Permalänk

Jag skulle inte rekommendera att använda kopparpasta. Den är inte gjord för det ända målet. Den är till för att ha på bultar så att de inte rostar fast osv. Den leder som sagt antagligen ström också, vilket inte är bra alls att ha på procesorn

Permalänk
Gäst

om processor kärnan är en del av flänsen då? fast då kan man aldrig byta men endå...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av captain_furious
Jag skulle inte rekommendera att använda kopparpasta. Den är inte gjord för det ända målet. Den är till för att ha på bultar så att de inte rostar fast osv. Den leder som sagt antagligen ström också, vilket inte är bra alls att ha på procesorn

Antar att du läst hela tråden?

personerna i fråga har redan testat och det fungerade bätre än tänkt enligt dom

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag har läst hela tråden, av vad jag läste så presenterades endast ett "vettigt" jämförande test, Vicotniks.
Jag anser inte direkt att alla tyckte att det fungerande bättre än tänkt.
Jag är personligen dock något förvånad att bil-kopparpasta fungerade nästan bra.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

Ska testa med kopparpasta på en 1 GHz Duron i morgon (senare idag). Lär inte få tag på riktig kylpasta i den här hålan på en söndag...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

jag brukar mortla nejlikor tills de blir mindre korn än nått annat, sen blandar jag de med hudkräm som är gjord för att tränga in i hudens små porer. blir perfekt till kylpasta

Permalänk
Medlem

det är juh sämre än riktgi pasta men bätre än ingenting alls...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nabbo
jag brukar mortla nejlikor tills de blir mindre korn än nått annat, sen blandar jag de med hudkräm som är gjord för att tränga in i hudens små porer. blir perfekt till kylpasta

Släng i lite kanel och ingefära så får du mysig juldoft ifrån datorn...

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

och lite vattenkylning så har vi nästan glögg

Permalänk
Medlem

kopparpasta är till för att bland annat smörja vid hög värme
och i en dator där det kan bli nästan hundra grader på cpun vid flänsen då
blir kopparpastan nästan flytande för att kunna behålla sin smörjande egenskap

Visa signatur

x800

Permalänk
Medlem

Datorn fungerar fortfarande

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av captain_furious

Hm. nödändigt att dra upp en gammal tråd och säga att du inte rekommenderar att avända den. Sen angående om den leder spänning; Det gör den INTE! Har testat detta själv med hjälp av en multimeter, med och utan tryck. för att simulera vad som skulle hända när pastan fick tryck på sig så lade jag kopparpasta mellan två plexiglasbitar tillsammans med två ledare och spände fast kalaset i ett skruvstäd. Efter detta mätte jag resistansen mellan de två ledarna, och gissa vad? Kopparpastan lede inte ström..

Angående kopparpastans funkionallitet som kylpasta, jämfört med AS5 - Riktigt dålig. Men allt är ju relativt. Använder iallafall numer kopparpasta till alla mina gamla burkar. Mest för att jag har det hemma och att jag tyst trotsar Vicotnik som var väldigt negativ mot hela iden när den här tråden var som mest aktiv

Kopparpasta lämpar sig enligt mig, förutom de riktiga användnings områderna, till äldre processorer och typ hdd block

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |

Permalänk
Medlem

Kopparpasta innehåller ämnen som i kombination med vissa metaller exempelvis aluminium gör att metallen korroderar/fräter. Jag skulle aldrig smeta kopparpasta på min CPU!!!

Visa signatur

Yepp, it´s 1984