer:

http://www.gamespot.com/features/6112889/index.html

edit: länk

Läste igenom allt det där från första sidan :D. (ja jag hade tråkigt)
Men det var ganska intressant och byggde upp förväntningarna en del som du sa

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Jepp, jag rekommenderar alla att läsa - jäkligt intressant faktiskt.

Inte minst för att få reda på hur korkade 21-åriga tyskar kan vara...

Permalänk
Medlem

Beställde HL2 på Elgiganten förra veckan för 349 nu ser jag att dom har höjt priset till 379 frakt var ju bara 19kr.
Kommer väl nästa vecka om inte på tisdag så kommer det väl på Onsdag.

Permalänk
Medlem

Hoppas att Webhallen skickar spelet på måndag...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Hoppas att Webhallen skickar spelet på måndag...

Hehe då kan du ju sitta en hel dag med att kolla på kartongen för de låser inte upp förrens på tisdag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
Hehe då kan du ju sitta en hel dag med att kolla på kartongen för de låser inte upp förrens på tisdag

Han menar nog att spelet skickas på Måndag så den kan vara framme på Tisdag.