Permalänk

Razer...?

Vad är dessa nya razers grejerna för nåt. Ska jag köpa en sån mus och musmatta istället för en steelpad 4D och en mx510? Ska inte bara spela men mest. Är dom där razer mycket bättre eller?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=RAZXMAT

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=RAZDBCH

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem

Ååååh vad trött man bllir på folk som lägger ner mer än 10 spänn på en jävla musmatta.

Permalänk
Medlem

peetteerr : ja köp det, en sån mus har jag och det är den bästa mus jag har haft, och angående musmattan så har jag bara hört gott om den.

Imperie : meningsfullt inlägg...
det blir en väldig skillnad med en bra musmatta, du borde prova.

Permalänk
Medlem

Jag tycker razern är mycket skönare och bättre än min gamla mx500 iallafall.

Permalänk

Ahh, jag tror det blir en mx510 istället för vad jag har läst i andra trådar angående denna mus så är det inte så stor skillnad i snabbhet. Och sen tycker jag att den där razer inte ser lika snygg ut och det har en viss betydelse för mig så.... Tack ändå

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem

peetteerr om du inte tyckte om hur Chameleon såg ut så kolla om du tycker
om Magma mer för jag kan lova dig de äger
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=RAZDBMA

Visa signatur

KeRoXiN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peetteerr
Ahh, jag tror det blir en mx510 istället för vad jag har läst i andra trådar angående denna mus så är det inte så stor skillnad i snabbhet. Och sen tycker jag att den där razer inte ser lika snygg ut och det har en viss betydelse för mig så.... Tack ändå

Razer db magma är ju galet snygg, särskilt i mörker när den lyser så mysigt rött.

Permalänk
Medlem

Precis vad jag menar Dimmuxx alltså jag hade MX510 innan och var väl nöjd med den. Jag trodde inte på att andra märken en Logitech och Microsoft var bra på att göra möss men nu har jag garanterat ändrat uppfattning om Razer åtminstone

Visa signatur

KeRoXiN

Permalänk

Är den där razer mycket skönare? Är den större eller mindre? Lyser "chameleon" också i någon färg? Vlken? Har mössen någrs snabbkanppar? Var? Funkar dom bra till en "steelpad 4D"? Ska jag lägga till lite pengar och köpa en "Q-PAD Gamer XXXL Masterpad 4mm" istället?

tack för all hjälp......!

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peetteerr
Är den där razer mycket skönare? Är den större eller mindre? Lyser "chameleon" också i någon färg? Vlken? Har mössen någrs snabbkanppar? Var? Funkar dom bra till en "steelpad 4D"? Ska jag lägga till lite pengar och köpa en "Q-PAD Gamer XXXL Masterpad 4mm" istället?

tack för all hjälp......!

Jag tycker den är mycket skönare, den är typ lika stor fast lägre. Chameleon har nån specialfärg som gör att den ser olika ut beroende på hur ljuset lyser på den och från vilket håll man tittar på den(så har jag uppfattat det iallafall, inte sett den i verkligheten). Den har även röda leds som lyser upp sidan, inte säker på om scrollhjulet är upplyst dock vilket är riktigt nice på magman.

Musen har 7 knappar, 2 på varje sida eller en stor knapp är det egentligen men som har olika funktion beroende på om man trycker fram eller bak på den. De på vänstra sidan är framåt/bakåt dvs mouse4/mouse5 och de på högra sidan är scrolla upp och ner. Det går att ställa in med drivrutinerna, men jag kör utan dem så jag vet inte så mycket om dem.

Den funkar jävligt bra på min q-pad midsense 4mm iallafall.

Permalänk
Medlem

Skaffa Icemat 2nd edition äger

Permalänk

jag gjorde en egen musmatta i aluminium och den äger alla andra dyra musmattor jag har testat, och den är betydligt mycket billigare

Permalänk
Medlem

Har använt en MS Explorer 4.0 i knappt ett år, musen är helt slut nu, padsen är otroligt nötta, vänster knapp reagerar bara runt 90% av alla gånger! Extremt störigt i heta fighter...

Har precis beställt en Razer Diamondback från db.se tillsammans med lite andra prylar

Är helt övertygad om att jag kommer att bli nöjd!

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk

Det var ett ganska svårt val för mig men nu har jag beställt en Razer Magma. Jag tänkte att det är lite kul med en ovanlig mus som inte så många har och sen är den nog lite bättre än mx510:an också. Det var ju samma pris så jag chansade på razern. Tack så mycket för er hjälp. Jag beställde även steelpad 4D musmattan för att den var ganska billig och jag ska nog göra en egen musmatta sen. En en gång tack.

Någon som vet om man ska ladda ner några speciella drivisar till den eller nåt så jag är redo när den kommer?

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk

Jag skulle satsa på Razor Dimondback + Steelpad S&S.
Steelpad 4D har jag själv och den blir utsliten efter ca 4-6 månader, fungerar dock helt utmärkt fram tills dess, S&S ska vad jag ha hört inte slitas lika mycket(och vara allmänt bättre).

EDIT* Ojsan du hade redan köpt 4D, jaja den är grym i början iaf så gl & hf

Permalänk

Tack för tipset om musmattan men nu är det tyvärr för sent men jag ska ju fixa en egen musmatta innan steelpaden är slut så det ordnar sig.

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem

Jag tror att du hade blivit mer nöjd med en Q-PAD XXXL Hard Contact 1,5mm + Razer. Razern har teflonfätter, och det blir skönare på en lite mjukare matta, enligt mig iaf

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk

OK, men vad är det som är så märkvärdigt med den mattan? Ser ut som en man kan köpa på ikea eller nåt.

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog