Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Fungerar även trådar som är jättelånga (typ 200 inlägg) ?

Nä, bara väldigt korta trådar funkar.
Funkar inte på en tråd med 8:a inlägg. Däremot funkar 5 inlägg.
Fast å andra sidan är det antalet tecken den går efter, vet dock inte hur många tecken per sida den kan visa.

edit1: vet nu att det är 3040tecken max per sida för SE T300.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Uppdatering!
http://miniswec.mine.nu/

* Bläddra mellan sidor
* Inställningsmöjligheter: Antal trådar per sida, antal inlägg per sida, visa klistrade trådar

Har lite andra idéer om att bara visa trådar som man själv har skrivit i, kan vara väldigt praktiskt.

Permalänk
Medlem

Vad hände med den "färgade" layouten då? Skippar du den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den kommer.

Permalänk
Medlem

Gut!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu funkar den inte längre.
Så om du vill kan du ta bort typ alla länkar i trådarna, det räcker med [första sidan], [föregående], [nästa] samt [sista sidan], dessa skall bara finnas längst ner också så man slipper scrolla onödigt mycket. För nu blir filerna för stora för att visas på min mobil.
Sen funkar inte inställningarna att ändra på mobilen, fast det är inte hela världen då jag kan fixa det med datorn så jag får fram vilken adress man ska ange.

Stavfel på huvudsidan, instälningar =>inställningar.

Annars är jag helt nöjd och tycker du gör ett riktigt bra jobb.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte inte på att det skulle bli så många sidor. Fixat nu iallafall.

Permalänk
Medlem

Nu funkar den riktigt bra, tackar så mycket. Nästan så man går över till den versionen på heltid även på datorn då den funkar bättre i vissa avseenden jämfört med orginalet. Bla på att det i opera finns en funktion för att gå till "nästa sida", på vanliga swec funkar inte den men på miniswec funkar det finfint. Allt som underlättar för oss som gillar att surfa med tangentbordet är välkommet.

Keep going.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill tacka för en av dom bättre sakerna som skapats på sista tiden, men jag har en fråga.

Är det ingen som har tid/lust att göra så att man även kan "logga in" så att man kan kolla "Övriga ämnen" också?

Permalänk
Hedersmedlem

kalaset: Det kommer, om du läser lite tidigare i tråden kämpade Don_Tomaso med att fixa inloggningen, jag tror han lyckades till slut men de har antagligen gjort om en del i strukturen på forumet så det kanske måste göras om igen...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
kalaset: Det kommer, om du läser lite tidigare i tråden kämpade Don_Tomaso med att fixa inloggningen, jag tror han lyckades till slut men de har antagligen gjort om en del i strukturen på forumet så det kanske måste göras om igen...

Korrekt, jag fick igång det förut så nu vet jag hur det fungerar. Men visst, jag kommer skriva om allting...

Permalänk
Medlem

Oj, ursäkta mig, det hade jag tydligen inte lagt märke till. Men då vill jag bara säga "Good Job" Don_Tomaso

Permalänk
Medlem

En forumpost kommer lastad med en uppdatering.
http://miniswec.mine.nu/

Nu kan man äntligen logga in och posta inlägg. Desvärre klarar den inte alla teman ännu (Öken, Standard, 2004 osv), just nu fungerar bara 2004 (den som man får om man inte är inloggad) och Öken, man får välja vilken som man har inställt i ens användare när man loggar in. Väljer man fel så kommer scriptet inte hitta några trådar. Jag ska göra så den känner av automatiskt men har inte orkat göra det ännu.
Man kan inte logga av ännu, så ni får rensa kakorna om ni vill göra det.

Inloggningen sker så att användarnamn/lösenord skickas direkt som en post till members.php, sedan kollas svaret och på alla nya kakor skrivs domänen om till miniswec.mine.nu för att sedan "sparas" i webbläsaren/mobilen/handdatorn. Dvs, det sparas inte på något sätt alls på min server förutom den tiden det ligger i variabeln. Dock är det bara en vanlig hemmaserver, så säkerheten är inte lika stor som här på sweclockers.com.

Det jag har i tankarna för framtida versioner är:
* Inställning för att bara visa trådar man har postat i.
* Inställningar för färger
* Skapa trådar

Feedback mottages varmt!

Permalänk
Medlem

Detta är skrivet från se t300. Don_tomaso, om du fixar kakorna på andra sättet så funkar det. Nu använder jag min spegling av din sida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har äntligen skaffat trådlöst nätverk hemma, och har använd Mini-Swec en hel del nu. Det fungerar suveränt, för att inte nämna riktigt snabbt.

Jag saknar dock 'övriga ämnen' och undrar om detta är på gång. Hoppas även att färgscheman snart kommer att fungera, då det skulle göra det hela mer lättläst, och självklart mycket snyggare.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Sidan visas inte helt tillfredställande på min T630.
Kan ta bild senare och visa...

Kanske är för att den inbyggda webbläsaren inte stödjer (X)HTML + CSS?

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem

Jaha, så nu poppar detta upp igen.
Det senaste jag har hållit på med var att försöka sparka igång min mobil så den fungerar att surfa på. Men jag har märkt att "specialtecken" så som &, å, ä och ö klarar den inte, dvs den får "ogiltig sida". Det konstiga är att Daniel som har en likadan mobil klarar sidan.

Jag kan lägga till Övriga Ämnen direkt, men då får man komma ihåg att logga in först annars kommer den inte visa något.

Permalänk
Hedersmedlem

Don_Tomaso: Kollat runt i inställningarna? Kanske finns någon söt inställning för det.

Nu bestämde sig dock min mobil att den inte ville koppla upp till djuice GPRS server så jag kan inte surfa på den för tillfället. =/

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem

Hittar ingen inställning för det. =/

Aja, nu får man välja om det ska vara grafiskt också. Whey. Och så verkar Standard och 2004 temana vara kodmässigt lika (iallafall de delar som berör scriptet), så båda dessa fungerar samt öken. Och så la jag till Övriga Ämnen.

Permalänk
Hedersmedlem

Don_Tomaso: Standard och 2004 är samma tema. 2004 är standard-temat, det är en variabel har jag för mig som man ändrar för forumet vilket som ska vara standard.

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem

Pfft, så fånigt.

Permalänk
Medlem

Coolt projekt, funkar mycket bra på min Nokia 6610i (tror den heter så ) Tyvärr har jag ingen bild, kan testa på min handdator sen kanske, men det verkar finnas andra som redan gjort det.

Hursomhelst, en xml version vore fortfarande toppen :D, jag menar wap eller wml är väl xml fast med en xsl för wml? Då är det väl inte så svårt att göra en wap sida ifall du gör en xml variant, som vissa sa var sååå svårt. Fast det är väl lite jobbigt att göra om det nu, den du gjort nu funkar ju superbra, perfekt, den hamnar bland bokmärken direkt

Föresten, skulle inte folk kunna lägga upp sidan på sina servers, och så skriver man adressen här så kanske någon (typ Don_Tomaso) kan lägga upp det på en "central" sida där man väljer en mirror, så kan man alltid komma åt den ifall det blir segt/ fel eller nåt....

Jag lägger gärna upp en mirror på mitt shellkonto, bara det att de har safe_mode = on, hur öppnar du filer? för använder du file () som jag har för mig funkar ändå är det ju lugnt...?

EDIT: file_get_contents(), där ser man

EDIT2: Nu ligger miniswec uppe på: swecshell.go.dyndns.org också...

Permalänk
Medlem

file_get_contents() använder jag för att tanka forumets sidor, inget annat. Det är bara att tanka ner koden och testa (http://miniswec.mine.nu/kod).

Att göra en XML-variant nu är nog inte så svårt, men då jag inte är så insatt i hur det är uppbyggt (och hur folk vill ha det, förstår fortfarande inte riktigt varför man ska använda sig av xml) så kan jag inte göra det.

Permalänk
Medlem

Ok, jag kanske kan pula ihop en xml version, men jag är inte expert på xml så jag kanske gör det osmidigt/slarvigt/fel/fult osv...

Tänkte att jag kunde göra en sån sida där man ser olika mirrors, där folk också kan posta upp sina adresser, bara nåt enkelt om det är intressant...

EDIT: Ok, har gjort en mirror sida: swecshell.go.dyndns.org/mirror

Ingen kanske är intereserad av den gjorde den på 5 minuter, tänkte bara att den dagen man sitter med mobilen i skogen/på bussen/ var som helst och känner att man vill sweca och får ett fint error i mobilen, då kan det vara bra att kolla in denna sida och få andra sidor, om nu folk känner för att lägga in sina mirrors där Aja...

EDIT2: Ska göra en wap version ifall det finns nåt intresse för sidan...

Permalänk
Medlem

Miniswec buggar ur om man är inloggad vanligt på swec med ex swec-blå och sen vill använda miniswec. Då visas inga trådar, blir bara tomt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Övriga ämnen saknar sina två underkategorier. Och vi väntar fortfarande på färgscheman.
Måste säga att det i nuvarande skick är väldigt svårt att se var inläggen börjar och slutar.

/s.c.s.i. @ Pocket Loox

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg valet i inställningarna nu, om grafiskt utseende.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag håller på att försöka porta miniswec till wap/wml ... jag några sidor kvar göra...
om man inte är inloggad så kan man läsa inläggen.. håller på med inloggninsdelen nu...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om jag får klaga lite till, så tycker jag att svarsrutan är onödigt liten, i alla fall på PPC. Förstår att den säkert är anpassad till mobitel-displayerna, men går den inte att 'siza' dynamiskt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dubbelpost?

Visa signatur

Militant VIM-användare.