HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

Monster: Senaste DNA. Har prövat Omega och Catalyst men det är ingen märkbar skillnad.

maniak: Ja, jag installerade de där INF-drivisarna från Intel iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q3maniac
Vad en okänd Henrik Rudin som jobbar på den seriösa tidningen aftonbladet har att säga säger mig ingenting.

Läste någonstans att just Henrik Rudin anses vara den "mäktigaste" av alla inom spelsverige, just för att han skriver spelrecensioner i aftonbladet - vad man tycker om detta är en annan historia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A1200
Manualen finns alltså inte ens som pdf fil på dvd:n ?!

Fattar inte att de kan vara så snåla.

Nej för allt man behöver står på den lilla lappen man får med, man behöver iofs inte ens denna, det är bara installinfo & kontrollerna.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/fulgubbe.JPG

Är detta G-Man? Har sett honom på några olika ställen nu.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Jag har kommit till fängelset (kapitel 9 eller något sådant) och ska nu försvara mig själv med dom små gulliga tornen som välter när man skjuter på dom. Men jag tycker det är fruktansvärt svårt och jag dör hela tiden :'(

Är det någon som har en bra taktik till den delen av banan?

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Jag har kommit till fängelset (kapitel 9 eller något sådant) och ska nu försvara mig själv med dom små gulliga tornen som välter när man skjuter på dom. Men jag tycker det är fruktansvärt svårt och jag dör hela tiden :'(

Nu ska vi se, blir ganska svårt att förklara men jag försöker.

Det finns ju 2 st korta rum/gångar som binder samma de längre korridorerna. Den jag stog i var den utan medic och HEV stationer.
Vi säger att du står i den och tittar åt det hållet grindarna är, där du kom ifrån. Det här var min strategi:
På höger sida. Inte ute i korridorena utan i öppningen. Placera alla ståltunnor (3st) så att de bildar en fin vägg. Därefter placerar du alla trälådor bakom dem så att inte tunnorna ska flyga iväg ner de skjuter på dem, samt att trälådorna är skyddas av tunnorna. Därefter placerar du 2 st torn bakom. Tornen kanske inte klarar sig helt själva men de gör att bra jobb (för mig iaf).
På vänster sida ska du placera ut ett torn ute i stora korridoren. Den ska peka bakåt, alltså mot "magnetfältsmojängen". De som kommer från grindarna får du skjuta ner själv men de brukar inte vara någon match. Ge även backup till det ensamma tornet för de händer att de välts ibland. Då tar du fram Gravitygun och lyfter upp den och placerar den rätt igen.
Sedan är det bara att göra det bästa av situationen och peppra på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rigge
hmm. finns inte editorn på hl2skivan ?

Japp den finns där.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^

Ritningen fuckade sig när det blev postat. Skickar bild över hur det såg ut hos mig istället:

Teckenbeskrivning:

+=HEV och Power
o=kabinen för turrets'arna
*=pelare utanför cellerna
'''''''''= Grind med kraftfält
x- = turret+rikting

Om du sätter upp de så och hjälper dina turets lite och är snabb med att sätta upp de få som faktiskt ramlar ska det inte vara några problem att klara av det segmentet. Du kan också fixa upp lite skydd om du känner dig lite kreativ:D

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Klarade det nyss och jag tycker det var mycket bra! Något kort kanske men inte så jag blev besviken. Slutet var lite plötsligt och oväntat, mer än så säger jag inte. Ser gärna fram emot en till uppföljare!

Permalänk
Medlem

hmm. finns inte editorn på hl2skivan ?

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Är fast på fängelsedelen men tidigare än vad alla andra verkar. Är tre turrets som står bakom en "forcefield" ganska djupt in i fängelset precis efter man fått upp en dörr genom att trycka på någon knapp. men hur jag än gör hittar jag inget sätt att få ned denna "forcefielden" på.

Visa signatur

the meaning of life is 42

Permalänk

Hehe, lite sightseeing ! heh! Var tvungen och ta den här bilden, så jävla nice.

Permalänk
Medlem

Har precis klarat HL2. Tycker spelet är helt underbart, speciellt med Zero Gravity Gun och med Antlions

Men, slutet var ju lite skumt.. undra när trean kommer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalle_van_hoffen
Hehe, lite sightseeing ! heh! Var tvungen och ta den här bilden, så jävla nice.

Vilken bild?

