Permalänk
Medlem

Det översta är ohållbart när det handlar om så pass låga upplösningar som ~ 320*240.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ett sätt att avdela länkarna nu, men det fungerar bara i IE vad jag har sett. Ni får se om det fungerar på handdatorerna.

edit: För de som är nyfikna så har jag fixat sidbläddring nu, en full sidlista överst och underst.
edit: Har någon nån trevlig regexp för att lägga in en ­ vid var femte tecken som inte är en & " osv. Just nu så bryter den sönder sådana.
Just nu kör jag med detta (som antagligen inte är helt optimalt):

function lank($lank) { return $lank[1].preg_replace("/(\\S{5})/", "\\\\1­", $lank[2]).$lank[3]; } $visa = preg_replace_callback("/(<a[^>]\*>\)(.*)(<\\/a>\)/U", "lank", $visa);

Permalänk
Medlem

Jävligt fint!

Har inte testat på handdatorn än, däremot på mobilen (e616). Funkar sådär. Skulle nog vara bäst om du kunde fixa en ännu mer kompakt version, för mobiler då, för mig blir det iaf väldigt ihoptryckt i trådlistning. Ta bort senaste inlägget och antal inlägg i varje tråd till exempel, så blir det mer plats för trådnamnet som ofta är 6-7-8-rader nu.

Inne i trådar är det däremot bra

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Don_Tomaso, snyggt som fasen. Det enda "problemet" nu är ju fortfarande trådlistningen (såg att du slog ihop de två sista kolumnerna, villket blev suveränt, men det är fortfarande för brett). Jag ska fundera lite på ett alternativ sätt att presentera informationen på. Kommer jag på nåt bra, säger jag till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe, jag ligger ett steg före dig s.c.s.i. Jag körde på det Erty sa (lite), så tar man "parametern" kom=1 i slutet så tas skapare och senaste bort, samt att jag minskar padding lite.

http://clansp.mine.nu/testswec/forumdisplay.php?forumid=10&ko...

Permalänk
Medlem

Lägg till så man kan skriva! Jag har en Qtek som är både handdator och telefon, så det är inte så svårt att skriva med den. Och jag tror att många fler har liknande telefoner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Hehe, jag ligger ett steg före dig s.c.s.i. Jag körde på det Erty sa (lite), så tar man "parametern" kom=1 i slutet så tas skapare och senaste bort, samt att jag minskar padding lite.

Suveränt. Men vad sägs om att varje tråd tar upp två rader? Man vill ju gärna se vem som har skapat, och när det sista inlägget skrevs, men ändå behålla den nya layouten. Skulle du inte kunna prova att lägga den extrainformationen på en rad under tråd-namnet?

Kanske med mindre teckensnitt, eventuellt en annan fätg, så att informationen skilljer sig från trådnamnet. Vore siveränt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad sägs om:

taufik: För att man ska kunna skriva så måste man ha loggat in, och jag har inte orkat testa hur sessioner och sådant fungerar via min server, antagligen fungerar det bra men det krävs mer... mer... jag vet inte, motivation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad sägs om:

Exakt!
Men (det finns alltid ett men ) jag tycker att bakgrunden på namnet och informationen ska vara den samma. Altså att två rader är en färg. Förstår du vad jag menar?

Edit: Eller ännu bättre, lår färgerna vara, men ta bort sträcket mellan namnet och informationen, om det går. Då skulle man tydligt se att informationen hör till trådnamnet, och att det inte är en ny tråd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Vad sägs om:

Ändra istället så att allt som hör till samma tråd har samma färg och kör olika färg för olika trådar istället. För systemet på "kom=2" är väldigt missledande

Alltid ska ngn hinna före

Permalänk
Medlem

Attans, jag börjar komma till en såt läge då jag bör skriva om hela koden. Snart tål den inte fler modifikationer :).
Ska fixa en färg per rad, håller också på med inloggning.

Snart kommer väl weird och säger: "Med XML blir det mycket lättare". Kan nog vara sant, men jag får inte det att fungera med länkar och liknande.

Permalänk
Medlem

XML är väl skippat av kompatibilitetsskäl?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man kan tydligen parsa den innan det skickas till klienten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
Vadå skippa XML? Ska det göras ska det göras rätt. Man kan transformera XML server side så det ska inte vara några problem med läsarstöd.

Permalänk
Medlem

Nu ser det finemang ut.

Bara att fixa möjligheten till att posta, sedan är ju lösningen komplett.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

don tomaso: vill du att "multipage.gif" skall vara med på din sida ?

jag tycker nog att du skall strippa allt som bara tänkas kan om man skall wappa på sidan

all kod och bilder som kan tas bort är guld värd för långsamma wappers

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

fan vad kung!
Nu fungerar den skitbra ju!

vill man kunna posta bara

EDIT:

wap.sweclockers.com ?
eller liknande är att föredra.

Permalänk
Medlem

Försöker fixa inloggningen, men jag har fastnat på en sak. Hur vidarebefodrar man POST-variabler med PHP? Kan ju iofs skicka vidare personen direkt hit och så får han/hon trycka bakåt för att komma tillbaka till "wap"-sidan. Får köra så tillsvidare.

Lagras sessionen som en cookie hos besökaren när man är inloggad? Isåfall måste jag skicka den vidare den med. Antar att de skickas med bland alla "headers" som kommer från webbläsaren, men hur läser man av dem via PHP?

Permalänk
Hedersmedlem

Don_Tomaso: SESSIONS? eller

<form action="hej.php" method="post"> <input type="hidden" name="tjo" value="<?php echo $_POST['tjo']; ?>"> </form>

?

edit: forumet styrs av cookies...

det är bara att kör typ

<?php if (isset($_COOKIE['inloggad'])) { echo "Du är inloggad"; } else { echo "Du är inte inloggad"; } ?>

edit2: tror iaf att hela forumet styrs av cookies

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Jo, men PHP måste ju få reda på att dessa kakor finns hos användaren, är ju inte direkt någon direktlänk som hålls öppen hela tiden utan det är bara en gång data utbyts mellan server/klient. När jag gjorde min egen webbserver förut så upptäckte jag att POST-variablerna (antagligen kakor också) skickas via de headers som webbläsaren skickar ut, alltså tillsammans med vilken webbläsare det är, version, vad den stödjer och liknande.

Om någon kan detta i huvet (eller kan en länk dit där det beskrivs) så är jag tacksam, annars får jag väl leta upp det själv.

Permalänk
Hedersmedlem

jo men isset($_COOKIE)) kollar väl upp om cookien finns på datorn?

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem

Tror alla kakor som hör till sidan skickas med begärningen av filen. Är det inte så så blir det ännu svårare att få en proxy att fungera, då PHP-scriptet måste upprätthålla två anslutningar samtidigt och vidarebefodra alla möjliga skumma saker som swec vill ha.

Du kan ju göra ett litet test, skapa en PHP-fil med isset($_COOKIE) eller liknande och telnet:a till den och se vad den säger :).

Permalänk
Hedersmedlem

Don_Tomaso: visst tusan, kakan skickas ju från rätt domän så att säga, hmm...

orkar inte testa nu, kan göra det imorgon

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag reda på hur man skickar kakor och postvariabler. Så här ska headern se ut som skickas till webbservern (för att vara snäll mot sökare):

POST /fil.html HTTP/1.0 Host: hostname Content-type: application/x-www-form-urlencoded Content-length: LÄNGD_PÅ_POST Connection: Close Cookie: enkaka=ettvarde; enannankaka=varde2 enpost=ettvarde&enannanpost=etttillvarde

Ni förstår nog, annars strunta i det :).

Nu kan jag i alla fall påbörja inloggningen/postning i forumproxyn.

Permalänk
Medlem

ojoj, har inte sett denna tråden alls, men fy fan vilket arbeta, ser riktigt bra ut. Big up Don_Tomaso !

Visa signatur

Hemsida
Acer Ferrari 4000
"Hardware: the parts of a computer that can be kicked." / Jeff Pesis

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut. Kollade nyss i mobilen. Är imponerad

Permalänk
Medlem

armis: Har du någon kamera så du kan visa hur det ser ut på din mobil? Har bara sett på en mobil (grillcliffs har jag för mig) och det såg inte fint ut.

tack orca10.

Permalänk
Hedersmedlem

Don_Tomaso: Hur går det med konverteringen? Rullar det framåt med inloggningen osv eller står det stilla?

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem

För tillfället står det stilla =/. Jag fastnade när sweclockers började klaga på att jag inte hade skrivit in rätt användarnamn/lösenord. Vet inte riktigt vad det är för fel då jag vidarebefodrar allt, antagligen har jag missat någon nödvändig grej.

Vill du testa så är filen loggain.php, för tillfället visar jag hela sweclockers respons (ser inte vackert ut).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

För tillfället står det stilla =/. Jag fastnade när sweclockers började klaga på att jag inte hade skrivit in rätt användarnamn/lösenord. Vet inte riktigt vad det är för fel då jag vidarebefodrar allt, antagligen har jag missat någon nödvändig grej.

Vill du testa så är filen loggain.php, för tillfället visar jag hela sweclockers respons (ser inte vackert ut).

den klagar inte på användarnamn osv för mig men jag måste aktivera kontot enligt den...

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem

Jo, den är dum... Får väl whina hos Edin att hans forum inte fungerar :rolleyes:;).