Permalänk
Medlem

om jag trycker på total rensning eller total återställning går alla program m.m bort ? och den blir som när jag köpte den från början ?

Permalänk
Medlem

lr oxå installerar ni drivarna som fanns med på cd´n till telen
vänta tills ni får ett felmeddelande sen visar ni till drivar foldern på cd´n.. funka iallafall för mig..

jag tog bort usb enheten via enhetshanteraren sen koppla till telen igen o sen installerade via skivan

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk

Jag har låst upp min a925 nu men när jag stoppar i ett comvig kontant kort och försöker surfa med webbläsaren så står det bara att du befinner dig utanför 3:s nät även om jag skaffar ett nytt konto.
'
någon som kan hjälpa??

Visa signatur

jag kan inte logga ut från swec i skolan...så mina polare ändrar min signatur

Permalänk
Medlem

Du måste ha 2,5g täckning för att kunna surfa. Så fort telefonen har 2g täckning så kommer det upp att man är utanför 3s nät.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av etermos
lr oxå installerar ni drivarna som fanns med på cd´n till telen
vänta tills ni får ett felmeddelande sen visar ni till drivar foldern på cd´n.. funka iallafall för mig..
jag tog bort usb enheten via enhetshanteraren sen koppla till telen igen o sen installerade via skivan

Men det funkar inte för mig, funkade inte att peka var drivrutinerna låg, datorn sa bara att det ej var rätt, men direkt när jag tog bort dockan funkade allt direkt, den installera sig själv rätt och behövde inte göra något alls sen vart det klart.

Så bara för du inte har problemet betyder det inte att det inte finns!

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem
Citat:

Så bara för du inte har problemet betyder det inte att det inte finns!

nehe men ursäkta mig att jag berätta hur JAG löste mitt problem
trodde det kunde vara till hjälp för någon
synd bara att det inte funka för dig........

etermos

Visa signatur

[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]

Permalänk
Medlem

jag kör med desktop suiten för A1000, fungerar mycket bättre än den vanliga för a925. Hade grymma problem förut.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk

"1024 tecken är 1 meg" <-- inte mycket rätt i den meningen.
1024 är 1kb. 1024kb är 1Mb.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Är det säkert att A1000 programvara är bättre än a925´s detskop?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
"1024 tecken är 1 meg" <-- inte mycket rätt i den meningen.
1024 är 1kb. 1024kb är 1Mb.

Ditt inlägg gör ju i varje fall inte saken speciellt mycket klarare, snarare tvärt om.

1024 = 1kb -> kb = kilo bit = 1000 bit

1000 är INTE = 1024 och var kom b-et i bit ifrån?

Du menar kanske snarare

1024b = 1Kib (Ki = den internationella enheten för 1024)
1024B = 1KiB

I frågan om storleken på tecken så normalt sett ett tecken 8bitar stort (vissa, tex kinesiska, kan vara 16bitar), dvs

1024 tecken x 8bitar = 1024x8b = 1024x1B = 1KiB

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom 38 sidor, men, hur många har lyckats låsa upp mobilen med programmet som finns i inlägg 1 och är det verkliegn farligt? Går det att ställa om så att allt man installerar, alla bilder man tar och video installeras till det flyttbara minnet istället? Det inbyggda fylls ju rätt fort...

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Death
Orkar inte läsa igenom 38 sidor, men, hur många har lyckats låsa upp mobilen med programmet som finns i inlägg 1 och är det verkliegn farligt?

Det där handlar om upplåsning av A920 som i början var låsta till vilka program som kunde installeras INTE om operatörsupplåsning.
Bara glöm bort att det existerar, det är inte aktuellt.

Citat:

Går det att ställa om så att allt man installerar

Nej

Citat:

alla bilder man tar och video installeras till det flyttbara minnet istället? Det inbyggda fylls ju rätt fort...

Ja

Permalänk
Medlem

Det här var en skitbra tråd Jag har sträckläst och samtidigt pysslat med telefonen och jag blir alltmer förtjust i den. Vilken djävla telefon! Batteritiden är ju som den är och telefonen är onekligen stor och otymplig, men det sistnämnda kan jag leva med.

