HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-

Jag har Audigy 2, och full ljudacceleration? Funkar perfekt, förutom när man ska spara eller "loada", då låter det som en upphakad LP ett par sekunder, nog pga mitt minne, bara 512MB...

Nope, tror jag inte för jag har samma problem och jag har 1024. Man kanske behöver 2gig ram alltså

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat precis när man övergivit sin bil och ska fortsätta till fots, man ska då lägga bråte och dylikt framför sig för att undvika att *vill inte spoila* kommer fram, men jag har gått runt där hur länge som helst, men jag hittar inte vart man ska.. Vart ska man egentligen?

Visa signatur

En styck signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har Audigy 2, och full ljudacceleration? Funkar perfekt, förutom när man ska spara eller "loada", då låter det som en upphakad LP ett par sekunder, nog pga mitt minne, bara 512MB...

Verkar som jag gjorde mig missförstådd här: Audigyt kan vara ett problem, bara _kan_. Finns några här och där som har problem med fps-drops med jämna mellanrum, och då kan det vara audigyt som är problemet. Tror det är vanligast för dem med 9800pro/xt.

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Lite skumt att du bara kommit dit när större delen av folket som köpt det har kommit mycket längre, dessutom är AUX-mätaren röd, undra vad det kan bero på

vadå större delen av folket har kommit mkt längre? alla spelar väl inte lika fort ...och jag har inte köpt det..min kompis tog hit det.. vad är AUX-mätaren till för? :S

och "BAM" : som jag skrev ovan..har inte köpt det ..skulle inte falla mig in att köpa de innan jag har testat det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Altså kan någon förklara storyn för mig?

Combines tog över jorden( är dom robotar eller vad) Och vad gör monsten? Fattar noll av storyn.

Man vet inte riktigt vad combines är för något.. Robotar är dom nästan säkert inte, men antagligen inte heller människor.

Bakom en container eller gastunna eller vad det nu är, så finns det lite grafitti som skulle kunna tydas som evolution. Till höger är det en apa, sen en människa och till vänster är det en gubbe som liknar en combine... Dom skulle kunna vara från framtiden eller nått, men jag tror inte att någon förutom valveanställda/personer nära företaget vet än. Vem vet, valve kanske inte ens har bestämt sig än, frågan är, trotts "evolutionsbilden" , ganska öppen.

Såg ett förslag på vilka Gordon/G-man är som verkar ganska troligt.. G-man är Gordon som äldre, och han skickar tillbaka sitt unga jag i tiden för att rätta antingen sina misstag eller andras misstag eller vad som.. I början av spelet säger en nisse att gordon inte ser ut att ha åldrats en enda dag, vilket på sätt och vis skulle kunna stödja historien. Den här historien vore ett ganska bra val av Valve, då det ger dom möjlighet att utveckla ett i stort sätt oändligt antal "HLs"

Men vem vet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är den berömda "stuttering/looping-buggen" som drabbar vissa stackare. Men nu är det äntligen en patch på gång.

Citat:

11/22/04 02:09:11 AM GMT
A solution for the stuttering problem has been found and a fix is coming. I've been talking with Gary McTaggart about this today and it turns out that my texture management theory was correct. A patch will be coming for this issue that will load all of the required textures into video memory on level load, rather than doing it during game play. There is currently no ETA for this patch, but I will post an update as soon as I get more information.

http://www.steampowered.com/forums/showthread.php?threadid=18...

http://www.blep.net/hl2stutter/

Permalänk
Medlem

The Combine är varelser från en annan dimension (Kallad Xen, spela HL1)
Gubbarna med masker är kollaboratörer, människor som arbetar för The Combine. Om ni lyssnar på snubben som talar i högtalare i fängelset så säger han att dom måste visa sig värdiga för "our benefactors".
Det kan vara lätt att missuppfatta det som att snubbarna med masker är Combines då dom kallas "Combine soldiers" av rebbeller, dom är alltså soldater för The Combine men dom är inte Combines själva egentligen, dom försöker att bli.

Om ni stannar till och lyssnar på det gubben säger i högtalare och på tv så kanske ni fattar lite mer, jag kan inte förstå hur så många kan ha missat det.

Permalänk
Medlem

Barney e ju tom utklädd till en combine och han e ingen annan varelse lr hur ?!

Dom e ju typ vanliga människor med masker bara

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

-----**MÖJLIG SPOILER**-----

Såhär går det när man ber Gordon plocka upp någon annans skräp Man måste be snällt annars blir jag sur

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

haha fan skönaste bilden

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Såhär går det när man ber Gordon plocka upp någon annans skräp Man måste be snällt annars blir jag sur

http://home.no/norbius/Bilder/HL2/HAHA.jpg

är det inte lite spoilervarning på den där bilden Norbius?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
haha fan skönaste bilden

Haha :D:D Ja den blev fan bra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN

är det inte lite spoilervarning på den där bilden Norbius?

Lite kanske, ändrade min förra post lite nu

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
...

FUSKARE! Tror knappast du tagit bössan och joggat tillbaks till början, men visst kan jag hålla med om att bilden är lite kul allt.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brand
FUSKARE! Tror knappast du tagit bössan och joggat tillbaks till början, men visst kan jag hålla
med om att bilden är lite kul allt.

