Rome - Total War -tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Man kan inte spara på Prolouge, men på Imperial Campagagin (stavning) går det utmärket.

Och vad ska man göra närdet kommer upp en ruta där det står nåt med "Uppseendeväckande beteende"? Vad ska man göra då? Det står att man ska lämmna det landet, jag har fått det en gång, men jag gjorde inget "pinsamt"...

Det landet du är i tycker inte om att du är i hans land med dina soldater, kan sluta med krig med det landet.

Permalänk

Okej ja då vet man det till nästa gång man startar ett spel

föresten ingen som vet en bra svensk hemsida som handlar om Rome total war så man kan sitta o läsa lite om allt möjligt i stil med www.twcenter.net ? skulle uppskattas.. /Chris

Visa signatur

Srbija

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kassius
Det landet du är i tycker inte om att du är i hans land med dina soldater, kan sluta med krig med det landet.

aha, då måste man skicka en diplomat och föreslå "Military acces"?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kassius
Vadå ? Kör ni med fusk ? add money ? inte konstigt att ni har mycket stålar, jag går flera tusen back varje månad, fattar inte vad jag gör för fel....

tja,efter man har klarat spelet ett antal ggr,så är det bara ett nöjje att fuska lite granna...så gör jag med alla spel,först klarar jag ut spelet på alla svårighetsgraderna om och om igen och sen kör jag med fusk:)

föresten,läste på en mod sida nu att man tydligen kunde vara persians....hur kan man vara dom som?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hmm.. Spelet vill inte starta för mig.. Får upp den första bilden, men sen är det bara tillbaka till skrivbordet..

Visa signatur

-AMD Athlon XP2400 -768 MB DDR -GF4Ti4200 -EP8K -Maxtor 30GB, Maxtor 80GB

Permalänk

hur fungerar egentligen de trainers som ger pengar? Går de in i koden och ändrar?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fnixen
Hmm.. Spelet vill inte starta för mig.. Får upp den första bilden, men sen är det bara tillbaka till skrivbordet..

Brukar hända mig också, det ända jag har gjort är att installera om spelet o spara save filerna, så funkar det igen.. ganska jobbigt i längden att behöva göra så med ett spel man lagg ut ca 500 kr för =/

Visa signatur

Srbija

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
hur fungerar egentligen de trainers som ger pengar? Går de in i koden och ändrar?

De går väl in i minnet och ändrar tror jag.

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk

ok, men finns det sidor där det står hur man gör trainers ?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Du gör en trainer genom att logga vad spelet gör och sedan programmerar du din trainer att göra det motsatta.
Finns sidor men de ska vi nog inte posta här eftersom det är en rätt stor del reverse-engineering med i bilden.

Permalänk
Medlem

Åååh, vad jag gillar senaten nu! Skulle kriga med gallerna, men upptäckte att jag inte hade tillräckligt med män för att kunna gå upp där, och jag ville inte heller mobilisera alla mina soldater från Tarquinii då befolkningen med all säkerhet skulle komma att löpa amok. Så jag tog min diplomat och frågade senaten snällt om jag kunde få låna deras armé lite. Mutade dem med 3000 denarer, och de gav mig en armé med mångårig erfarenhet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Medea
Åååh, vad jag gillar senaten nu! Skulle kriga med gallerna, men upptäckte att jag inte hade tillräckligt med män för att kunna gå upp där, och jag ville inte heller mobilisera alla mina soldater från Tarquinii då befolkningen med all säkerhet skulle komma att löpa amok. Så jag tog min diplomat och frågade senaten snällt om jag kunde få låna deras armé lite. Mutade dem med 3000 denarer, och de gav mig en armé med mångårig erfarenhet.

Satan, kan man göra så? Det visste jag inte.

En fråga till er som kan: Vad gör academies egentligen? Jag tror att jag frågat det innan iofs, men jag tror inte jag kom till nån klarhet då.
Är det bara så att det ger tillgång till Mathematicians osv. till generalernas personliga retinue, eller har den fler effekter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Finns sidor men de ska vi nog inte posta här eftersom det är en rätt stor del reverse-engineering med i bilden.

vad är det?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Satan, kan man göra så? Det visste jag inte.

En fråga till er som kan: Vad gör academies egentligen? Jag tror att jag frågat det innan iofs, men jag tror inte jag kom till nån klarhet då.
Är det bara så att det ger tillgång till Mathematicians osv. till generalernas personliga retinue, eller har den fler effekter?

Jo, du kan muta dina allierades arméer, det är till och med billigare än att rekrytera dem själva.

Academy ger generalerna kunskaper.

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem

Hur vrider man en enskild trupp (eller för den delen en hel grupp) så den är riktad åt ett visst håll? Av en händelse lyckades/råkade jag göra det igår, och kunde då också bestämma hur många led respektive linjer som truppen skulle vara uppställd utifrån. Men nu vet jag inte hur jag gjorde - någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Markera truppen, håll i höger musknapp och dra åt något håll så kommer det upp gula pilar åt vilket håll du nu vänder dem.
Lite luddigt kanske.

Permalänk
Medlem

Kalimac: Tack! Jag trodde att jag testat "allt" och även det du beskriver, men jag får försöka imorgon och hoppas på det bästa.

Permalänk

hur minskar man på "squalor"?
hur man minskar på "culture penalty" osv osv det vet man men det där squalor är riktigt nasty....har det nått med hur mycket folk det är i städerna att göra?kan man tok bygga trupper så det isf minskar?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

squalor ökar juh mer "farming" man bygger och om man inte bygger sewers/badhus samt om befolkningen är över sin gräns (dvs att man inte bygger "palatset" när staden går över en gräns, sen efter 24k gränsen ökar det bara, iom att populationen ökar) så, tips:

1. bygg inte "farmar" byggnaderna
2. bygg hälsobyggnaderna
3. överbefolka inte
4. bli av med staden, ta den igen och ta Exterminate (eller slave)
5. bygg massa peasants som du skickar till småstäderna och tar in dem där

hoppas det itne blev för grötigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mooreeffoc
squalor ökar juh mer "farming" man bygger och om man inte bygger sewers/badhus samt om befolkningen är över sin gräns (dvs att man inte bygger "palatset" när staden går över en gräns, sen efter 24k gränsen ökar det bara, iom att populationen ökar) så, tips:

1. bygg inte "farmar" byggnaderna
2. bygg hälsobyggnaderna
3. överbefolka inte
4. bli av med staden, ta den igen och ta Exterminate (eller slave)
5. bygg massa peasants som du skickar till småstäderna och tar in dem där

hoppas det itne blev för grötigt

Man ska inte bygga hälsobyggnaderna heller, har för mig detär bevisat att dom ökar befolkning så pass mycket att dom inte hjälper mot squalor

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

Kan mycket väl vara så, det är jobbigt när det inte går att få stop på befolkningsökningen... 30k inv.*kanske 1.5% per turn är lite störande :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snaze
Ja, jag har inga problem med ekonomin precis ligger på 14k + och bygger en FET FET armé som ska snart mot spanien.

Jag spelar på hard och det är rätt så lätt, jag äger ju krigen. Bästa taktiken som finns enligt mig är när man börjar deploa gubbar synligt och lägger tung cavalry i skogarna och sen från ingenstans kommer dom ut och sen har man massa offensiva taktiker som jag kan visa på gamespy om någon vågar

Den taktiken använde de i Gladiator

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk

den där squalor/riot modden hindrar en del från squalor må jag säga...trotts att min befolkning i en stad är över 40000 så ligger befolkningens nöjdhet på över 400%:)

men ska se vad som händer om man nu inte bygger nå farming,kanske jag kan nå 500% i happines:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
den där squalor/riot modden hindrar en del från squalor må jag säga...trotts att min befolkning i en stad är över 40000 så ligger befolkningens nöjdhet på över 400%:)

men ska se vad som händer om man nu inte bygger nå farming,kanske jag kan nå 500% i happines:D

Äh, det är ju fusk.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

hahahahahaha, normalt (för mig iaf ^^) så ligger den runt 100% vid 32k invånare

En liten tanke om det där med farming- och healthbyggnader är att det endast är pga att de bidrar till befolkningsökning som de är dåliga. och att squalor ENDAST baserar sig på om man inte "uppgraderar" staden eller befolkningsmängd...

Jag vet inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Äh, det är ju fusk.

jajamänsan;)
har klarat av spelet så många ggr nu så nu är det dags att ha lite extra kul med spelet:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
den där squalor/riot modden hindrar en del från squalor må jag säga...trotts att min befolkning i en stad är över 40000 så ligger befolkningens nöjdhet på över 400%:)

men ska se vad som händer om man nu inte bygger nå farming,kanske jag kan nå 500% i happines:D

Va? Ökar farmbyggande missnöjdheten?

EDIT: Nu läste jag inlägget ovan som förklarar saken.
Det var som fan.

Permalänk
Medlem

Säkert någon som frågar men hur ska jag göra för att få bra ekonomi?
Min huvudstad går minus jämt finns det någon byggnad som ger plus i income?

Visa signatur

[Fujitsu/siemens crap2k2chassi] [AMD Athlon 64 3200+(2200mhz)] [512Ram Kingston minne] [Ati Radeon 9800 pro 128mb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Necc
Säkert någon som frågar men hur ska jag göra för att få bra ekonomi?
Min huvudstad går minus jämt finns det någon byggnad som ger plus i income?

Bygg Altid hamnar,vägar och markets i alla dina städer. Undvik att bygga farms överhuvudtaget förutom den första i dina trupp- produktions städer. Bygg inte Militära byggnader i alla dina regioner utan bara i dom största städerna. Och se till att ha bra Guvernörer i dina städer som går i +.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Necc
Säkert någon som frågar men hur ska jag göra för att få bra ekonomi?
Min huvudstad går minus jämt finns det någon byggnad som ger plus i income?

Den största staden (mest invånare) är alltid den som får betala mest av din militär vilket gör att någon stad nästan alltid går back. Om den inte gör det så har du antingen flera lika stora städer eller lite militär. I vilket fall så ärdet inget att oroa sig över. Men som sagt ovanför så skadar det aldrig att bygga upp "trade" byggnader för mer inkomst ändå. Vem kan ha för mycket pengar