Permalänk
Medlem

Jag kan bara svara ja åt PocketPC's vägar, mobiltelefonsbläffrare har jag faktiskt ingen aning om.

Edit: Men också en sådan sak; Är kakor verkligen nödvändiga?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Jo, men tror faktiskt webbläsaren skickar info om den klarar det eller ej. Och isåfall blir det en bonus för de som klarar det.

Klarar alla webbläsare kakor då?

Diggar din avatar.
Nokias lurar klarar cookies.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, men tror faktiskt webbläsaren skickar info om den klarar det eller ej. Och isåfall blir det en bonus för de som klarar det.

Klarar alla webbläsare kakor då?

Kör Opera på min mobil så..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Sweclockers administratörer borde kunna sätta upp en MySQL användare som enbart har rättigheter till sql-kommandot SELECT i forumtabellerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Kör Opera på min mobil så..

Det betyder ju ingenting, då versionen av Opera som du kör på telefonen knappast är densamma som till pc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag kan bara svara ja åt PocketPC's vägar, mobiltelefonsbläffrare har jag faktiskt ingen aning om.

Edit: Men också en sådan sak; Är kakor verkligen nödvändiga?

Nödvändiga och nödvändiga, vissa saker kan bli lite enklare då. Nåja, det är långt ifrån nödvändigt.

taufik: Tack

Permalänk

Vet inte om ni redan tänkt på detta men det skulle vara trevligt om sidan var komatibel med Lynx så man kan kolla SweC medans man installerar Gentoo osv

Permalänk
Medlem

Sitter och klurar lite på hur man ska göra med citat, att ta bort inskjutningen är ganska självklart (tycker jag), men sen... Hm...

Så som det ser ut nu (en bra bit ifrån klart): http://donself.mine.nu/swecproxy/
Stänger den datorn när jag sover, om 15-30 min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sitter och klurar lite på hur man ska göra med citat, att ta bort inskjutningen är ganska självklart (tycker jag), men sen... Hm...

Så som det ser ut nu (en bra bit ifrån klart): http://donself.mine.nu/swecproxy/
Stänger den datorn när jag sover, om 15-30 min.

Ser skitbra ut!
Vad är det för lina servern ligger på?
Gick lite segt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taufik
Ser skitbra ut!
Vad är det för lina servern ligger på?
Gick lite segt.

BBB 8/1. Samma lina som den förra proxyn ligger på. Det är uploaden som begränsar starkt här hos oss, har lite mycket program som använder det...
Just nu går det väldigt segt, blir bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Helt suveränt.

Ska lägga upp lite screens från handdatorn.

Edit:

Och två på inställningarna i Internet Explorer:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta inlägg skickas från proxyn, riktigt stolt över att det verkligen fungerar (det tog många frisyrer och F5 innan det fungerade).

Principen är att scriptet loggar in först åt än och använder session-, anv- och lösenhash när den postar. Ingenting sparas någonstans förutom i variablerna när scriptet körs.

Permalänk
Medlem

Säg till när vi kan prova från handenheterna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu, glömde ta bort blocken.

edit: Storleken på textrutorna är jag osäker på.

Permalänk
Medlem

Wiie, hur länge innan det är färdigt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet ej. Det jag vill få klart först är sökning, nya trådar, begränsning av poster som visas per sida (går snabbt), underforum och givetvis massa ändringar så det ser bra ut på mobiltelefoner också.

Permalänk
Medlem

Första svaret från handdatorn. Hoppas att det fungerar!

Edit: Fungerade finfint! Dock så tycker jag att direktlänken man får efter att ha postat ett svar ska leta till sista sidan i tråden, inte till den första. Och man borde okså därifrån kunna komma ut till den forumsdel man är i.

Och möjligtvis kunde svarsrutan vara lite större, men då kanske det inte ser bra ut på mobiltelefonerna. Går den att göra relativ till storleken på bläddraren?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man ska redan kunna hoppa ut till den forumsdel som tråden ligger i, högst upp så har du länken.

Det med sista sidan har jag inte tänkt på, fixar det direkt. Klart, var bara att sätta pagenumber till 9999 så hoppade den till sista sidan.

Permalänk
Medlem

Kanske snacka med SweC cheferna så kanske dom kan hosta sidan så du slipper dras med att den äter din bandbred.

Testade att surfa med min Nokia 6600 och Opera, visst det går med när man är inne i en forum del så är det som om allt hamnar på samma rad.

ad finns i Wap 2.0 språket? 6 robert_o Kritik tack! 15 KentRoyal Teepop (Action Puzzle) (s.15) 361 estoves Pixlade bilder 21 robert_o

Fast det kan ha varit nån inställning jag klyddat med. Har inte satt mig in i Opera på telefonen än

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Klarar den tabeller så borde det inte hamna på samma rad, men jag skulle ju kunna knåpa ihop en WAP-version, men det kanske inte är så roligt att använda.

Permalänk
Medlem
Citat:

men det kanske inte är så roligt att använda.

Näe, det är en aning jobbigt att skriva på mobilen
Plus att själv surfar jag aldrig via den då det är för dyrt.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Bra jobb, men när jag körde via datorn så ändrades ingenting när jag bytte inställningar.
Kanske en förklaring vad allt innebär?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är väl ganska självförklarande, kanske inte de första tre. De är iaf på vilket sett sidan ska visas. Klarar din dator CSS så väljer du CSS, klarar den inte det så tar du utan CSS, typ. CSS-sidan tar mindre plats.

De andra är vad som ska visas när den listar upp tråderna.
http://donself.mine.nu/swecproxy/forumdisplay.php?forumid=10&...
http://donself.mine.nu/swecproxy/forumdisplay.php?forumid=10&...

Permalänk
Medlem

Mjo, men det ändrades inget när jag tog med css eller utan.
Och den första, vad gör den? Nollställer allt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nollställer och nollställer, den ska vara minimal för att passa mobiltelefoner. Har inte gjort något på den än så det är väl samma sak som att ta bort alla färger osv.

Permalänk
Medlem

Mm, men jag fick ingen bakrund när jag testade igår, kan pröva nu iofs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se att man kan ställa in hur många trådar och inlägg man vill se på en sida.
Typ i forumdel: http://forum.sweclockers.com/forumdisplay.php?s=&forumid=2&pe...
och
i tråd: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=25498...
samt att man i forumdelar kan välja en annan sida: http://forum.sweclockers.com/forumdisplay.php?s=&forumid=10&p...

Tack för mig

PS. inlägget ovan skrevs från forumproxyn, därför blev det inga auto-länkar vilket man kanske också skall ha som en funktion, men det är ju ganska lågprioriterat tycker jag iaf

Permalänk
Medlem

Gjorde lite missar med signaturen och autolänkar, hade satt båda till "1" när det visst skulle vara "yes". Fixat nu.

Lägger till perpage och sidbläddring i forumsdelarna i min att göra-lista.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara framhäva min åsikt igen; Jag i alla fall tycker att målet inte enbart är att göra forumet mindre rent pixelmässigt, utan även funktionsmässigt. Så litet som möjligt bör det ju vara.

Jag förstår att det är kul att jobba med det, och lägga till funktioner, men tänk igen på vad poängen med det hela är.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

s.c.s.i: Vem tror du att du är egentligen? Du uppför dig som om det var du som kom med grundidén!

Jo, men folk kommer med förslag som de vill ha med, jag följer bara mobbens åsikter. Men men, många av funktionerna kan man ha i skymundan så att det inte påverkar den som inte vill ha dem. F ö så är det mesta jag jobbar med för tillfället är just att få det så smått som möjligt så att man inte behöver tanka onödiga bytes.