Permalänk
Medlem

datorköp!

hej!ska köpa dator.får kosta max 10000. behöver bara själva "datorn" har redan skärm.tangentbord,mm.kan inget om datorer så den ska va färdigmonterad.ska gå och spela HL2,doom 3 mm. tacksam för all hjälp jag kan få.

Visa signatur

fbk krossar

Permalänk
Medlem

Om du har opertivsystem redan så är du nere på 10000:-

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-GEA2WH-SE

Nu kommer det säkert inlägg som "köp pci express istället" och "6800LE grafikkort".

Visst då blir det lite bättre (och lite dyrare), men systemet jag länkar till klarar av dina behov.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

6800 LE är en hel del snabbare än 9800 PRO och kostar lika mycket, DÄRFÖR rekommenderas det. Dessutom är de flesta väldigt lätta att låsa upp till åtminstone NU-prestanda. Jag lyckades låsa upp till 12/6 utan voltmodd. Men vid köp av helt ny dator är det PCI-E som gäller. En dator med AGP kan du inte uppgradera lika länge för det kommer sluta finnas prestandakort till AGP rätt snart.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

då ta tar jag nog pci-e,vill ja att datorn håller ett tag.de är ju inte så roligt å behöva köpa ny dator om typ 1år.man är ju inte "pojken med guldbyxor" (: men hur mycket dyrare blir de?

Visa signatur

fbk krossar

Permalänk
Medlem

Inte speciellt mycket. Grafikkorten är i vissa fall billigare i PCI-E än AGP. Moderkorten är inte heller dyra.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

kan inte du plocka ihop ett paket till mig då?så jag vet att jag får rätt grejer!nån mer dom har förslag på vad jag ska köpa?eller är de här de bästa man kan få för 10000?känner mig tveksam till grafikkortet!

Visa signatur

fbk krossar