Vad är det för fel på FRAPS?

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på FRAPS?

Jag hade tänkt spela in lite CS för en film jag ska klippa ihop. Förut när jag använde FRAPS och spelade in CZ så fick jag cirka 26 frames i sekund i fullscreen. Nu har jag uppdaterat datorn med dubbelt så snabbt processor, tre gånger RAM och nytt moderkort. Nu spelar den bara in på 16 frames i sekunden...Vad är det för fel på FRAPS? Nån inställning jag missat?

Visa signatur

Jaha

Permalänk

Mig vetande ska du göra en demo, vid önskat klipp skriver du "startmovie" i konsolen. Sätter ihop screenshotsen gör du med VideoMatch. (Tror det heter så)

Permalänk
Medlem

Ja så kan man också göra...men det är så omständigt. Betydligt enklare att bara recorda med FRAPS.

Visa signatur

Jaha

Permalänk

Varför använda ett program som du inte får funka? Måste kräva mer tid?

Permalänk
Medlem

Jag försöker få det att funka, blandannat genom att rådfråga alla datoranvändare här.

Visa signatur

Jaha

Permalänk
Medlem

Det går inte, punkt. Du måste spela in ett demo, för annars blir din fps låg som fan pga. fraps helt enkelt.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Jag fick ju till det förut med hyfsat framrate som jag skrev. Nu går det ännu sämre med bättre dator, alltså måste det vara nåt fel nånstans.

Visa signatur

Jaha

Permalänk
Medlem

Du har det väl inte ställt på 15FPS på "Movies"-tabben?

Permalänk
Medlem

Desutom krävs det en snabb HD, för att spela in film i hög uplösning i hög FPS krävs det en betydligt snabbare HD en en 7200 RPM

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Skaffa en Raptor-disk, dom är perfa har inga problem i något spel, varken D3 eller FC, inte testat i HL2 dock.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Det är som Mugi säger, en hårddisk på minst 10000rpm behövs för att kunna spela in en bra film samtidigt som det är spelbart.

Visa signatur

AMD XP 2200+, 512mb RAM, Geforce 4MX 400

Permalänk
Medlem

Har du installerat om FRAPS eller bara låtit det vara efter uppgradering av datorn? Jag chansar på att en ominstallation av FRAPS kirrar biffen.
Fick nämligen likadant problem när jag uppgraderade datorn. Jag tänkte visa HL2 / NFSU2 för en polare men fick cirka 0.5fps när FRAPS var på. Installerade om FRAPS och det funkar nu hur bra som helst.. Jag kände inte ens att jag spelade in film när jag spelade (25fps half screen + ljud), som jag gjorde med mina gamla saker (nu har jag athlon 64 3200+, 2gb ram, radeon x800, mot gamla xp2000+, 512ram, gf4600ti)

det hackar lite om man spelar in på full screen men det funkar även det.. så inte 'måste' man väl ha en 10.000-varvare för det ändamålet. Men det är klart, det lär ju hjälpa.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Slå av v-sync och välj lägre upplösning i CS så borde det gå bättre.

Permalänk
Medlem

Nya versionen innehåller:

*Added 40 fps, 50 fps, and 60 fps capture options.
*Increased maximum video resolution to 1152x864 fullscreen (1280x720 widescreen).
*Automatically take screen captures every number of seconds.
*Additional lossless compression generates smaller video files

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|