Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

Frysning vid krävande spel

Har införskaffat mig en helt okej dator enligt mig.
amd athlon64 3000+ med ett geforce 6600gt och lite annat smått och gott.
Datorn ska ju absolut klara av spel så som sims2, hl2, doom3 m.m men tycks inte göra det.
När jag startar mindre krävande spel flyter det så fint så men vid doom3 och sims2 fryser det sig och startas om direkt efter laddningen av spelen.
Borde inte vara något fel på mina drivers då jag har dom senaste från nvidia samt att värmen ska inte vara något problem.
Vad återstår att göra?

Tack på förhand /Martin

Permalänk
Medlem

har du installerat det som följde med moderkortet ?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Ja alla dess drivrutiner som jag fick med är installerade.

Permalänk
Medlem

Testa med att antingen ta bort en sticka av minnena och köra utan, eller att byta plats på dom. Du kan också köra memtest för att kolla om det blir fel där.

Kolla även att datorn inte blir för varm när grafiktunga spel körs... isf kan det vara ett värmeproblem.

Vad har du för nätaggregat? Kan vara det som är för dåligt.

Permalänk

Saken är den att det är en färdigbyggd dator och jag spar gärna på garantin så länge som möjligt. Har bara haft den ett par dagar så ska ringa till dom på måndag och höra lite men tänkte om det kunde vara något annat fel, menar värmen ska ju inte vara något problem då dom byggt ihop den så den ska fungera med dessa delar.

nätagget är på 450w

vad är memtest förnågot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_fisken
nätagget är på 450w

vad är memtest förnågot?

Då borde det inte vara nätagget iaf.

Memtest är ett program som körs en lång tid och testar dina minnen i olika applikationer, checkar av att dom funkar som som ska och ger felkoder som man därigenom kan härleda till olika fel på minnena. (jisses... får slipa på den förklaringen till nästa gång, tror jag )

Permalänk

Provade göra ett bechmark test från AMD. Gick bra till en början men hände sammasak, frös sig och startade om sig när det blev mera avancerade saker.

Permalänk

Vad är det för nätagg inte Q-tec va?

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virustommy

Kan tyvärr inte se/ta reda på det men är säkert inte mycket att hänga i granen

Permalänk
Medlem

En kompis till mig har en Fujitsu Siemens som laggade som f...
I bios var fläkten ställd i silence mode = den var tyst men funkade ej.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk

Jag lämnar in den i butiken där jag köpte den, borde vara snabbt avklarat.
Tack för att ni tog er tid att försöka hjälpa
/Martin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virustommy

inget fel på q-tek.... kör det (350w) och jag har också 6600GT

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skate_noffe
inget fel på q-tek.... kör det (350w) och jag har också 6600GT

Jo det är visst fel på q-tec. Felet är att deras nätagg presterar så olika. Du har säkert fått ett stabilt, medans det finns massor med andra som inte fått det. Det är jusst därför q-tec har så dåligt rykte.

Hoppas de i butiken fixade till felet. Kan bara tilläga att garantin försvinner inte om man plockar ut ngt eller stoppar in något i datorn. Sedan så kan visst datorer som butiker ha, dras med värmeproblem mm. Ingen är felfri

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Lämnade in den och det visade sig att modekortet inte passade ihop med grafikkortet (bra där).
Nja, garantin hos data prince fungerar så att om du öppnar dvs bryter märket på baksidan så är garantin förbrukat tror jag. Skulle iof vara skönt att få öppna den då jag vill stoppa in ett bra ljudkort.

Permalänk

Jag kör på ett Q-tek 350W på mitt system: 6600GT, 160gb disk och P4 3 Ghz dator och har inte upplevt några problem om man kör retail. Ska man börja klocka så kan det dock svikta en del, men det borde nog de flesta 350W göra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_fisken
Lämnade in den och det visade sig att modekortet inte passade ihop med grafikkortet (bra där).

Vad var det för moderkort då?

Permalänk

kommer inte ihåg, något risig standardkort som duger i krig