Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus Percan
Hehe, menade mest om jag kunde använda mitt nuvarande vodafone sim-kort i en 3G telefon? : )

Ingen aning, chansen är väl inte enorm iom. att SE inte garanterar full funktionalitet på Z1010 med vanliga 2G-kort.

Dock tror jag inte det är några problem att få ett nytt kort utskickat från Vodafone.

Permalänk
Medlem

Får min V800 på fredag, beställde den igenom vodafone kundtjänst när jag hade lite frågor kring mitt ab.
299kr för telefonen
299kr månaden i 18mån. med 120 fria minuter till alla nät.

Permalänk

hehe, nu sålde vodafone några lurar mindre.... hehe

Permalänk

Reconnect kan inte låsa upp V800 än. För bra skyddad säger dom. Polarn skulle få komma tillbaka om 2 veckor. Vodafone ska bara jävlas....

Permalänk
Medlem

6 månader från Vodafones lansering får SE släppa olåsta V800

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New Player
Vodafone ska bara jävlas....

Jag tror de vill tjäna pengar ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New Player
Reconnect kan inte låsa upp V800 än. För bra skyddad säger dom. Polarn skulle få komma tillbaka om 2 veckor. Vodafone ska bara jävlas....

http://www.gsmteknik.se/product_info.php?products_id=293&osCs...

det ska tydligen funka att låsa upp dom nu

Visa signatur

P4 3,0,IC7-G, 2st 512ddr400,9700pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av discusnl
Äh, det kommer att komma en vanlig också, Voda har bara de exklusiva rättigheterna att ha den under lanseringstiden av den - typ 4 veckor. Sedan kommer den släppas till andra, fast då troligen med ett annat namn.

V800 kommer vara Vodafone-exklusiv i 6 månader.

Permalänk
Hedersmedlem

nu går det ju o låsa upp v800an...

Permalänk
Medlem

Hur går dom till väga när de tar bort live programvaran från v800, finns ju inga utan live o menyerna är ju helt nya för v800? Man vill ju inte ha de gamla menyerna....?

Finns de butik i stockholm som kan göra det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xitac
Hur går dom till väga när de tar bort live programvaran från v800, finns ju inga utan live o menyerna är ju helt nya för v800? Man vill ju inte ha de gamla menyerna....?

Finns de butik i stockholm som kan göra det?

Det har jag alltid undrat också, men ingen som vet. Men enligt logiken så kan man låsa upp den, men du sitter fortfarande med Live!-menyerna.

Permalänk
Medlem

Ringde till stockholms butiken PreCode, som ja hittade på gsmtekniks hemsida. Kärringen som svarde jobbade på tobaks affären som de delar lokal med och var allt annat än intresserad av att informera mig. Fick till slut ur henne att killen som sköter det kommer in kl 13 och att han troligen kan låsa upp en v800.

Ska ringa igen kl 13 o se om han har lite mer information

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Troligen är det väl bara att de tar bort simlåset.

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Hedersmedlem

det går att ta bort live menyn också

Permalänk
Medlem
Citat:

*lallar i väg och köper en V800*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

får be polarn kolla me reconnect idag då^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance

Vet att du har koll på sånna här grejer men ersätts menyn men en gamal meny från tex k700?
vilket företag rekomenderar du som kan göra detta bra o smidigt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance

Vad trevligt med ett utömmande svar, orkar du reda ut hur?

Frågan var tidigare mer ställd om hur det går till och inte inte ifall man kan.

Permalänk
Hedersmedlem

det enda jag vet är att det går att ta bort live skiten som finns in v800 "sk unbranda"

sedan vet jag inte om vad för mjukvara som används, men jag antar att det är en mjukvara som liknar z1010...

Permalänk
Medlem

Phat^Trance:

det går att stoppa in Z1010s firmware i en V800 men då försvinner funktioner som externa skärmen, du får samma (sämre) upplösning som Z1010.

vilket ställe är det som du vet unbrandar V800???

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Tack för svaret xtrem, väntat ett tag på utredning i dettta.

Antar att alla extrafunktioner som animerade teman och dyl. försvinner då också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtrem
Phat^Trance:

det går att stoppa in Z1010s firmware i en V800 men då försvinner funktioner som externa skärmen, du får samma (sämre) upplösning som Z1010.

vilket ställe är det som du vet unbrandar V800???

Tycker inte skärmen/upplösningen är sämre på Z1010 än V800. jämförde de båda igår... de 262k färgerna märktes föga jämfört med 65k hos Z1010. Men det visste man ju iofs...

För övrigt ingen skillnad INUTI telefonerna. Bara V800 som har fulare menyer o grejjer pga vodafån

Kamera är såklart bättre. Men vill man ta bra bilder så skaffar man en digitalkamera. Och killen på Dialect sa tom att bilderna blir relativt dåliga med v800 ändå, jämfört med andra 1.3 mpix-mobiler.

