Bedrägeri / Polisanmäla ? hmm?!

Permalänk

Precis den där killen som jag var i kontakt med.
Mysig lirare,stavar som en svenskalärare.
Kanske lika bra att inte ge han några pengar

Visa signatur

Take my hand and we will take the last step towards damnation.

Permalänk
Medlem

Jag har också råkat ut för en sån där blåsning (2000kr för en gamecube med 9spel).
Jag betalade, väntade ca 1 vecka.. Mejlade, inget svar. Polisanmälde.
Polisen sa att det här händer väldigt ofta och att dem inte ens kör med sina egna kontonummer (dem kanske använder någon a-lagares mot betalning t.ex). Så det är inte särskilt lätt att spåra.

Dem kan brinna i helvetet dem jävla tjuvarna.

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UnDead
Jag satt och kollade efter ett grafikkort till en kompis och såg de här två annonserna:

http://www.blocket.se/view/3898485.htm?caller=vbl_s&l=0&c=1&c...

http://www.blocket.se/view/3818794.htm?caller=vbl_s&l=0&c=1&c...

Verkar klart skumt detta så jag tror tror inte jag tipsar något köp där direkt.

Förfan det är en av de annonser som jag svara på, varav en jag betala för en vara men inget fick.
Helt sjukt, jag har nog blivit blåst. Men har varit i kontakt med polisen.
De sa åt mig att vänta tills nästa vecka, har inget hänt så är ja välkommen ner för en anmälan.

Detta nedan, var kontot ja satte in på.

clearingnummer
9300
kontonummer
007.063.952-1

Blir så lack & besviken.

Citat:

Och på "Mikal Nilsson" och "Mikal Nillson" på eniro får man inga träffar.
Nog för att jag skulle misstänka en blåsning.
Och om han nu heter Mikael så skulle jag inte tro att han stavat så fel utan att märka det själv.

På Mikael Nillson får man en träff, i Karlshamn.

I ditt läge skulle jag försöka få reda på vem som har kontonumret, sen åka dit och hälsa på.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

finns ju miljon sånna här trådar...sluta betala i förskott...tycker nästan att folk för skylla sej själva...alla vet väl vilken värld å årtal vi lever i !?!

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk

slå ihäl aset.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

asså vaför vill alla slåss om saken hela tiden? du tror du får tillbaka dina pengar på det sättet??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Altin
asså vaför vill alla slåss om saken hela tiden? du tror du får tillbaka dina pengar på det sättet??

Hehe, aaa tar med några lojala vänner bara. + nån avsågad sak som skjuter blykulor. Tror det är ett luftgevär då pyntar han illa fort.
Håller på att spårar hans adress. Men det är många samtal som måste göras. Går inte att få tag i hans adress via banken på normalt sätt. Får ta en del omvägar.
Det inte ord löser, löser våld.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Har vart i kontakt med denna Mikal Nilsson, min polare har råkat ut för den där killen så jag försökte locka fram lite mer info från denna Mikal, vilket väl inte gikc alltför bra, till mig sa han i alla fall att han bodde i Malmö.

Permalänk

måste ju hjälpa till lite.. blir sur på sånt där.. sånt förstör ju oxå för oss andra säljare/köpare..

kollade på www.hitta.se (lång länk hoppas att den funkar)

http://www.hitta.se/SearchWhite.aspx?__VIEWSTATE=dDwxMDE4NjM2...

Edit..

Hittade en Mikal.. dock en sjödin.. om man är så klantig å lyckas stava så illa är det verkligen verkligen verkligen illa.. dock bor denne Mikal utanför Uppsala.. men att det skulle vara han är ju inte så troligt..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

leta upp honom om de nu kostar 10.000 o bara fixa fram hans uppgifter sen går du dit knackar på hans dörr slår sönder honom och snor allt han har hemma och åker lugnt o sansat hem med ett värde på xxxxxxx =D

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
leta upp honom om de nu kostar 10.000 o bara fixa fram hans uppgifter sen går du dit knackar på hans dörr slår sönder honom och snor allt han har hemma och åker lugnt o sansat hem med ett värde på xxxxxxx =D

Du är en mogen 13åring som sitter hemma och drömmer om våld som på filmerna eller?

Visa signatur

Thunderbird 1400mhz | Abit kr7A-RAID | 512mb PC2700 | 9700pro med Zalman ZM80C-HP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fairyland
Har vart i kontakt med denna Mikal Nilsson, min polare har råkat ut för den där killen så jag försökte locka fram lite mer info från denna Mikal, vilket väl inte gikc alltför bra, till mig sa han i alla fall att han bodde i Malmö.

Han bor i malmö, hans bank är Sparbanken-Finn.
Om din vän oxå blivit blåst så är han välkommen att åka med oss ner så fort vi fått tag i annonsen. Han ska få åka bling bling bil efter ja vart nere på fika.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle_p40
Han bor i malmö, hans bank är Sparbanken-Finn.
Om din vän oxå blivit blåst så är han välkommen att åka med oss ner så fort vi fått tag i annonsen. Han ska få åka bling bling bil efter ja vart nere på fika.

Jag ska hälsa honom det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fairyland
Jag ska hälsa honom det.

Fått tag i adressen menar jag, han har retat upp fel kille.
Okey om man blåser företag / myndigheter. Men privatpersoner, endag blåser man fel person.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UnDead
Jag satt och kollade efter ett grafikkort till en kompis och såg de här två annonserna:

http://www.blocket.se/view/3898485.htm?caller=vbl_s&l=0&c=1&c...

http://www.blocket.se/view/3818794.htm?caller=vbl_s&l=0&c=1&c...

Verkar klart skumt detta så jag tror tror inte jag tipsar något köp där direkt.

Den andra anonensen värkar ej vara så konstig ? fanns ju tele nummer med redan i anonsen

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Funky
Den andra anonensen värkar ej vara så konstig ? fanns ju tele nummer med redan i anonsen

Telefon nr existerar inte. Lät rätt braför att vara sant.
Men det här är styrt snart, killen kommer få käka mediciner för över 1200kr emot smärtan han kommer få pga att han blåste en kille med många vänner.// hammarslag

Visa signatur

Overloaded

Permalänk

Ja va tuffa vissa ÄR Ba så tufft.
Åk hem till honom så är han hos sina föräldrar, så slår ni sönder honom och får fängelse eventuellt böter. Så kan ni glömma era pengar och sedan finns inga bevis för att han blåst er.
Bättre att försöka få tillbaka pengarna UTAN våld först.

Hammarslag! Så öppnar du hans dörr med ett leende och får en pistol mot pannbenet?
Du kanske borde sluta tro att våld är tufft och att man kan bete sig hur som helst.
Han från blocket, hans tid är nog över någon gång ska du se.

Skulle va kul om någon från lagens långa arm skulle läsa alla hot etc. som stog här.

Permalänk
Avstängd

Ska man hota någon ska man göra det snyggt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbror_eskil
Ja va tuffa vissa ÄR Ba så tufft.
Åk hem till honom så är han hos sina föräldrar, så slår ni sönder honom och får fängelse eventuellt böter. Så kan ni glömma era pengar och sedan finns inga bevis för att han blåst er.
Bättre att försöka få tillbaka pengarna UTAN våld först.

Hammarslag! Så öppnar du hans dörr med ett leende och får en pistol mot pannbenet?
Du kanske borde sluta tro att våld är tufft och att man kan bete sig hur som helst.
Han från blocket, hans tid är nog över någon gång ska du se.

Skulle va kul om någon från lagens långa arm skulle läsa alla hot etc. som stog här.