Smartmovie är nu installerat och det fungerar i alla fall. Det blir visserligen dåligt ljud men i tråden:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=36137... visar downup hur han får till bra kvalitet och det ska jag testa! Har i alla fall lyckats få över några korta snuttar (har bara 32 MB minneskort) och jag är barnsligt förtjust i att det går att se på film i telefonen. Jag blir verkligen elva år igen av det här. hihi..

Vad gäller spel har jag bara hunnit installera ett par stycken än så länge, men Lemmings är kul.

AgileMessenger verkar också bra. Jag har dock inga pengar på kortet nu så jag kan tyvärr ynte använda det än. Apropå det undrar jag en sak angående att telefonsurfa via datorn. Här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4415530... tas det ju upp, men eftersom den tråden verkar vara död undrar jag om någon kan hjälpa mig här. Min fråga syns längst ner, men jag citerar mig själv av sexuella skäl:

"Ansluta till dockstationen?
Ok, jag har läst och det verkar ju smidigt att surfa via datorn, men en basic sak fattar jag inte. Min månne måttligt begåvade fråga lyder som följer: Vad är det för dockstation ni pratar om? Det är väl inte den där bordsladdaren eller vad det heter? Ingår dockstationen när man köper telefonen eller är den ett tillbehör?"

Eftersom denna tråd av de nyktert välbalanserade och mycket följsamma moderaterna stundom har tillåtits att sväva ut lite från trådrubriken, vilket jag tycker är positivt och fint inom rimliga gränser, dristar jag mig också till att ställa en OT- fråga som jag hoppas är ursäktad: vilket är det bästa batteriet till A 925 (dvs det med bäst kapacitet)? Det finns ju polymer och ion och vad jag förstår är polymerbatterierna oftast bättre, men ibland större? Jag har sett att det finns 1400 mAh och funderar på om jag ska avvakta och se om det kommer ännu bättre (jag misstänker att skillnaden mot det medföljande 850 mAh inte är så dramatisk).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bysheon

"Ansluta till dockstationen?
Ok, jag har läst och det verkar ju smidigt att surfa via datorn, men en basic sak fattar jag inte. Min månne måttligt begåvade fråga lyder som följer: Vad är det för dockstation ni pratar om? Det är väl inte den där bordsladdaren eller vad det heter? Ingår dockstationen när man köper telefonen eller är den ett tillbehör?"

jo det är bordsladdaren
anslut din datakabel till den, sen ansluter du din laddkabel till datakabeln, det finns ett litet uttag på datakabeln som är till för laddaren

etermos

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av etermos
...sen ansluter du din laddkabel till datakabeln

Tackar! Det hade jag missat helt

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Ja, tack! Det funkar hur bra som helst.

Men herregud, jag sneglade lite på dataöverföringen och bara att få upp aftonbladets startsida drog iväg till ca 500 kbit. Man får nog tänka sig för både en och två gånger när man surfar från mobilen om man har den minsta ambition att hålla kostnaderna nere. AgileMessenger funkade dock perfekt, och chattmöjligheten (och mejl) är väl lite själva poängen med att kunna vara onine på stående fot, åtminstone för mig. Det lär ju hur som helst knappast bli lika dyrt.

Permalänk
Medlem

Tjena!

kan man på något vis anpassa hemsidor till skärmens storlek?

/Mashi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mashi
Tjena!

kan man på något vis anpassa hemsidor till skärmens storlek?

/Mashi

Menar du när du själv ska surfa eller pratar du om när du ska skriva egna hemsidor?

Permalänk
Medlem

Tjena!

Tänkte på när man surfar

/Mashi

Permalänk
Medlem

Ladda hem NetFront browsern & installera.
Den kan (till skillnad från den kastrerade Operaversionen som sitter i A925) visa sidor i "komprimerad" form.

