Permalänk
Medlem

Ja, jag förstår ju att jag knappast har någon makt över projektet, men jag tycker bara att idén går förlorad om det bara byggs på mer och mer.

Det är ju naturligtvis bara min åsikt.

Det känns som att någon snart kommer att fråga om du inte kan lägga in reklamen som syns överst på forumet, och att avatarerna också ska vara med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skämtade lite där, kanske inte var så passande...

Det jag menade var att så länge som de "nya" funktionerna inte tar upp någon extra plats (bytes som pixlar) så ser jag inget problem med dem. Det stör ju inte den som surfar över huvud taget.

Permalänk
Medlem

Var nog lite för het på gröten, då de inställningar som finns nu verkligen gör nytta, och jag tänkte nog inte så mycket på att de egentligen bara belastar servern, och inte handenheten.

Men det förändrar inte det faktum att jag tycker att det som visas på de små skärmarna ska hållas minimalistiskt.

Hur som hellst, två tummar upp för resultatet hittills.

s.c.s.i. @ PocketLoox600

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu kan man välja antalet trådar/inlägg som ska visas i taget. Dessa styrs separat så de behöver inte ha samma värde.

Permalänk
Medlem

Blir bara bättre och bättre Don_Tomaso, men jag vill ha några saker till.
Länkar istället för bilder direkt
Sen som du nyss gjorde - sidnummer i trådar - det vill jag ha i forumen också.
Sedan skulle det vara bra om man kunde märka ut användarnamnet lite mer när man kör minimaliskt, blir lätt å blanda ihop med inlägget annars.
Smilies som bilder ska väck, usch å tvi
Tyvärr buggar sidnumren ur när man har pp=10-5, denna tråd har i forumet 19 sidor, trycker jag på 19 så kommer jag till sida 19, men det är inte den sista sidan, den 37:e sidan är i detta fallet sista sidan

Permalänk
Medlem

Fixat den felaktiga sidnummreringen, en efterbliva från koden för några timmar sen.

Har inte gjort något alls till mini utan den skiter i allt. Lät det vara så tillsvidare eftersom jag inte kom på något bra sätt att separera inläggen/trådarna på, har fortfarande ingen idé. Ge gärna förslag.

Fixar smilys imorgon.

Det med sidnummer i forumen, fixar nog en nästa/föregående, har inte så mycket plats att lägga sidnummer på.

Märker nu att jag borde fixa något bättre system för sidbläddring i trådarna, blir fruktansvärt många sidor om man visar få inlägg per sida.
http://donself.mine.nu/swecproxy/st.php?ti=39909&pp=10-5&stat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nulleman
Smilies som bilder ska väck, usch å tvi

Jag tycker att man bör behålla (eller nu när Don_Tomaso har fixat så att man kan göra inställningar, få välja) smiley-bilderna, då det kommer att bli väldigt oestetiskt med ":rolleyes :"-liknande bitar.

Vi skulle kunna ha mindre varianter av smileysarna. De nuvarande är 16*16 i storlek, men man skulle nog kunna fixa motsvarigheter i 10*10 eller kanske ännu mindre.

Skriver man i ÖÄ-forumet märker man att många t.ex. inte förstår tillsynes självklar sarkasm om man inte lägger till en rolleyes-smiley. =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan man inte få ha det som i forumet? Dvs, du får välja om du ska ha smileys.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Hedersmedlem

Sorry om tråden är för gammal för att dras upp men jag undrar bara hur det går med projektet?
Har det avstannat eller leker du fortfarande med det Don_Tomaso?

Jag var nämligen och köpte en "ordentlig" telefon igår och jag måste ju kunna stilla mitt Sweclockersberoende även när jag inte sitter vid en dator.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Var ett tag sen jag tittade på det, faktiskt. Och nu när jag kollar så har forumets nya upplägg sabbat en massa. =/
Får nog skriva om det lite när jag får tid, har dock ganska mycket på mig för tillfället.

Är det någon som vill ta tag i det igen så kan jag skicka koden som jag har för tillfället, annars tror jag jag kan få igång den igen inom en inte alltför lång tid.

Permalänk
Medlem

Jag tycker absolut att du ska göra detta fina projekt färdigt =D

D e en asbra idé från början som swec-teamet borde ha tänkt på för länge sedan ska testa på min T610 så snart det fungerar...

Visa signatur

Jorden är rund, det är jag säker på.
Kolla min blogg vettja. http://eboberg.blogspot.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp, jag måste bara fixa lite pengar på min T630, sen kan jag vara testpilot också.

Tyvärr bygger hela projektet istort sett på regular expressions och det är något som jag verkligen suger på. =/

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Jepp, jag måste bara fixa lite pengar på min T630, sen kan jag vara testpilot också.

Tyvärr bygger hela projektet istort sett på regular expressions och det är något som jag verkligen suger på. =/

Du kan lära dig, så svårt är det faktiskt inte.

Permalänk
Medlem

Det vore mycket intressant om nån tog tag i projektet igen.
Kan ju ha det som veckans problem angående programmering, vem som gör den bästa "miniswec"?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara posta Don_Tomaso?
Så får man köra lite open source

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Hedersmedlem

Zapher: Hehe, swec goes Open Source

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Kan du inte bara posta Don_Tomaso?
Så får man köra lite open source

Visst. Imorrn kan jag göra det.
Håller faktiskt på med sidan nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Visst. Imorrn kan jag göra det.
Håller faktiskt på med sidan nu.

Låter bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan du lägga upp någonstans don?

vill ju oxå prova

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

För varje framsteg jag gör lägger jag upp det nya här:
http://miniswec.mine.nu/
Och så sparar jag koden här:
http://miniswec.mine.nu/kod/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
För varje framsteg jag gör lägger jag upp det nya här:
http://miniswec.mine.nu/
Och så sparar jag koden här:
http://miniswec.mine.nu/kod/

Nice ! Det vore grymt nice om du skulle orka göra en version för wap också Det funkar ju och så, men när jag skulle läsa den här tråden så var sidan för stor (t610)

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Den gamla versionen (som slutade fungera när forumet byggdes om nyligen) var ganska komplett, dock var koden för rörig för att det skulle gå att fortsätta.

Permalänk

Jag tycker att du borde få lite spons av swec så att du fortsätter med detta

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Kolla långt ner på sida 2, bara det är tillräckligt, egentligen. Men jag är så laaaaat.

Permalänk
Medlem

Wiiiii, fungerar jättebra i Lynx kan jag meddela

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

Funkar på min SE t300

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Fint, får testa när jag får pengar på kortet igen.

Visa signatur

Vim

Permalänk

Såg bra ut på min 6230, förutom att Å Ä Ö inte funkade...
Annars mycket bra.

Visa signatur

Drink better coffeee, live forever.

Permalänk

Fungerar även trådar som är jättelånga (typ 200 inlägg) ?

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Fungerar även trådar som är jättelånga (typ 200 inlägg) ?

Jag håller på med inställningar nu så man kan välja hur många inlägg/trådar som ska synas på varje sida. Just nu visar den 40 trådar och 25 inlägg per sida.