Jadu, tufft o tufft. Men det är metoder som funkar.
Aldrig nån som sagt emot när man knackat på med nåt i handen. Oftast behövs inte det då de blir såpass rädda när man ringer på. Vem blir inte det ?
Sen hota med pistol är inte min grej, föredrar händer. Relativt fegt med tillhugg, men killen kan vara 2m stor & 110kg muskler, å då kan det vara att föredra att ha nåt extra i fickan.
Sen tror inte jag försökt fått tillbaka pengarna ? genom XX antal först snälla mail, sen några argare, sen några i ett försök om kompromiss, men inget hjälper.
O lämna det i polisens händer känns inte givande heller, om denna nu är en lurendrejare å han torskar så får ja iaf inga cash ifall killen är pank. Men gör man ett hembesök så styr han pengar inom 24h tro mig.
Att föräldrar står brevid har bara hänt en gång innan, men han fick bara en käftsmäll o ett knä o ansiktet.
Ser inte ut som jag bryr mig om så självaste snuten står brevid, vill ja får något gjort så gör jag det. Men jag ger mig inte på oskyldiga.
Använder det ja tycker är befogat våld.
Sen om du vill hacka på mig ang det så, håller jag upp 2 tummar, och vad sitter dom på ? jo en person som inte bryr sig.
Jag är ingen sjukjävel som gillar se folk lida i onödan, men jag tvekar starkt på att du någonsin sett nåt i verkligheten. Allt är inte som i filmer när det handlar om pengar o bedrägerier.
Denna killen är förmodligen en dåre som nyss gett sig in i "branchen" o hoppas tjäna några extra tusen på att blåsa folk. Om han är någorlunda smart har han lånat ett Konto nr ifrån en A-lagare emot betalning. Men är det hans egna så är det rätt kört för han. Kommer inte ha ihjäl han, ja kommer ringa på först. Och ge han 2-3 timmar på sig att fixa pengarna/kortet.
Är inte nåt av det styrt tills jag kommer tillbaka så får man börja motivera honom.
Men jag kanske ska köra på ditt förslag, ringa upp han o älska lite med han i telefon sen bestämma träff o pussas o leva lyckliga i alla våra dagar. Jag vet inte vilken fantasivärld du lever i. Men du kan få haka på nån gång när det gäller att driva in pengar åt div personer så får du se om alla är så sammarbetsvilliga så kan du köra med din "snälla" taktik.
Tvivlar på att vi inte testat den innan, man börjar snällt & ökar mot hårt. Tillslut betalar de.
Lånar man pengar / blåser nån så ska man betala tillbaka de utgifter som de är berättigade.
Tex i form av ränta/utgifter för resor osv.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Jag tyckte bara att du syftat på att åka ner med massa tillhugg och slå ihjäl människan.
Och ja du har rätt, man blir skrajj om det står någon vid dörren. Iaf. kan jag tänka mig det. Vad jag menade var att chansen finns ju att den där lurendrejaren är ett psykfall också.
Mäst troligt är nog att han är en normalstor människa som behöver pengar helt enkelt.
Jag tvivlar inte alls på att du försökt fått tillbaka pengarna den snälla vägen, men va fasen.

Jag tycker inte du ska dit och hångla upp personen. Slå hellre ner honom, men bara onödigt att skriva om sånt här.
Snacka med dina vänner så medela gärna om du fick tillbaka dina pengar.
Annars om du/man behöver råd är ju forumet shysst, ska man däremot puckla på personen så behövs knappast några råd

Permalänk
Medlem

killens ip

killens ip verkar vara
217.209.165.151
å tillhöra telia i farsta...
så malmö uppsala eller va han nu sagt komma ifrån verkar inte stämma så bra.
är nog en liten sthlmare som fular sig där...

Visa signatur

-=|[TjoZ]|=- | cpu mobile 2400+ 35w @2.41ghz | mobbo AN7 | | corsair 2*512 ddr 3200 @401 | 6800 ultra | winxp sp2 | 5,5TB disk|

Permalänk
Medlem

Re: killens ip

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjoz
killens ip verkar vara
217.209.165.151
å tillhöra telia i farsta...
så malmö uppsala eller va han nu sagt komma ifrån verkar inte stämma så bra.
är nog en liten sthlmare som fular sig där...

Om man kollar upp den IPn i Visual Route, så står det att han bor i Malmö.
217.209.165.151 - h151n2c2o1029.bredband.skanova.com - Telia Network Services

Det där med Farsta är väll bara att Telias kontor ligger i Farsta..?

EDIT: Ring till Telia å fråga vem dom har delat ut den IPn till.

Permalänk
Medlem

fråga: varför gör man inte återtag på direkten istället för att vänta på polisen
på min bank sa dom att dom inte kunde göra nåt då pengarna var uttagna
(blivit blårt på blocket ja me, dock till en annan kille)
polisen tar ju så lång tid på sig att man hade kunnat sätta dit honom 1000 gånger själv utan att ens ha krim/polisutbildning

samt att om man skulle kunna göra återtag kanske man skulle hinna innan dom tagit ut alla pengar eller åtminstånde spärra från uttag då banken fattar att det är en kriminell som lurat massa oskyldiga

tycker det är så jävla dålig service av banken att bara rycka på axlarna när man kommer dit och har massa bevis och allt på att man blivit blåst

bankerna borde börja med betalgaranti liknande paypal eller rättare sagt alla banker borde ha nån tjänst som innebär att man kan hålla pengarna från att tas ut till det att man godkänt köpet (fått varan)

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]

bankerna borde börja med betalgaranti liknande paypal eller rättare sagt alla banker borde ha nån tjänst som innebär att man kan hålla pengarna från att tas ut till det att man godkänt köpet (fått varan) [/B]

