HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk

Tänkte bryta trenden och för ovanlighetens skull skriva i den befintliga tråden.
Såhär är det. Jag är totalnoob på steam och laddade ner det för första gången idag,
och köpte HL2 Gold.
Nu när jag sitter och laddar ner det så har jag 2 ggr fått upptyp felmeddelande, som frågar om man vill avbryta, försöka igen eller ignorera.
Jag har avbrutit och startat om båda gångerna, men fortfarande så undrar jag:
Det kan inte råka vara så att nån liten fil inte kommer med under det avbrottet ? Skulle inte vara så kul att märka det när man suttit och lirat i 8 timmar....

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

hmm... sweclockers hade en nyhet om att det var släppt på nyhetssidan, men försvann igen...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Inte länge kvar, nu!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123

nya bilder

http://www.gamespot.com/pc/action/halflife2/screenindex.html

Tack för den. Det var en hel drös nytt där ja.
Fy fan så polerat och snyggt.

11 timmar kvar. Hur i H-E ska man kunna slagga i natt då? Man är ju som ett barn dan före dopparedan.

Permalänk
Medlem

Har läst igenom resentionen nu och pirret blev ju inte mindre direkt :). Satan också att man har prov och grejer imorn skulle gärna villa vara "sjuk" :):

Visa signatur

"Duct tape is like the force it has a light and dark side and it holds the universe together"

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt trott att GameSpot skulle ge HL2 95+

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk

Har tankat HF2 genom steam och undrar när man kan börja lira det? Är det kl 00.00?

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Har tankat HF2 genom steam och undrar när man kan börja lira det? Är det kl 00.00?

00.00 hos vale alltså klockan 09.00 imoron.

Visa signatur

"Duct tape is like the force it has a light and dark side and it holds the universe together"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lime87

Inte enligt räknaren på www.fz.se. Där blir det 08:40 !

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Citat:

jaha slipper man sitta uppe hela natten iallafall:)...

Finns det några uppgifter om när de kommer släppa DOD?

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

Hur många Mb ligger silverpaketet på, som man tankar från Steam?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leffe-
Hur många Mb ligger silverpaketet på, som man tankar från Steam?

Stort.
CS:S + HL2 är cirka 4.4GB av de filer jag preloadat.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Tur man jobbar eftermiddag.....;o)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Hade faktiskt trott att GameSpot skulle ge HL2 95+

microsoft + money + gamespot = 9.4

valve + gamespot = 9.2

Finns en livlig diskussion om detta på hlfallout just nu

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk

Hur ska ni döda den första fienden?
Lätt val för mig, crowbar to the head! (Får hoppas att fienden inte sitter på nåt svårtillgängligt ställe bara, då får det bli valfritt skjutvapen)

Kommer bli skoj att fästa zombies mot väggarna med armborstet!

HypeHypeHypeHypeHypeHype

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TemporaryTomato
Hur ska ni döda den första fienden?
Lätt val för mig, crowbar to the head! (Får hoppas att fienden inte sitter på nåt svårtillgängligt ställe bara, då får det bli valfritt skjutvapen)

Kommer bli skoj att fästa zombies mot väggarna med armborstet!

HypeHypeHypeHypeHypeHype

Första fienden kommer antaligen vara en headcrab eller zombie så självklart kofoten eller kanske gravety gun+explosiv tunna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En sak kan jag lova er.. Steams Backup grej bokstavligen talat SUGER...

Skulle ominstallera Steam, för jag hade grymt mycket problem med CSS & CS 1.6... När jag skulle använda grejen så gick det ett tag, sedan hägnde sig skiten varje gång, så nu håller ja på å preloada igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Första fienden kommer antaligen vara en headcrab eller zombie så självklart kofoten eller kanske gravety gun+explosiv tunna

Tror faktsikt inte att man får alla vapen från början

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flygplan
Tror faktsikt inte att man får alla vapen från början

Nej antagligen inte, får väll bli kofoten då

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

tror de blir Combine Soldier ^^ med stunbat =D

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem

Ingen som har en +10mbit server jag kan ladda hem pre-load filerna ifrån?
Vore grymt tacksam... (detta är väl inte olagligt va?)

Kontakta mig PM ifall ni känner er sugna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Ingen som har en +10mbit server jag kan ladda hem pre-load filerna ifrån?
Vore grymt tacksam... (detta är väl inte olagligt va?)

Kontakta mig PM ifall ni känner er sugna

Funkar inte Steam?

Jag är förvånad...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tyckte att Gamespot recensionen var riktigt nyanserad..

9,2 är säkert ett rättvist betyg.

Får väl se när man har spelat det..

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Citat:

Funkar inte Steam?

Jag är förvånad...

Jodå Steam funkar, men det går slött, och jag vill lägga mig och ha vetskapen att jag har fått hem alting, och att det inte är några fel på mina filer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Funkar inte Steam?

Jag är förvånad...

Ja nu för tiden är det bara Steam som blir slött.... för när alla skulle ladda ner uppdateringarna till CS och HL Segade hela internet. Steam funkar fruktansvärt bra om man tänker på omständigheterna. Om du kollar på denna sidan så ser du att det är en och annan som sitter och laddar ner HL2 nu http://www.steampowered.com/status/status.html Jag tror ärligt talat inte ens Microsofts servers hade klarat denna belastningen. Det är några Terrabytes som tankas genom Valves servers just nu.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Ja nu för tiden är det bara Steam som blir slött.... för när alla skulle ladda ner uppdateringarna till CS och HL Segade hela internet. Steam funkar fruktansvärt bra om man tänker på omständigheterna. Om du kollar på denna sidan så ser du att det är en och annan som sitter och laddar ner HL2 nu http://www.steampowered.com/status/status.html Jag tror ärligt talat inte ens Microsofts servers hade klarat denna belastningen. Det är några Terrabytes som tankas genom Valves servers just nu.

Jag vet, Steam fungerar oftast utmärkt med tanke på hur många som använder systemet. Har kollat på statussidan för en stund sen också, halva serverkapaciteten kvar ungefär. Hur blir det då på releasen? Forumet är det redan kört med, hehe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det blir en schysst känsla i veckan att ha både Vampire- Bloodlines och Halflife 2 ikoner på skrivbordet

Permalänk
Medlem

citat:
--------
Half-Life 2 släppt idag måndag 15 november av Herman

Vi kan idag presentera lite exklusiv information kring det kommande storspelet Half-Life 2 som det har varit mycket prat om de senaste tiden. Nu senast har vi hört att distributören Vivendi inte velat släppa spelet, så man har kunnat köpa det (i vissa butiker) men inte kunnat spela det på grund av att registreringsservrarna varit nere.

Dock kan vi idag officiellt rapportera att spelet släpps 21:00 Svensk tid idag, det vill säga i denna skrivande stund. Systemkraven för spelet verkar inte ha ändrats sedan de först dök upp på Internet. Minimumkravet på datorn som Half-Life 2 skall spelas på är:

:: 1,2 gigahertz processor
:: 256 megabyte RAM-minne
:: DirectX 9-kompatibelt grafikkort

Rekommendationen är dock:

:: 2,4 gigahertz processor (eller motsvarande)
:: 512 megabyte RAM-minne
:: DirectX 9-kompatibelt grafikkort

Då spelet kräver ett DirectX 9-kompatibelt grafikkort så går det alltså troligen inte att spela spelet med ett Geforce4-baserat grafikkort, inte heller Radeon 9200 och så vidare. Det skall dock bli intressant om Valve kan tävla med ID Software grafikmässigt. Doom III kräver som bekant en mycket kraftfull dator för att flyta hyfsat, Valve rekommenderar en rätt kraftfull dator för att det skall bli en njutbar upplevelse att spela - frågan är vilket spel som är snyggast och har mest spektakulära effekter. Vi får snart veta.

Tillverkaren MSI har i samband med detta en tävling som går ut på att hitta ATis frontfigur för x800-serien Ruby i själva spelet. Ta en skärmdump och skicka till ruby@msi-computer.nl. Den första som skickar in vinner en väska från ATi samt MSI fylld med godsaker

-----
va de bara på skooj ellör?