Tänkte köpa ett Leadtek 6800LE, vilken affär?

Permalänk

Tänkte köpa ett Leadtek 6800LE, vilken affär?

Nu är det så att jag tänkte köpa ett nytt graffekort, tycker att mitt Geforce TI 4800SE börjar bli lite slött.
Jag undrar om jag ska beställa från datorbutiken.com eller inet.se?
Jag sett att datorbutiken.com har höjt priset på sina kort.
Har också läst i några trådar att kort som levereras nu har något slags skydd så att man inte kan öppna pipsen på det.

Så, vilken affär är det störst chans att man får ett kort som går att softmodda?

Permalänk
Medlem

beställde mitt 6800LE tillsammans med en massa andra upgrade produkter förra veckan, dom fick in sina 6800LE igår så det skickas idag.

Hoppas inte dom har satt dit något skydd ?!

Tar nog nån vecka innan jag försöker softmodda, finns det något sätt
man kan kolla att dom inte är blockade ?
Om, så kan jag höra av mig om problemer nästa vecka.

Visa signatur

ASUS G73JH-A2 -i7-720QM - 8GBRAM - HD5870M - 1TB HDD - W7 Ultimate

Permalänk
Medlem

ta inte mitt ord på det men jag tror inte det synns om man anv riva tuner.

Berätta hur det gick

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Eller så köper jag ett från datorbutiken här istan (Nyköping), dom brukar vara schyssta så man kanske kan fråga om dom vet någonting om en spärr eller dylikt

En fråga till. Vad är bäst; att köpa Bulk + extra kylare eller Retail?

Permalänk
Medlem

Finns på http://www.computercity.se/index.aspx, beställde i tisdags kväll, då kostade dom 2090kr, igår hade dom höjt till 2190kr och idag kostar dom 2290kr.
Börjar undra vad fan dom sysslar med,tur att man köpte i tid.

Visa signatur

Opteron 165, DFI Nf4 UltraD, Twinmos BH-5 2*512 2-2-2-5@225, Sapphire X800GTO²@ 540/600 16P,Tagan 2F 530W, Seagate 250GB,Maxtor 200GB, MX1000

Permalänk

Det är det som är lite konstigt, flera butiker börjar höja priserna. Varför?
Aja, ska nog beställa mitt snart, hoppas att jag får ett som inte är spärrat.

Permalänk
Medlem

högt tryck och få kort?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

jag beställde från datorbutiken, glömde nämna det. Kostade 1995kr
i söndags. Vet icke vad det ligger på just nu dock.

Visa signatur

ASUS G73JH-A2 -i7-720QM - 8GBRAM - HD5870M - 1TB HDD - W7 Ultimate

Permalänk
Medlem

samma, funderar på att dra en beställning på ett sånt kort, kan du låsa upp pipes på ditt kort?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag ska beställa från inet.se dom har haft sina kort (dom med referenskylare) på lager länge
jag mailade och frågade.

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk

Nu blir det ett Leadtek 6800LE Retail från Inet. Hoppas att det går att modda. Återkommer med resultat någon gång nästa vecka.

Permalänk
Medlem

datorbutiken.com är super bra

Visa signatur

:D:D:D