SweClockers drop!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Sydkraft är sjyssta?
Kanske är för att Region skåne anlitat dem att för betalning bygga ut bredband?

Ärligt talat skiter jag i vilket, bara det blir gjort Telia har visst varit och jävlats in i det sista och försenat det en hel del, egentligen skulle det vara utbyggt här nu men istället blir det kvartal 2 nästa år.. Som tur va kom en annan och byggde ut de här..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Du får nog köpa ett nytt. Inte samma teknik alls.

Flera nya adsl modem går att flasha om så då även kalrar ADSL2+, och vissa är redan ADSL/ADSL2+ från början...

Och jo, tekniken är väldigt likartad...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtoWar
Jag har redan ett abonnemang på telias 0,5Mbit och hade tänkt att skaffa 24/1...Men nu är det så att jag har ett modem (Zyxel Prestige 645 MP) som inte funkar till Adsl2...vet någon om man kan uppgradera den så att den är klar för 24/1???

http://www.support.zyxel.se/FUNGERAR_MITT_MODEM_MED_ADSL_2.81...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Har sett det...undrar om det går typ o flasha lr något sådant???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triumphtiger
En liten kul notis är att modemet som de erbjuder, om man binder sig, har tv-utgång.
Telia kommer att lansera tv via bredbandet, enligt supporten.
Bra att Comhem får lite konkurrens.

Såg ingenting om det på ZyXEL:s hemsida...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtoWar
Har sett det...undrar om det går typ o flasha lr något sådant???

Citat:

Den serie som är möjlig att uppgradera till Adsl2+ är Prestige 660 serien.

Permalänk
Medlem

Jaha jag har 2290m till min station som jag kan se 500m längre bort
Min station är inte utbyggd ännu men när jag ringde till telias kundsupport så sa killen att den blir nog en av första stationen efter dom här som blir utbyggd i januari eftersom det är en huvudsatioen i kalmar.
Då är det bara att vänta så får dom andra vara försökskaninen till tjänsen är färdigkonfigurerad.

/Martin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Såg ingenting om det på ZyXEL:s hemsida...

Och det står inte så mycket hos Telia heller än så länge

http://telia.se/privat/sidtyp05.do?tabId=0&channelId=-100611

Permalänk
Medlem

Finns det något test någonstans som man kan kolla om man kan få det nu.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Var bor du?
Trodde aldrig jag skulle få bredband, bor ca. 3-4 km utanför en liten skitort med 700 invånare. Men poff så dyker det upp 2 adsl leverantörer som installerar sin egen utrustning i telestationen Sydkraft är rätt så schysta i Skåne, vid slutet av 2005 ska alla orterna med fler än 200 invånare ha ADSL..

Men jag håller med dig, dom kunde koncentrerat sig på att bygga ut ADSL till alla istället för att öka hastigheten på de befintliga telestationerna. Jag förstår inte vad dom tjänar på att bygga ut VDSL på en telestation som redan har ADSL och sälja abonnemanget för samma pris (syftar inte på 24mbit utbyggnaden)...

Bor 6 km från närmsta samhälle där de kan få upp till 8 mbit nu. Vi tillhör samma kommun som det samhället men vi ligger i ett annat landskap (Västra Götaland) och har samma riktnummer som de har i norra Västra Götaland, hade vi samma nummer OCH telestation som samhället i Närke skulle ADSL räcka hit. Har iaf telestationen cirka 800 m från kåken, när nu den blir utbyggd :/ Suger att bo mitt på Närkes/Västra Götalands gräns. Tror vi fick AXE-systemet nästan sist i Sverige.

Kilroy, tidiga ADSL-modem har inte många komponenter gemensamt med de nya ADSL2-modemen

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har lagt en beställning på Telia 8000 (stationen uppgraderas till ADSL denna vecka), men idag såg jag att 24 mbit fanns tillgänglig till beställning i mitt område. Ringde sedan Telia för att lägga en ny beställning, men fick då beskedet att 24 mbits inte kommer till vår kommun (Laholm, som inte står på listan) ännu. Det står klart och tydligt att mitt telefonnummer kan beställa denna tjänst på Telias hemsida.
Jag är lite förvirrad.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått telia 24mbit inkopplad?
Jag fick ett brev för ett par veckor sen de stog att de va försenad med 2-6v:(
På grund av julerbjudandet.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]