Permalänk
Medlem

Celeron D 330 för varm?

Jag monterade en Celeron D 330 s478 igår och nu ligger tempsen på cpu på runt 55 grader idle, är det normala temps? har iofs inte mätt med riktig termometer så moderkortet kan ljuga..

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Avstängd

Titta om du kladdat på kylpastan rätt. Små fel kan ge radikala förändringar.
Skulle förvåna mig om ditt moderkort ljuger.
Vet inte hur det är just med Celeron D men min celeron ligger på 30 nåt. 34 tror jag.

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]

Permalänk

Om jag inte har fel så e pastan alltid färdigkletad på Celeron?

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deXxor

Skulle förvåna mig om ditt moderkort ljuger.

Finns inte många moderkort som inte ljuger, de flesta ger bara en aning om vart man ligger inom 10- 15 graders marginal.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Avstängd

Ja , sådana moderkort som man hittar i flingpaket ja.

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]

Permalänk
Medlem

Jag kör min Celeron D 330 2.67 @ 3.0 med originalfläkten, ligger på 40 idle..

Visa signatur

Abit VT7 - CeleronD 2.67@3.0 - Mx440 - 256DDR (Dual 2x128) - Maxtor 80GB+60GB - Hec 300w

Permalänk
Avstängd

Och inga konstigheter? Har du misstänkt att ditt moderkort ljugit för dig?
Mitt har legat på 35 hela tiden och jag har inte misstänkt nåt iaf.

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]

Permalänk
Medlem

dexxor vakta din tunga..

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Avstängd

Men isak, det e ju julafton snart :).
Kanske är annorlunda när det gäller Celeron.

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]

Permalänk
Medlem

hums.. mitt celeron ligger på 39 grader
så kolla att du inte har gjort nått fel:S

Visa signatur

AMD 64 Athlon, ATI x 1600 pro, DDR 1 Gig, 300 G HD

Permalänk
Medlem

mm får nog montera av fläkten och på med den igen.. sen kanske kleta på lite silverpasta ifall den fortfarande inte funkar..

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk

Jag har en celeron själv också.. Tempen låg på runt 55-60C load vilket var lite mkt, (har den dock överklockad) nu kör jag med en artic cooling kylare, Den är tyst kyler mycket bättre, cpun liger på ca 35C load. 40 - 45 grader är normalt för celeron med orginalfläkt.

Permalänk
Medlem

ok tack

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein