Permalänk
Medlem

Bilder på era bärbara datorer!

Hej vänner,

Här behövs livas upp lite och en del kan få insperation när man ser datorer i sin naturliga miljö (sweclockarens haxx0rlya). Jag inbjuder er därför att posta lite bilder på era bärbara datorer, samt skriva lite vad ni använder dem till och eventuellt vad de heter och vad de fått utstå i er ägo.

Jag själv kommer skriva lite senare om min dator.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Naturliga miljö
Alltså i sängen http://sidde.lokalen.org/gallery/2004-12-18/PICT0186.JPG
Annars på skrivbordet. http://sidde.lokalen.org/gallery/2004-11-30/PICT0021.JPG

Datorn heter Nostromo och det är min laptop/workstation

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha en brödrost på mitt skrivbord

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Medlem

Och fotrullar-massage grejen som alla undrar över använder jag inte direkt, men nu har den blivit som ett knark man inte klarar sig utan...

En Samsung Syncmaster 710T istället för Sonyn också, ingen ny bild.

Permalänk
Medlem

http://www.f.kth.se/~dnilss/blandat/soetis.jpg

De två käraste sakerna i livet fångade på samma bild, flickvännen och PowerBooken.

Visa signatur

Apple PowerBook 12" | 1.33Ghz | 768MB | 60GB

Permalänk
Medlem

Min dator heter som sagt Enterprise efter rymdskeppen och den är 8 månader gammal. Den tycker om att köra många program samtidigt. Den har åkt flygplan till sverige, åkt bil, åkt tåg genom sverige och har bara varit avstängd en vecka sen jag fick den.

Det här är datorns mysmiljö, när den bor i sängen och svälter (går på batteri).

Här är datorns naturliga plats, där blir den matad med ström och får sällskap av externa skärm, mus och tangentbord.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Avstängd

Flera bilder på andra bärbara
Hade varit kul att se pc-direct lappis och shg lappisar IRL på lite bilder. Så släng ut några ni som har dom modellerna nu

Permalänk
Medlem

Lånade det tangentbordet, har nu ett BT-tangentbord (likadant som xerents). En MX1000 och min iPod gör sälskap. Förhoppningsvis även en TFT snart (om jag kan bestämma mig för vilken...).

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk

Lillan, min Vaio PCG-C1XD. En riktigt liten bitch som endast har totaljävlats med mig sen HD kraschen därav har mitt dåliga tålamod resulterat att jag behöver införskaffa nytt tagentbord till henne. Var/Skall bli igen min Bärbara #1

Plexy, hemmabygget utav min gamla Toshiba Tecra CDT490 [?]. Gick en alltför tidig död tillmötes då jag råkade tappa henne nedför ett hustak. Låg i garderoben i sitt trasiga skick tills jag lyckades fixa till henne. Används numera endast som AIM & Mp3 maskin. [Ej bärbar längre]

Tungsteen T. Bordsprydnad? Troligtsvis min sämsta investering någonsin.

Avslutar med en helhetsbild.

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Fina bilder, kul att se att några städar och har snyggt omkring sig. Själv har jag buntband på sladdarna under bordet...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

6/7 i den här tråden har Mac, ger den en rättvis bild eller vågar inte Pc-folket visa upp sina datorer?

Förhoppningsvis inom en snar framtid beställer jag en ibook 12". Måste först bara hitta nån som kan langa en genom Mecenat/CSN

/Joakim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jckssn
6/7 i den här tråden har Mac, ger den en rättvis bild eller vågar inte Pc-folket visa upp sina datorer?

Tänkte just samma sak

Här är min slitvarg i sin naturliga miljö, en Compaq Evo N1020v med P4m 1.8, 512MB ram, 30 gig hdd och dvd/cdrw. Helt OK maskin för sin tid, siffrorna var bra men den tillhörde en av de billigaste modellserierna vilket tyvärr medförde ett rätt så kasst och klent chassi. Ingen maskin man slänger omkring med direkt. Såhär i efterhand undrar jag inte om jag inte borde valt en thinkpad med celeron för samma pris istället...

Den har hittils varit helt problemfri, men nu har vänster musknapp börjat bli lite okänslig om man trycker på "fel" ställe. Laddaren har jag också fått byta pga kabelbrott inne i kontakten till datorn. Smart av compaq att välja en helt egen laddarkontakt som inte går att få tag på i elektronikaffären.

Permalänk
Medlem

Här kommer en bild på min lilla mysiga datorhörna

Permalänk

Haha, vem vill ta bild på en ful PC

Permalänk
Medlem

Skulle gärna ta en bild på mig och min PowerBook men just nu sitter jag i tv-soffan och surfar iklädd endast kalsonger....

Visa signatur

Jag har en anmärkning - länkade till en bild med naken snopp - swec har tydligen snoppförbud - Hej tjejer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gobo
Skulle gärna ta en bild på mig och min PowerBook men just nu sitter jag i tv-soffan och surfar iklädd endast kalsonger....

Go for it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
http://hem.bredband.net/petkje/haxxorhorna.jpg

Lånade det tangentbordet, har nu ett BT-tangentbord (likadant som xerents). En MX1000 och min iPod gör sälskap. Förhoppningsvis även en TFT snart (om jag kan bestämma mig för vilken...).

Stilrent minst sagt!

Bluetooth keyboard/mus gör det mer kabelfritt - en 23" Cinema HD skulle göra det hela till en pro-arbetsstation

Permalänk
Avstängd

Här kommer mitt skrivbord

Önskar dock jag hade mer mac, för PC suger verkligen!!

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk

Min nya kära ägodel i köksmiljö

Naturligtvis kommer musen snart att bytas ut mot en liten läcker trådlös Logitech

edit: Blev en superliten läcker trådlös Microsoft Notebook mus istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjornstrom
Stilrent minst sagt!

Bluetooth keyboard/mus gör det mer kabelfritt - en 23" Cinema HD skulle göra det hela till en pro-arbetsstation

Hehe, en 17" TFT får duga. Lär handla en i dagarna

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Attans att det var så sent då.. Men jag återkommer med en bild på min PC imorrn när min bror har vaknat så att man kan sno digitalkameran

Permalänk
Medlem

Bästa bilden ja på min:
http://war.bluezide.com/images/misc/Bild(405).jpg

Var nyss iväg och lämnade den då skärmen börjat flimmra så den ska fixas.
Är en HP NX7010.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

edit: iBook var ingenting för mig.......

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Mac-invasionen fortsätter. Bilden är visserligen från i våras, och jag har flyttat (två gånger sedan dess) men jag orkar inte ta en ny bild...

http://www.mtek.chalmers.se/~persmagn/P4300038.JPG

Vi skulle beskriva deras livsöden också. Något namn har inte min. Än i varje fall. Jag är en av de få nördar som inte ger namn till mina datorer, utan snarare hänvisar till vad det är för hårdvara i dem (det kommer funka ända tills jag får två likadana...).

Hur som helst, det elakaste jag hittat på med min är att hälla mjölk på den. Det rekommenderas inte. Efter mycket torkande fick jag i alla fall ordning på den. Speciellt jobbigt var det att torka bort mjölk ur cd-slot-inen...

Permalänk
Medlem

Okej att det är en del som köpt mac istället för pc den senaste tiden (studentrabatt och sänkta priser) men att det var så här stor andel som hade mac kunde man ju inte tro..
vart har allt pc-folk tagit vägen tro?

Det är lite enformigt att bara se massa ibooks, även om de är rätt läckra, så kan man få för mycket av dem

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

Elva iBook och 3 PC?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Är en HP NX7010.

Morsan köpte nyss den billigare nx7010-modellen och det verkar vara en jävligt bra maskin, men hur är den i längden... nöjd?

Permalänk
Medlem

min

Visa signatur

iBook G4 1.33GHz, 1024 MB, 40GB + 160, Mac OS X 10.4

Permalänk
Medlem

Skärmen gör sig dock inte riktigt rättvis här. Jag är förälskad helt enkelt. Mmm... X40...

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjornstrom
Haha, vem vill ta bild på en ful PC

Intressantare att se datorer som inte ser exakt likadana ut iaf, imho :p.