Permalänk
Medlem

Ska en 3:a göras ?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Bamb: Det beror nog på hur bra HL2 säljer. ^_^

Som sagt, HL2 (och alla andra spel) laggar ihjäl sig själva. Det här är vad jag vet om moderkortet: http://www.thegathering.se/victor/motherboard.png
Kan man fixa någon form av drivisar för detta? Får bara upp en massa PDFer på Google -_-

Permalänk
Medlem

jag skulle väl mer räkna med add-ons liknande blue-shift och opposing force

victor_a: har samma problem som du vid vissa ställen, men jag antar att spelet är gjort så att det ska klämma ut musten ur det allra senaste nu t.o.m. så ditt problem sitter nog mer i hårdvaran _tror_ jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dioxys
jag skulle väl mer räkna med add-ons liknande blue-shift och opposing force

victor_a: har samma problem som du vid vissa ställen, men jag antar att spelet är gjort så att det ska klämma ut musten ur det allra senaste nu t.o.m. så ditt problem sitter nog mer i hårdvaran _tror_ jag...

Jaaa, fast det är såhär i de flesta spel (så ja, jag är lite offtopic nu). Prövade att köra Opposing Force tidigare idag och det hackade en hel del. Jävla märkesdator <_<

Permalänk
Medlem

Kul o spela som Combines

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Fan va kämpigt det är med alla de där robotarna som man skall ha ner.. när man vart uppe på taket.. och skall ut på "gården" igen.. i "Follow Freeman" kapitlet.. (tror jag)

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB |
Asus Rog Strix 1080 TI OC 12GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W |

Permalänk
Medlem

Jag vill ha mer HL och nu är det slut

Permalänk
Medlem

ahh.. spelade hl2 ett tag lite tidigare idag och innan jag skulle sluta (efter jag dog) så stötte jag på en strider som slog upp mig drygt 100 meter upp i luften på något konstigt sätt... Såg hela banan då

tog en skärmdump, men dock lite sent eftersom jag började störta mot marken dock.. vet ej vart man kan ladda upp den :/

Edit:

http://vaxthuset.no-ip.com/upload/bilder/d3_c17_130000.jpg

lade just märke till att jag av någon anledning hade 100 hp efter han knockade mig

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Finns en inställning på tangentbordet "Toogle close caption sound effects"

Vad är det för nåt ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad på grafiken mellan ett kort som stödjer dx9.0 och ett som bara stödjer dx8.1?

Permalänk
Medlem

Tycker att spelet var ruskigt grymt =), men jag gillade inte riktigt slutet, men kommer det en uppföljare så e jag nöjd. Spelade spelet nästan bara för att ta reda på mer saker om vad som hänt osv, men det kom bara mer frågor

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

När jag ökade till 6x antialising o 16x anisotropisk filtrering så försvann antialising typ : /

Kanterna blev kantiga så jag fick ändra till bax till 4x..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha, då har man spelat igenom HL2 då. Sjukt grymt spel helt enkelt, slutet var... intressant. Tror nog inte att jag kommer orka lira igenom det igen på ganska länge iaf, tycker att spelet var lagom långt / svårt. Nu vill man ha lite mods bara!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Ett tips till er som upplever stundtals laggande: Sejva och sen loada, det har funkat hela tiden för mig av någon konstig anledning.

För övrigt är hl2 tammefan det bästa spel jag kört, det enda jag stör mig på är att liken inte reagerar på varandra fysiskt och att man inte kan lyfta dom med gravity gun.

Det ska bli intressant att se vad svenska pcgamer ger för betyg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
ahh.. spelade hl2 ett tag lite tidigare idag och innan jag skulle sluta (efter jag dog) så stötte jag på en strider som slog upp mig drygt 100 meter upp i luften på något konstigt sätt... Såg hela banan då

tog en skärmdump, men dock lite sent eftersom jag började störta mot marken dock.. vet ej vart man kan ladda upp den :/

Edit:

http://vaxthuset.no-ip.com/upload/bilder/d3_c17_130000.jpg

lade just märke till att jag av någon anledning hade 100 hp efter han knockade mig

Hände mig oxå.. Dock inte på det dära stället

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB |
Asus Rog Strix 1080 TI OC 12GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W |

Permalänk
Medlem

*spolier kanske*

Har just kommit till den delen av spelet då man träffar alex i fängelset och ska rädda hennes pappa, hur långt är det därifrån tills man kommer ut till city 17 (tror jag den hette)?

Permalänk
Avstängd

http://www.steampowered.com/index.php?area=news

"Steam Client Update Released
November 19, 2004, 11:03 pm · valve
A small number of Half-Life 2 customers have been experiencing problems while playing the game, and we have traced these issues to corrupt Steam cache files. We've released a Steam update to help resolve these issues. If you have been experiencing problems such as crashing during gameplay or startup of Half-Life 2, please restart Steam and then click on one of the links below. Steam will then automatically verify your cache files. The verification process will take roughly five minutes to complete.

To validate Half-Life 2 click here

To validate Counter-Strike: Source click here

To validate Half-Life: Source click here

We're also investigating a solution for the sound skipping problems a small number of users are running into. We'll have a solution for this as soon as possible."