HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
När får vi se några mods egentligen? Okej, okej, spelet släppets precis, men vad jag förstått så har folk hållt på med diverse moddar ett bra tag redan. Vill ha en deathmatch mod! Och Sven Co-Op 2 såklart.

Vi har ingen SDK att modda med...det vi kan göra är banor och titta på modeller i model viewer... de släpper nog hela SDKn om några dagar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Jag fick ingen kofot ???

vilka nissar mina kompisar ??

där vid fönstret eller ?? precis precis efter exprimentet??

Bilden precis åvan dig, precis efter det får du kofoten, en person kommer slänga ner den till dig efter att han har snackat med dig, precis före du hoppar ner till tågen, förstår inte riktigt hur man kan missa den.....

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

skojigt att ljudet gav upp efter att man installerat hl2 =(

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Bilden precis åvan dig, precis efter det får du kofoten, en person kommer slänga ner den till dig efter att han har snackat med dig, precis före du hoppar ner till tågen, förstår inte riktigt hur man kan missa den.....

Hmm ja efter den bilden så kommer jag ju utanför fönstret
och möts av 2 st flygande övervaknings grejer

går en sväng och kommer till en dörr med några plankor på

vettefan hur jag kom förbi men jag hoppade och grejade lite så kom jag igenom

sen hoppar jag ner där tågen står och dom börjar skjuta

Vart skall dom komma och prata med mig då ??
fattar ingen ting

funderar på att ladda om det från steam men det tar ju sån jvl tid

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Hmm ja efter den bilden så kommer jag ju utanför fönstret
och möts av 2 st flygande övervaknings grejer

går en sväng och kommer till en dörr med några plankor på

vettefan hur jag kom förbi men jag hoppade och grejade lite så kom jag igenom

sen hoppar jag ner där tågen står och dom börjar skjuta

Vart skall dom komma och prata med mig då ??
fattar ingen ting

funderar på att ladda om det från steam men det tar ju sån jvl tid

Vad tror du plankerna var för? Du behöver kofoten där för att förstöra dem, och han som kommer snacka med dig är nästa precis vid plankerna, så börja om.

Visa signatur

Permalänk

Hur tar jag screenshots? Och var sparas bilderna?

Permalänk
Medlem

FÖrlorade alla mina skott en gång så gravity gun hjälpte verkligen till att kasta saker osv man kan ju plocka upp saker från typ 10m höjd, riktigt grymt!

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Är det nån mer än jag som har problem med Hl2. Spelet hackar "laggar" hela tiden. Har precis installerat den eller har låst upp den genom Steam. Oavsett om jag kör i 800*600 eller 1024*768 så laggar det ändå. Har provat att sänka Antialising från 4* till 2*, har även sänkt Anisotropisk från 8* till 4* och det är samma skit. Kör typ 2 min sen stannar den bara och ljudet hackar upp sig precis som på en gramofon skiva sen dyker det upp nån medelande typ the memory cold not read eller nåt sånt återkommer med en screenshot. Va fan systemet borde väl klara det se sign. Har även klockat ner den från 410/1120 till 400/1100 men det har inte hjälpt har även gått tillbaka till org. inställningar 350/1000 och det är samma sak. Vad kan det vara hjälp mig. Tack. Kör med senaste drivrutinerna från Nvidia 66.93.

Här kommer den fick den precis efter nån minuts spelande.
http://img67.exs.cx/img67/2631/FleHL2.jpg

Mitt HL2 har krashat på exakt samma sätt ungefär 5ggr under spelets gång.
En bugg skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Vad tror du plankerna var för? Du behöver kofoten där för att förstöra dem, och han som kommer snacka med dig är nästa precis vid plankerna, så börja om.

Nu funkade det tredje gången

det måste ha blivigt något fel dom 2 första ??

men nu kom gubben ut som han skulle iaf

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av falco frumblefoo
Hur tar jag screenshots? Och var sparas bilderna?

F5, bilderna sparas i din HL2-mapp under screenshots

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Medlem

Ni som spelat.. Mitt i flykten, den på svävaren i början, var det nån annan som såg en man i kostym på en ställning gå igenom en dörr ? Isåfall: Var det G-Man ? Hann tyvärr inte ta ett screenshot på det..

Tufft om han smyger runt där iaf

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Ni som spelat.. Mitt i flykten, den på svävaren i början, var det nån annan som såg en man i kostym på en ställning gå igenom en dörr ? Isåfall: Var det G-Man ? Hann tyvärr inte ta ett screenshot på det..

Tufft om han smyger runt där iaf

Jepp, det var G-man. Jag har sett honom på nåt annat ställe också men han är sin vana trogen från ettan och dyker upp då och då verkar det som.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Jepp, det var G-man. Jag har sett honom på nåt annat ställe också men han är sin vana trogen från ettan och dyker upp då och då verkar det som.

Har ni testat att skjuta på honom ? Är han "odödlig" som i ettan?

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk

Någon pratade tidigare om att det inte fanns nån SDK, men om man öppnar "Play Games" i STEAM så fins där Source SDK. Så den finns defenetivt ute, redo att användas.

Visa signatur

"Robots have shiny metal posteriors which should not be bitten."

Permalänk
Medlem

Hur länge måste man köra runt med bilen? Hur lång tid tar det alltså och klara den delen? Ungefär hur mycket av spelet har man klarat om man ligger där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe fett

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har sett han vid 3 tillfällen, bl a när man åker svävaren, när man är i Raven-va-den-nu-heter staden

Lite bilder för dem som vill ha:

http://home.no/norbius/Bilder/HL2/1.jpg
http://home.no/norbius/Bilder/HL2/2.jpg
http://home.no/norbius/Bilder/HL2/3.jpg
http://home.no/norbius/Bilder/HL2/4.jpg
http://home.no/norbius/Bilder/HL2/5.jpg

Och JA, gravity gun är nästan det roligaste med spelet

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Ni som provat multiplayer, finns HL2 DM med?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Fan har kört fast lite igen, ska in i nexus nu. men jag vet inte hur jag ska ta mig dit, när man springer ut på torget så bombar tornet en har barny med mig också

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Fan har kört fast lite igen, ska in i nexus nu. men jag vet inte hur jag ska ta mig dit, när man springer ut på torget så bombar tornet en har barny med mig också

spring längst bort och öppna dörren

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Lite mer G-man:

Den andra personen är sångaren i Covenant. Bara jag som ser likheten ?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Lite mer G-man:

http://217.211.45.55/tmp/g-cov-split.jpg

Den andra personen är sångaren i Covenant. Bara jag som ser likheten ?

omg! tar han o klipper till sig lite så är likheten otrolig!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947

Permalänk
Medlem

Okej, kommer man kunna köpa HL:S separat ?
Letar förtvivlat efter den informationen men hittar inget.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Ni som provat multiplayer, finns HL2 DM med?

Nej, men en liten experimentel mod finns på www.hl2world.com . Att sätta upp en server fungerade för mig i alla fall, tydligen ska folk kunna joina också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Okej, kommer man kunna köpa HL:S separat ?
Letar förtvivlat efter den informationen men hittar inget.

Bra fråga. Det undrar jag också.

Visa signatur

Stationär: AMD 5800X - 32GB - RTX3080
Bärbar: Surface Pro 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Har ni testat att skjuta på honom ? Är han "odödlig" som i ettan?

Han är odödlig, senast jag sköt han efter första skotten poff var han borta, aja, sett han 5-6 ggr, varar 4 var när man körde den där båten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man köper HL2 med Cs source, kommer man kunna ladda ner DoD source gratis sen då eller ?

Tack.

Visa signatur

386dx@25mhz, 8mb ram, windows 3.11, Philips monitor @800x600 60hz, 16bit färg.

Ett fartmonster, helt klart!

Permalänk
Medlem

tripwire: nop det får man bara med silver och guld paketet från steam, Som det ser ut i nuläget iaf

Permalänk
Medlem

en liten kort fråga: Vad ska man ha HL:S till? Är det till HL:S alla modar kommer eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
en liten kort fråga: Vad ska man ha HL:S till? Är det till HL:S alla modar kommer eller?

nej men man kanske vill spela igenom gamla hederliga hl med upphottad grafik

Visa signatur