Blocket har redan betalgaranti som man kan använda om man inte vill bli blåst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Jadu, tufft o tufft. Men det är metoder som funkar.
Aldrig nån som sagt emot när man knackat på med nåt i handen. Oftast behövs inte det då de blir såpass rädda när man ringer på. Vem blir inte det ?
Sen hota med pistol är inte min grej, föredrar händer. Relativt fegt med tillhugg, men killen kan vara 2m stor & 110kg muskler, å då kan det vara att föredra att ha nåt extra i fickan.
Sen tror inte jag försökt fått tillbaka pengarna ? genom XX antal först snälla mail, sen några argare, sen några i ett försök om kompromiss, men inget hjälper.
O lämna det i polisens händer känns inte givande heller, om denna nu är en lurendrejare å han torskar så får ja iaf inga cash ifall killen är pank. Men gör man ett hembesök så styr han pengar inom 24h tro mig.
Att föräldrar står brevid har bara hänt en gång innan, men han fick bara en käftsmäll o ett knä o ansiktet.
Ser inte ut som jag bryr mig om så självaste snuten står brevid, vill ja får något gjort så gör jag det. Men jag ger mig inte på oskyldiga.
Använder det ja tycker är befogat våld.
Sen om du vill hacka på mig ang det så, håller jag upp 2 tummar, och vad sitter dom på ? jo en person som inte bryr sig.
Jag är ingen sjukjävel som gillar se folk lida i onödan, men jag tvekar starkt på att du någonsin sett nåt i verkligheten. Allt är inte som i filmer när det handlar om pengar o bedrägerier.
Denna killen är förmodligen en dåre som nyss gett sig in i "branchen" o hoppas tjäna några extra tusen på att blåsa folk. Om han är någorlunda smart har han lånat ett Konto nr ifrån en A-lagare emot betalning. Men är det hans egna så är det rätt kört för han. Kommer inte ha ihjäl han, ja kommer ringa på först. Och ge han 2-3 timmar på sig att fixa pengarna/kortet.
Är inte nåt av det styrt tills jag kommer tillbaka så får man börja motivera honom.
Men jag kanske ska köra på ditt förslag, ringa upp han o älska lite med han i telefon sen bestämma träff o pussas o leva lyckliga i alla våra dagar. Jag vet inte vilken fantasivärld du lever i. Men du kan få haka på nån gång när det gäller att driva in pengar åt div personer så får du se om alla är så sammarbetsvilliga så kan du köra med din "snälla" taktik.
Tvivlar på att vi inte testat den innan, man börjar snällt & ökar mot hårt. Tillslut betalar de.
Lånar man pengar / blåser nån så ska man betala tillbaka de utgifter som de är berättigade.
Tex i form av ränta/utgifter för resor osv.

Ja jisses du är så häftig att jag bli knäsvag av att läsa dina, ständigt återkommande, otroligt häftiga och manliga inlägg.
Tycker du inte själv att det blir väldigt pinsammt att försöka framstå som en gangster?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Ja jisses du är så häftig att jag bli knäsvag av att läsa dina, ständigt återkommande, otroligt häftiga och manliga inlägg.
Tycker du inte själv att det blir väldigt pinsammt att försöka framstå som en gangster?

hehe fråga jo ja känner mig jätte liten på jorden och måste därför vara stor i orden vi säger så. Detta är mitt sätt att lösa problem och dem funkar o har alltid funkat! ja vet inte vad du förväntar dig ? Ska ja gå till snuten o vänta 6mån på att de ens ringer upp killen ? ännu längre på en rättegång. För sen kanske inte få ett öre för att killen är skuldsatt över öronen ? Nä tack.
Då åker ja hellre ner o skakar vett i killen. Inte mer än rätt, det är han som blåst mig! Det handlar inte om att ja ska ner o bragda nån oskyldig på livet. Skärpning.

Belöning till den som kartlägger killen!
Och belöningen gör vi upp efter ditt behöv. Pengar kanske inte alltid är lockande, finns roligare saker man kan få. Skriv din email nedan o jag hör av mig!

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Se till att få tag i RÄTT kille annars så är det synd om en oskyldig som skall råka ut för ditt vrede.

Visa signatur

Yepp, it´s 1984

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSX
Se till att få tag i RÄTT kille annars så är det synd om en oskyldig som skall råka ut för ditt vrede.

Det är ju inte så att ja bara kommer storma in som en jävla terminator o ge mig på allt ja ser
Det blir aldrig mer våldsamt än hur han själv vill ha det.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Ja jisses du är så häftig att jag bli knäsvag av att läsa dina, ständigt återkommande, otroligt häftiga och manliga inlägg.
Tycker du inte själv att det blir väldigt pinsammt att försöka framstå som en gangster?

Våran egna lilla Al Capone! Tänk att möta han i en mörk gränd, oooo....

Permalänk
Avstängd

Jag erkänner att jag skulle nog göra något liknande som hammarslag. Kan man så kan man. Alla kanske inte gillar den metoden men det funkar om man gör det snyggt.