HL2 Vietnam Mod Project

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
GEET SOOME!!!!!!!!!

Haha, en klassiker
(Full Metal Jacket)

Permalänk
Medlem

Ser väldigt bra ut.
Men, försök att hindra animationerna och det där att se stela ut. Om man känner sig stel som spelare i en het jungel så kommer man bli klastrofobisk typ och vilja avsluta om du vet vad jag menar.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Har nog inte kunskap att utveckla moden men kanske vara testare

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Har nog inte kunskap att utveckla moden men kanske vara testare

ja de kan nog alla vara

hade varit Najs med ett co-op.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Ser väldigt bra ut.
Men, försök att hindra animationerna och det där att se stela ut. Om man känner sig stel som spelare i en het jungel så kommer man bli klastrofobisk typ och vilja avsluta om du vet vad jag menar.

Vad menar du? Du menar att om animationerna känns stela känns det klaustrofobiskt?

Kanske det, animationerna kommer iaf inte bli stela

Du får utveckla lite så jag förstår vad du menar o så kan jag se vad jag kan göra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII

Du kan kanske göra så att det är en mätare som går fram och tillbaka och sen ska man stoppa den i mitten... eller något.

Bara det inte tar bort hjärnan från spelglädjen

Varför inte ha två olika knappar tex r för reload och t för "insert"? Om det visar sig att det inte fungerar så kan ni ju använda er av 2-4 olika (blir mer jobb) reloads-animationer som slumpas fram. Kan vara bra om alla tar samma :p. Annat sätt att göra reloaden mer verklig kan ju vara att kameran sänks (precis som redan sagts) och att man inte kan röra sig, plus att man inte laddar om lika snabbt som rambo.

sorry om ja missat nåt är lite trött

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u

Varför inte ha två olika knappar tex r för reload och t för "insert"? Om det visar sig att det inte fungerar så kan ni ju använda er av 2-4 olika (blir mer jobb) reloads-animationer som slumpas fram. Kan vara bra om alla tar samma :p. Annat sätt att göra reloaden mer verklig kan ju vara att kameran sänks (precis som redan sagts) och att man inte kan röra sig, plus att man inte laddar om lika snabbt som rambo.

sorry om ja missat nåt är lite trött

Om du läser hela första posten ser du att det står "the camera drops down a bit to the resemble the weakness of realoading" eller nått sånt. Visst ska man kunna röra sig, bara EXTREMT JÄVLA segt när man laddar, med solklart undantag för vissa vapen. Man kan ju faktiskt gå och ladda om

Permalänk
Medlem

Hur långt har ni kommit med modden?
Jag skulle jättegärna vilja se lite in-game screenshots och sen undrar jag om ni har någon hemsida.
är ni långt ifrån en betaversion?

Edit: Hur kommer man att spawna? direkt som UT, efter ett tag kommer mer (som battlefield) eller när alla dött (som CS)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
Hur långt har ni kommit med modden?
Jag skulle jättegärna vilja se lite in-game screenshots och sen undrar jag om ni har någon hemsida.
är ni långt ifrån en betaversion?

Edit: Hur kommer man att spawna? direkt som UT, efter ett tag kommer mer (som battlefield) eller när alla dött (som CS)

1. Inte långt, vi fick ihop teamet precis efter nyår, scrolla upp o kolla på gubben om du vill se nått

2. In-game är inte tillgängligt då vi inte vet hur vi ska lägga upp alla banor o dylikt samt att vi inte har en "build" på spelet som är stabil

3. Hemsida är på gång, vår webdesigner är fortfarande saknad efter Thailand =/

4. Vi kanske får klart en tidig build av spelet snart, men inget spelbart tyvärr.

Permalänk
Avstängd

Half vietnam life... kanske inte

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

CooP Vietnam

C-V

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Half vietnam life... kanske inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snippar
CooP Vietnam

C-V

Jag kommer ha dessa namn i åtanke... vet ej varför men kanske pga deras låga kvalité

Permalänk
Medlem

Ser riktigt najs ut .. Fast Jag skulle vilja ha vanlig reload Vill ha riktigt FIRE POWER ;D annars ser det riktigt najs ut

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Vad menar du? Du menar att om animationerna känns stela känns det klaustrofobiskt?

Kanske det, animationerna kommer iaf inte bli stela

Du får utveckla lite så jag förstår vad du menar o så kan jag se vad jag kan göra

Jag menar så att tex,. om det står ett nerfallet träd i vägen så istället för att hoppa över den som man gör i tex, CS, så kan man skapa en slags animation som gör att man gör en lätt skutt över, ugnefär så som i Vietcong.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone

Jag menar så att tex,. om det står ett nerfallet träd i vägen så istället för att hoppa över den som man gör i tex, CS, så kan man skapa en slags animation som gör att man gör en lätt skutt över, ugnefär så som i Vietcong.

Jaha, du menar så

Jag ska snacka med animerarna så kanske de kan fixa något åt det hållet

Permalänk
Medlem

ycka tilll med modden hoppas den blir bra.

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk

kommer släppas i vinter?

Permalänk
Medlem

Coop är en sak som måste vara med, punkt

Permalänk

"Those who run i a WC...those who stand still is a well diciplined WC..."
(full metal jacket)*stavning*

"I love the smell of napalm in the morning.."
(Apocalypse Now)

några fina citat skulle ju inte vara fel...även "get some" är ju klassiker

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns ett problem, eller det är många problem offtast... men, 99% av alla spel/modar temade Vietnamn suger...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

Är teamet fullt?
Jag är intresserad av att göra lite schysta idébilder och är även mkt besatt utav 1960-talet då vietnamkriget härjade.

Söker ni någon som kan tipsa om rätt musik/ rätta karaktäristiska drag ifrån vietnamkriget och idé bilder till designteamet är det bara att dra iväg ett Pm

EDIT: Söker som "concept artist"

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit med så mycket 3dstudio på senaste tiden men du kan ju skicka ett PM med din email eller om du har IRQ så kan jag skicka lite bilder som jag har gjort.

Gör både texturer och modeller men har inte riktigt lärt mig amimera snyggt än =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Det finns ett problem, eller det är många problem offtast... men, 99% av alla spel/modar temade Vietnamn suger...

Det ska vi ändra på!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
Är teamet fullt?
Jag är intresserad av att göra lite schysta idébilder och är även mkt besatt utav 1960-talet då vietnamkriget härjade.

Söker ni någon som kan tipsa om rätt musik/ rätta karaktäristiska drag ifrån vietnamkriget och idé bilder till designteamet är det bara att dra iväg ett Pm

EDIT: Söker som "concept artist"

Hör av dig på min mail: schnucky@gmail.com eller samma mail på msn och ha gärna tidigare arbete till godo.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Har inte hunnit med så mycket 3dstudio på senaste tiden men du kan ju skicka ett PM med din email eller om du har IRQ så kan jag skicka lite bilder som jag har gjort.

Gör både texturer och modeller men har inte riktigt lärt mig amimera snyggt än =/

3DS har vi tyvärr inga modellerare som arbetar i (alla kör med maya) och det innebär ju att ingen kan animera ditt arbete om det nu inte går att konvertera saker till Maya eller dylikt. Hör av dig på : schnucky@gmail.com för mer info.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runerally
"Those who run i a WC...those who stand still is a well diciplined WC..."
(full metal jacket)*stavning*

Those who run are VC... those who stand still are well-diciplined VC... är det väl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Those who run are VC... those who stand still are well-diciplined VC... är det väl?

Anyone who runs is a V.C. Anyone who stands still is a well-disciplined V.C.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo

Anyone who runs is a V.C. Anyone who stands still is a well-disciplined V.C.

Där kom det !

BTW, kom gärna med tips på bra vietnam-filmer!

Permalänk
Medlem

The battle of Vietnam kanske är ett bra namn?

Permalänk
Medlem
Citat:

BTW, kom gärna med tips på bra vietnam-filmer!

Platoon och Tigerland förutom de redan nämnda.

Den sistnämnda kanske kan ge lite tips på olika utbildningsuppdrag. Exempelvis kan man avsluta Advanced Infantry Training med "Hell Week" på Fort Polk. Det hade varit grymt coolt.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz | Gigabyte GA-P35C-DS3R | OCZ DDR2 PC6400 Reaper HPC 4096MB | EVGA GeForce 8800 GTS 512MB | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | WD Raptor 150GB + WD Caviar SE16 500GB | Corsair Powersupply 550W

Permalänk

Låter som ett spel i min smak. Jag skulle inte göra den för avancerad. Fokus bör nog ligga på taktsik rörelse samt samarbete t.ex. växelvis framryckning mm. att ladda vapnet borde inte vara en stor grej. Helt rätt att köra utan fordon. glöm inte granater med ett fint kopplat "Fire in the hole".

Hell is the abcence of reason. That´s what it feels like. Hell. /Platoon

Hmmm namn. E dålig på det.

Tour of the inferno? En Platoon dokumentär.

Seek and destroy? Jag vet lite töntigt men en operatiostyp.

Platoon tactics? Anspelar på speltypen?

Grunts? Kallades infanteriet.

Det blir säkert bra. Återkom när ni har kommit lite längre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Låter som ett spel i min smak. Jag skulle inte göra den för avancerad. Fokus bör nog ligga på taktsik rörelse samt samarbete t.ex. växelvis framryckning mm. att ladda vapnet borde inte vara en stor grej. Helt rätt att köra utan fordon. glöm inte granater med ett fint kopplat "Fire in the hole".

Hell is the abcence of reason. That´s what it feels like. Hell. /Platoon

Hmmm namn. E dålig på det.

Tour of the inferno? En Platoon dokumentär.

Seek and destroy? Jag vet lite töntigt men en operatiostyp.

Platoon tactics? Anspelar på speltypen?

Grunts? Kallades infanteriet.

Det blir säkert bra. Återkom när ni har kommit lite längre.

Du var ju ganska bra ändå Gilla Seek and Destroy, fast inte förkortningen av det.. SaD
Allt som har någonting att göra med Platoon kommer förknippas med filmen tyvärr =/

Att ladda om ska inte vara en stor grej, vi försöker just nu bara ändra lite på ladda om-systemet så det verkligen känns som du laddar om ...
tänk dig... du trycker på en knapp... (han tar ut magasinet).... du väntar lite... du trycker på knappen igen... han sätter in magasinet och sist men inte minst, en mantelrörelse med samma knapp Tänk lite på känslan, jag blev nämligen hypad av Full Metal Jacket ( i början när de envist tjatar om att det är DITT gevär o DITT ansvar ungfär)

Permalänk
Medlem

Hoppas omladdningen inte tar för lång tid. Med lite träning kommer man ner på 3 sekunder för en omladdning. Om man har dålig moral kan det väl kanske ta några sekunder längre.

Visa signatur

#NetGameGroup <- Lan I Norrköping
www.ngg.se