Permalänk
Medlem

MSI K8N Neo2 Platinum

Hej, jag undrar ifall det är många som har fått en högljud moderkorts fläkt till sitt MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra?

Går bra att klocka en amd64 3200+ med samsung pc2700 minnen och det mofertkortet?

Hade nämligen tänkt och beställa ett MSI K8N Neo2 Platinum 54G ifrån datorbutiken.com

Permalänk
Medlem

Mitt MSI K8N Neo2 Platinum e tyst...jag har dock inte märkt nått av de va folket säger att just nb fläkten skall va högljud.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Geeks
SweClockers

Allt är relativt. Sitter du med ett grafikkort och massa hårddiskar vilka låter en del lär du knappt höra den. Sitter du däremot på tysta komponenter så är fläkten högljudd. Med mina mått mätt så låter fläkten mer än nödvändigt. Men då har jag tysta komponenter i övrigt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

moderkortsfläkten ylar som fan skulle jag vilja påstå, tills man sänker hastigheten på den i Corecenter

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hör dock inge ljud från den o den snurrar på någ fullt ös....har inte ens installerar core center så jag kan varva ner den.
Enda fläkten jag hör nu lite svag är fläkten som följde me prollen.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rydberg
moderkortsfläkten ylar som fan skulle jag vilja påstå, tills man sänker hastigheten på den i Corecenter

Hur lyckas du sänka den med corecenter?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Hur lyckas du sänka den med corecenter?

Installerade CoreCenter för att kolla det för jag hade ett minne av att det gick att göra, och det gick!

Öppna Core Center och i panelen till höger där du ser RPM på fläktar finns det en röd pil, klicka på den så vecklas en meny ut. Där kan du justera hastigheten på CPU- och NB-fläkten.

Permalänk
Medlem

Annars fungerar SpeedFan utmärkt till fläktstyrning.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Går det bra att klocka en amd64 3200+ med samsung pc2700 minnen och det modertkortet? För jag har inte råd med nya minnen och sitter på 2x512 samsung minnen.

Permalänk
Medlem

allt går att klocka (nästan)

Visa signatur

MSI K8N NE02, 3500+ @ 228x11, Zalman 7000B -Cu, Corsair Value S. 2x512, 6800Nu @ 410/850, Tagan 480w, Samsung 710N, 750 GB

Intel P3 1.2 - 512MB SDRam - FX5600U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Installerade CoreCenter för att kolla det för jag hade ett minne av att det gick att göra, och det gick!

Öppna Core Center och i panelen till höger där du ser RPM på fläktar finns det en röd pil, klicka på den så vecklas en meny ut. Där kan du justera hastigheten på CPU- och NB-fläkten.

Så gör inte jag

Klicka på den stora texten där det står Core Center och välj User Mode.
Dra ner NB-fläkten till 6/8 och klicka på Apply
Njut

Visa signatur