HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

Spelade in ett litet klipp

hl2_rofl.wmv
Ca 5.5 Mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
När jag ökade till 6x antialising o 16x anisotropisk filtrering så försvann antialising typ : /

Kanterna blev kantiga så jag fick ändra till bax till 4x..

6800-serien stödjer inte 6xAA. Det är bara Radeonkort som gör det.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Varför kan man ej ha 8xaa ?

Det går ju o ha 16xaf

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
*spolier kanske*

Har just kommit till den delen av spelet då man träffar alex i fängelset och ska rädda hennes pappa, hur långt är det därifrån tills man kommer ut till city 17 (tror jag den hette)?

Det är nästa "del" i spelet.

..........................

Fortsätter att länka till lite svenska recensioner:

De på Fragzone är nöjda

...........................

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Ska en 3:a göras ?

Har för mig att Gabe sa (i den långa gamespot artikeln) att de inte skulle göra några såpass stora projekt på ett tag.

Mer aktuellt är väl att det antagligen kommer att släppas expansionspack till HL2.

Till HL1 kom ju Opposing Force som var mycket bra och Blueshift som var bra även det (men de flesta var trötta på Halflife då)

Nu avslöjade inte Gabe något om HL2 förrens de arbetat med det i över fyra år - så det är ju mycket möjligt att arbetet med HL3 börjar utan att vi får höra om det.

Antagligen så kommer det ett Half-life 3 till slut - men det kommer nog dröja ett bra tag

edit: tillägg.

Permalänk
Medlem

Oj, bästa lir på länge. jag är tagen, vilken känsla.
Och jag som är kräsen när det gäller spel. Tummen upp.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Inaktiv

dom har redan börjat att planera HL3 om jag fåt tillägga men när dom börjar skapa det det e en annan sak

Permalänk
Medlem

Jag är vid follow freeman uppdraget och ska skjuta ner massa striders med raket gevär och skotten tar slut o då dör mina kompisar så jag får skott av deras gamla gevär men då har stridersarna kommit så nära mej så dom bara öser ner mej med ngn super attack jag tycker att det ställer är det ända som varit svårt hittils i spelet ;P

Visa signatur

/gurra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Det är nästa "del" i spelet.

Antagligen så kommer det ett Half-life 3 till slut - men det kommer nog dröja ett bra tag

edit: tillägg.

lär nog inte ta lika länge då ja inte tror dom gör en ny motor igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
lär nog inte ta lika länge då ja inte tror dom gör en ny motor igen

nope, vad jag hört så ska dom väl bara fixa lite mer godsaker till source

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av egstam
Spelade in ett litet klipp

hl2_rofl.wmv
Ca 5.5 Mb

Jobbigt

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem

Gjorde exakt samma sak egstam

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

**SPOILER** ?

är på Kapitel 13. men Gordon kan inte hoppa. ska det vara så ? eller är det en bug ?

**SPOILER**

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem

man brukar skriva spolier inann man ska säga en spoiler bara så du vet det

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

och du är blind eller ? det står ju överst

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem

jaha nu ser jag lite sent nu iofs kasnek ska vara mer tydlig nästa gång aja ingen skada skäd det var ju ingen spolier precis never mind ..

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
jaha nu ser jag lite sent nu iofs kasnek ska vara mer tydlig nästa gång aja ingen skada skäd det var ju ingen spolier precis never mind ..

np

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tycker inte "gordon kan inte hoppa" e en spoiler, jag har varit me om de också fick bara starta om det så funka de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
tycker inte "gordon kan inte hoppa" e en spoiler, jag har varit me om de också fick bara starta om det så funka de

true, men jag visste ju inte om det var meningen eller inte, vill ju inte göra någon sur.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Härligt spel!

Permalänk
Medlem

Ja då har man som många andra spelat igenom spelet och jag måste säga att det är SÅ JÄVLA GRYMMT BRA! :D:D:D
Slutet var lite mobbat men vafan! Undra hur många år man får vänta till trean?

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB |
Asus Rog Strix 1080 TI OC 12GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W |

Permalänk

Altså kan någon förklara storyn för mig?

Combines tog över jorden( är dom robotar eller vad) Och vad gör monsten? Fattar noll av storyn.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Jag har en liten efterlysning =D: Någon som kan posta screens på den stora robothunden "Dog" som bor på eli´s skrothög ?? Vore grymt schysst....ska försöka göra en 3d modell av Dog själv ,så referensbilder vore guld....kan tyvärr inte komma till mitt eget HL2 föräns i början av nästa vecka och tänkte pilla lite på bilden nu i helgen....

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Altså kan någon förklara storyn för mig?

Combines tog över jorden( är dom robotar eller vad) Och vad gör monsten? Fattar noll av storyn.

man får inga svar.. lite det som är det jobbiga

Permalänk
Medlem

Combines e soldater, alltså vanliga männsiskor. Alla zombies är från det som hände i hl1. Nu lever allt folk under förtryck och så ska man kämpa för friheten.. typ

Permalänk
Medlem

Klart dom inte e robotar dom har ju bara masker på sig och röstförvrängare eller vad det nu heter så att deras röster låter annorlunda.

Efter incidenten vid Black Mesa i 1an så fortsatte allt problem på jorden.

Dessa Combines och deras ledare började nog samarbeta med aliens och tog sedan över jorden och började styra den som fascister.

Det är väl vad jag snappat upp iaf från att ha läst info om storyn på olika sidor o liknande.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

Jag köpte bronspaketet men hur gör man om man vill spela hl:source, kan man köpa det separat?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snaskpastan
Jag köpte bronspaketet men hur gör man om man vill spela hl:source, kan man köpa det separat?

uppgradera till silverpaketet, men tro mig, HL:Source är inte värt att köpa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
http://gamesradar.msn.co.uk/news/default.asp?pagetypeid=2&art...

HL3 på G kanske

Självklart kommer HL3. Valve sa det för över ett år sen.

Det var gammalt även när Gamereactor fick tag i det.

Permalänk
Medlem

http://imagehost.biz/ims/pic.php?u=42747NWpo&i=102218&c=.gif

får fan inte upp den där porten på något sätt. Har hållt på med grejerna där på sidorna som ser ut som små bilmotorer, har följt ellinan in i huset och pillat på knapparna där inne men inget händer.
Säkerligen något litet skit jag missat, men blir fan vansinnig. >_<

Skall alltså förbi med ett fordon så att kuta förbi på kanterna är ju uteslutet. Om man nu skall förbi med fordon.