Klart att tjockleken som är 4-5 mm tunnare än Z1010 är en fördel. Men den låg ändå inte lika skönt i handen.. och knappsatsen var mycke trögare att komma underfund med jämfört med Z1010. Då menar jag dels pga att de är gummiknappar och inte minst att det är en störande kant mellan varje knapprad....

//Micke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference

Men den låg ändå inte lika skönt i handen..

//Micke

Tycker du Z1010 ligger bra i handen? Jag tycker den känns som en tegelsten! V800 ligger däremot bättre i handen!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Tycker du Z1010 ligger bra i handen? Jag tycker den känns som en tegelsten! V800 ligger däremot bättre i handen!

Tycker precis tvärtom mot dig, som du säkert förstod.

Gillar inte alls att "nederdelen" är så "tunn" på V800. Den känns alldeles för kantig och "hård". Sen att volyknapparna, kameraavtryckare mm på sidorna står ut väldigt mycekt är väl en bidragande orsak. Visst är V800 ngt mindre, men den är faktiskt något högre, vilket jag inte heller gillar.

Sen känns den roterbara kameran VÄLDIGT budget, precis som jag läst i ett antal proffesionella recensioner.

//Micke

Permalänk
Medlem

Japp smaken är som baken.......jag har ganska små händer, kan va därför jag tycker Z1010 känns stor :S
Dock så tycker jag att V800 också är för stor, vill ha en telefon i storleken av en K700 ungefär. Det är perfekt, iaf för mig!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Japp smaken är som baken.......jag har ganska små händer, kan va därför jag tycker Z1010 känns stor :S
Dock så tycker jag att V800 också är för stor, vill ha en telefon i storleken av en K700 ungefär. Det är perfekt, iaf för mig!

Jag tyckte Z1010 såg enrom ut först, o kändes så med. Men jag tycker den blir allt mindre Och jag vill ha stor skärm med så. Men k700 är inte så jäkla liten. Sen gillar inte jag att den är mkt tjockare i överdeleln. Sen är designen rätt ful :S

Men tycker du verkligen v800s gummiknappar med de där kanterna mellan knappraderna är bättre än Z1010s?

//Micke

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker inte skärmen/upplösningen är sämre på Z1010 än V800. jämförde de båda igår... de 262k färgerna märktes föga jämfört med 65k hos Z1010. Men det visste man ju iofs...

För övrigt ingen skillnad INUTI telefonerna. Bara V800 som har fulare menyer o grejjer pga vodafån

Kamera är såklart bättre. Men vill man ta bra bilder så skaffar man en digitalkamera. Och killen på Dialect sa tom att bilderna blir relativt dåliga med v800 ändå, jämfört med andra 1.3 mpix-mobiler.

Klart att tjockleken som är 4-5 mm tunnare än Z1010 är en fördel. Men den låg ändå inte lika skönt i handen.. och knappsatsen var mycke trögare att komma underfund med jämfört med Z1010. Då menar jag dels pga att de är gummiknappar och inte minst att det är en störande kant mellan varje knapprad....

//Micke

Skärmen märks klart att det är skillnad. kameran är ljusår bättre än Z1010.
Den externa skärmen är ju en av de största fördelarna med V800 jämfört med Z1010.

Varför skulle man vilja flasha en V800 med Z1010 firmware???

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Enda sättet ett slippa vodafone-menyer i v800 är att lägga in z1010s orginal menyer. Dock e det inget bra sätt o dom jobbar på att ta fram något annat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

^ Haha, jo om det är de som sagt det skulle jag ta det med en skottskärra salt.
Det var väl någonting de var tvugna att säga, för jag blir imponerad om de själva kan komma på någonting på deras sängkammare om vad man kan göra.

Tror de får göra som alla andra och vänta tills V800's motsvarande telefon släpps.

Känns förövrigt lite idiotiskt att ha en handikappad telefon under tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tyckte Z1010 såg enrom ut först, o kändes så med. Men jag tycker den blir allt mindre Och jag vill ha stor skärm med så. Men k700 är inte så jäkla liten. Sen gillar inte jag att den är mkt tjockare i överdeleln. Sen är designen rätt ful :S

Men tycker du verkligen v800s gummiknappar med de där kanterna mellan knappraderna är bättre än Z1010s?

//Micke

Jag har inte knappat på V800 alltför mycket, så jag ska inte yttra mig om knapparna. Men dock var det inget som jag tänkte på.......

Men dock så beställde jag en Z1010 från 3, hade den en dag och efter det så spydde jag på den......skickade tbaks 2 dagar senare. En anledning till att jag gillar V800 mera

Visa signatur