Efter trialtiden går ut, ta bort & installera igen (tom deras egen FAQ ger det rådet, för de har inte bestämt sig för om de ska orka sälja sin produkt till UIQ eller inte).

Permalänk
Medlem

Tjena!

Tack så mycket skall prova genast.

MVH

Mashi

Permalänk

Var inne på 3-butiken i PUB idag och frågade snällt om varför jag inte har fått igång gprs och mms då jag har bytt till vodafone. får svaret att den är så brandad så de tyckte jag skulle uppdatera firmwaren till en motorolastandard, typ. för nu ligger det en 3-firmware i luren. någon som har koll på det? de trodde motorola gärna inte gör sånt. kan man göra det själv? någon som har fått det att funka endå? hur i så fall? vill börja kunna surfa och mms:a. och väldigt gärna INTE ha tre.

de i trebutiken frågade ifall jag kunde videosamtala, men har inte testat det. någon som vet hur det ligger till med det?

Visa signatur

www.vibbar.se

"Att köpa kamera på Rusta är som att köpa mobiltelefon på OK" /En som jobbar på OnOff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrik.w
Var inne på 3-butiken i PUB idag och frågade snällt om varför jag inte har fått igång gprs och mms då jag har bytt till vodafone. får svaret att den är så brandad så de tyckte jag skulle uppdatera firmwaren till en motorolastandard, typ. för nu ligger det en 3-firmware i luren. någon som har koll på det? de trodde motorola gärna inte gör sånt. kan man göra det själv? någon som har fått det att funka endå? hur i så fall? vill börja kunna surfa och mms:a. och väldigt gärna INTE ha tre.

de i trebutiken frågade ifall jag kunde videosamtala, men har inte testat det. någon som vet hur det ligger till med det?

Märkligt..

Min funkar fin fint med comviq.net 3G.. Videosamtal och GPRS funkar bra dock inte MMS. Jag har mer eller mindre unbrandat min (eller avtreat som jag själv kallar det ).

Permalänk

är det någon som vet om det finns nån möjlighet att surfa med comviq kontant, har endast 2g-läge och det krävs 2,5g-läge.

och en fråga till hur är det comviq.net abonnemang betalar man nån månadsavgift? och får man en räkning hem då eller?

Någon som vet??

Visa signatur

jag kan inte logga ut från swec i skolan...så mina polare ändrar min signatur

Permalänk
Medlem

Nej du betalar ingen månadsavgift och Ja, du får en räkning hem. Comviq tar dock ut en avgift på 15 spänn för att skicka fakturan så en slags månadsavgift blir det ju, men 15kr är inte mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Nej du betalar ingen månadsavgift och Ja, du får en räkning hem. Comviq tar dock ut en avgift på 15 spänn för att skicka fakturan så en slags månadsavgift blir det ju, men 15kr är inte mycket.

Det är väl 25 kr i månadsavgift som man kan ringa/surfa... upp, à la gamla pottabonnemang? Sitter och väntar på mitt kort...

Permalänk
Medlem

Nej, det är 25kr i minimidebitering. Altså om du ringer för 15 spänn så lägger dom på 10. Ringer du för 30 så läggs inget på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil
Det där handlar om upplåsning av A920 som i början var låsta till vilka program som kunde installeras INTE om operatörsupplåsning.
Bara glöm bort att det existerar, det är inte aktuellt.

Nej

Ja

Drygt. Hur ändrar jag så att alla bilder och videofiler laddas in på det flyttbara minnet när jag tar kort/filmar då? En fråga till... Hur vet jag att jag surfar på min internetuppkoppling som jag har hemma när jag ansluter mobilen till datorn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bysheon

moderaterna

Vad har politik med den här tråden att göra?

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är det?

EDIT: ser att det är Motorola Desktop Suite för A1000

Jag skall försöka att av branda telefonen med en äldre flashfil jag har hittat... men jag väntar till på onsdag då jag får en till likadan telefon att leka med...

De är så billiga att man inte kan låta bli att köpa en reservtelefon och sälja en bunt tillbehör

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE