Permalänk
Medlem

Höja volt@minnen?

Ursäkta den [säkerligen] dumma frågan, men hur / vart i bios ändrar man voltagen till sitt minne? Har redan frågat sönder i #sweclockers, men eftersom ingen svarade skriver jag här.
Fick precis in ett Crucial Ballistix pc4000 minne och det SKA vara i 2.8, men om jag kommer ihåg rätt så är "default" voltagen på 2.6 eller liknande?

*edit*

Jag vet hur man kommer in i bios och allt sådant, men problemet är att jag INTE kan hitta ordet "VDIMM" eller liknande, nånstans! Därför jag undrar ifall det kan heta något annat, eller ifall man måste göra något speciellt för att hitta det?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tryck Delete när du startar så kommer du till bios. Sen ska det finnas i nån meny.. bara att leta.. heter typ Vdimm troligen

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel. Men är det verkligen möjligt att ändra volten på bankerna på alla moderkort... så det kanske inte går på just ditt kort med respektive BIOS?

Permalänk
Medlem

antar att du har en ganska ny dator...och klart det går !

sök lite mer

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Vmem kan det heta med.
Vad har du för moderkort

Permalänk
Medlem

För tillfället sitter jag på min "gamla burk" (då resten av sakerna jag beställt inte kommit ännu), det är ett ASUS A7V8X-X mobo.