Fuskare, tja... Har ju klarat av spelet redan utan fusk såklart, då är det kul att lira igenom de på hard med super gravity gun sedan

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
vadå större delen av folket har kommit mkt längre? alla spelar väl inte lika fort ...och jag har inte köpt det..min kompis tog hit det.. vad är AUX-mätaren till för? :S

och "BAM" : som jag skrev ovan..har inte köpt det ..skulle inte falla mig in att köpa de innan jag har testat det

§7 All antydan på innehav av piratkopierat material är förbjudet.
Robster1986: Du har varit medlem så pass länge här att du borde veta vilka regler som gäller!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hur får man super gravity gun ?!

SKulle du kunna ge mig kommandot?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Hur får man super gravity gun ?!

SKulle du kunna ge mig kommandot?

sv_cheats 1
map d3_citadel_03
changelevel d1_trainstation_01
give weapon_physcannon

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem

Tack

Finns det nånstans där man kan läsa namn på varje map så att man kan ta sig dit med den ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobacca
Jag har fastnat precis när man övergivit sin bil och ska fortsätta till fots, man ska då lägga bråte och dylikt framför sig för att undvika att *vill inte spoila* kommer fram, men jag har gått runt där hur länge som helst, men jag hittar inte vart man ska.. Vart ska man egentligen?

Har du kommit något längre?

Man ska bara fortsätta, lägg ut bråte och annat hela tiden sen ska du upp på några klippor och sen gå ganska brant ner igen. Där är tyvärr inte mycket bråte att lägga under sig där nere men det är bara att gå vidare

Permalänk
Testpilot

Finns en bra planka på en klippa, som jag använde på två ställen.
Bakom ett hus på en klippa finns en generator som sätter igång en sån där maskin som dunkar i marken som står en bit bort på sanden. Resten är inte så svårt att lista ut

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjornor
Bakom en container eller gastunna eller vad det nu är, så finns det lite grafitti som skulle kunna tydas som evolution. Till höger är det en apa, sen en människa och till vänster är det en gubbe som liknar en combine...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fungus
The Combine är varelser från en annan dimension (Kallad Xen, spela HL1)
Gubbarna med masker är kollaboratörer, människor som arbetar för The Combine. Om ni lyssnar på snubben som talar i högtalare i fängelset så säger han att dom måste visa sig värdiga för "our benefactors".
Det kan vara lätt att missuppfatta det som att snubbarna med masker är Combines då dom kallas "Combine soldiers" av rebbeller, dom är alltså soldater för The Combine men dom är inte Combines själva egentligen, dom försöker att bli.

Som jag förstått det när jag hittade grafittin med apan, människan och combione-soldiern så tyder just namnet 'combine' på att något kombinerats och om man tittar på bilderna så ser combine-soldaten ut som en korsning mellan apan och människan, med cybernetiska/mekaniska ändringar och mask.

Jag vet inte om combine är en ras som du säger Fungus, i så fall antar jag att de kombinerar andra raser och på så sätt 'bygger' underhuggare - tex combine-soldiern som är en korsning mellan raserna, med tillägg.

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem

Intressant...

Älskar när det blir såhär, massor med konspirationer och tänkande... vad kommer HL att ta slut egentligen?

Permalänk

Åh, fick mig att tänka på matrix och dess utveckling vilket ger - halflife online.

Men nej tack för min del.

_s_

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem

Men neej!
Vad har hänt nu?!

Får "This Steam Account Has Been Disabled" när jag loggar in!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av egstam
Men neej!
Vad har hänt nu?!

Fick liknande på tb.org efter jag bootat om datorn Hör inte hit men jag är ledsen ändå.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Men Barney var ju exakt utklädd till en Combine vad som får dom o låta sådär osv e ju typ röstförvrängare bara.......

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av egstam
Men neej!
Vad har hänt nu?!

Du har inte kört Cd-Key-tricket för att spela olagligt? Hörde att Valve stängt 20 000 konton som gjort det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Men Barney var ju exakt utklädd till en Combine vad som får dom o låta sådär osv e ju typ röstförvrängare bara.......

Men han är ju undercover, de kan nog fakea sånt där när det behövs.

-s-

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så de liknande militärerna eller vad man skall säga i 1an e också ev inte riktiga människor?

Dom e ju identiskta till männsikor kroppsligt utseendemässigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

dem är nog lite som Storm tropperna i Star Wars ...

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Besviken, ja besviken är vad jag är. spelet var alldeles för hypat av media att mina förväntningar var på topp.

Kan tyvärr efter 6h spelande konstatera att jag hade roligare med FarCry.
Jag vet att man inte ska gemföra spel och spel, men detta var förjävligt.

Svävarbanan var som en skiva som hakat upp sig. samma sak hela tiden, likaså bilbanan, nu i tja är det ett fängelse ála matrix är det likadant.

Dom första 5 minutrarna var jag oerhört glad över hur grymt spelet var, men det avtog snabbt.

Ravenholm (är detta deras största tabbe) var det tråkigaste jag spelat på mkt lång tid.

Grafik/Ljud är väll ok, men kan inte se varför detta skall vara så överhypat tack vare de egenskaperna. Spelet i sig borde inte släppts med dessa tjatiga nivåer. Det är inte HL2, detta är en mesig lookalike. 1998 var året man kunde spela roliga spel med innehåll. Detta sög.

Skrev av mig, detta är ett ämne värt att debattera

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt