Permalänk
Avstängd

göra en egen dc klient ?

Hej där .. nu vill jag göra en egen dc klient och undrar i vilket program man kan göra det i ! ? ..

Visa signatur

|--- GspoT ---|

Permalänk
Medlem

...Huh? Om du vill skriva ett eget program så får du väl lära dig något språk, tex C++.

Permalänk
Medlem

Microsoft Visual C++ t.ex.

Permalänk
Glömsk

Om du inte vet det tror jag inte du kan göra en egen DC-klient.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Permalänk
Medlem

hf

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Gör-en-egen-dc-klient.rc8-final.exe ?

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Det finns ett alldeles särskilt språk för personer som dig: Brainfuck

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

Re: göra en egen dc klient ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GspoT
Hej där .. nu vill jag göra en egen dc klient och undrar i vilket program man kan göra det i ! ? ..

Först måste du lära dig ett språk som du sedan skriver DC-klienten i. Visual Basic går nog rätt fort att lära sig, om du verkligen har viljan och hittar en bra tutorial som beskriver.
Men det är en lång väg som inte är kantad av rosor innan du får fram din DC-klient, en lång väg.

Permalänk
Medlem

Ett alternativ skulle annars kunna vara om du tankar hem källkoden till en befintlig klient och modifierar den.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Eller lär dig Python, också ett lätt språk att lära sig.
Men som sagt, om du inte ens vet att det krävs ett språk för att skriva ett program ska du nog inte ge dig på en DC-klient.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd

hehe okej tack ändå då grabbar

Visa signatur

|--- GspoT ---|

Permalänk

Lär dig brainfuck, det är enklat för nybörjare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mange_909
Lär dig brainfuck, det är enklat för nybörjare

Jag instämmer. Kolla upp det språket.

PS. Jag har varit kursledare i C++ på en högskola och undervisat många år, i bla programmering.

Permalänk

undrar hur mnga rader kod det kan röra sig om i tex dc++... typ 10.000 rader eller mer ?

Permalänk
Medlem

Betydligt mer, skulle jag tro.

Edit: björn ändrade antal rader i efterhand.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

björn: Tanka ner och kolla.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Jag arbetade på en DC-klient för en lång tid sedan. Den skrevs på ca 6000 rader C++ kod. Om man bortser från 3:e parts kod.

Här är en bild för de nyfikna:
http://www.tugzip.com/personal/dcclient.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björn.....
undrar hur mnga rader kod det kan röra sig om i tex dc++... typ 10.000 rader eller mer ?

om man inte tar med allt glitter och ståhej så blir nog inte grunden så stor

Permalänk
Medlem

Fan vad nice!
Hur lång tid tog det att skriva koden?

Hur länge har du hålllt på med programmering?

Permalänk
Medlem

XyliX, Har du en BETA man kan få testa?

Permalänk
Medlem

Trilx,

Det tog tämligen lång tid att skriva programmet (kommer inte ihåg exakt), och det är inte helt klart. Ja la ner projektet för att det inte är värt att arbeta på då det redan finns bra klienter, även om de saknar vissa funktioner som jag vill ha.

Linuz, Det är ingen idé att jag ger ut programmet då det inte fungerar helt som det ska, det är säkerligen inte helt kompatibelt med DC++ standarden i dagsläget. Man kan dessutom ändra inställningar som man inte ska kunna, upload-speed, sharesize etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XyliX
Jag arbetade på en DC-klient för en lång tid sedan. Den skrevs på ca 6000 rader C++ kod. Om man bortser från 3:e parts kod.

Här är en bild för de nyfikna:
http://www.tugzip.com/personal/dcclient.png

hehe jag va me och beta testade den lite :P, blev inte så mycket av det men men

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Avstängd

Personligen är jag jävligt intresserad av att modda hubben och dc++ klienten till att använda torrent-protokollet. Just nu verkar det som om exeem kommer bli en liten besvikelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Just nu verkar det som om exeem kommer bli en liten besvikelse.

Varför tror du det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det jag skulle vara intresserad av vore att porta oDC till Linux, då jag fortfarande inte hittat en bra dc-client.

Edit: Kanske gör nått sådant när jag blivit bättre på programmering.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Varför tror du det?

Läste en intressant artikel om exeem.

Exeem kommer bli en ny kazaa-klient, hub-systemet som jag personligen gillar, kommer inte att finnas där. Dessutom skall den tydligen bli adware sponsrad.

Artikeln tog upp många svagheter hos exeem och gjorde ganska bra jämförelser med existerande p2p-applikationer. Skall se om jag kan gräva upp den igen, så kan du få dra dina egna slutsatser

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst alltför mycket om det, men om det blir som du säger, så låter det naturligtvis illa.

Posta gärna artikeln om du hittar den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag har inte läst alltför mycket om det, men om det blir som du säger, så låter det naturligtvis illa.

Posta gärna artikeln om du hittar den.

har även jag läst det där.
http://slashdot.org/article.pl?sid=04/12/30/2311234&tid=95

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
har även jag läst det där.
http://slashdot.org/article.pl?sid=04/12/30/2311234&tid=95

Samma artikel, men jag hittade den inte på slashdot. Antagligen nån som plankat den

Men det låter inte lovande. Speciellt inte när man läser kommentarerna till artikeln.