Permalänk
Medlem

Razor vs MX510

Vilken ÄR bäst?

Permalänk
Medlem

Razer Diamondback helt klart, för att jag tycker att man har ett bättre grepp på den och för att den är så himla lätt.
rent teknikskt är ju också Razer Diamondback bäst.
dom som röstar kan ju gärna motivera varför.

Permalänk
Avstängd

Pga mitt hat mot logitech antar att razorn är bättre...

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver och stavar som en idiot kommer du troligtvis bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Logitechs MX500-1000 tycker jag är mycket skönare att hålla i. Men oas så har jag inte prövat Razormöss någon längre tid och kan därför inte ge den ett rättvist omdömme. Har hört att man måste vänja sig vid razor.

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem

har aldrig testat en razor men har en mx500 själv därför lägger jag rösten på logitech.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

hehe, det är bra
rösta på bara!
jag tycker att mx serien är bäst
kanse lite dummt att jag skrev mx510 för jag tänkte mäst på hela serien...

Permalänk
Medlem

razers är så mycket skönare

Permalänk
Medlem

Jag tycker dock att man inte ska rösta om man inte åtminstone har provat båda mössen.
lite svårt att säga att mx510 är bättre om man inte ens har provat Razer Diamondback.

Permalänk

har inte haft nån 510 men väl 300, 310 och 500. razers mus passar mig bättre då man inte håller den med hela handen utan mer med fingrarna. 310 var min favorit fram tills jag köpte razern.

Permalänk
Medlem

jag har provat både razor och mx510 tycker att mxen är skönare för den är mer "lutad"

Permalänk

Men Bachler...du har typ hållt i en razer i ca 1min så du kan inte säga nått...Man måste verkeligen låta den få en chans. Ju mer man använder den...behöver inte säga så mycke mer.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min MX700 är helt klart bäst för mig. Passar mig som handsken och jag märker ingenting som kan jämföras med lagg eller fördröjning överhuvudtaget. Razor känns bara helt fel i handen. Och jag testade den i ungefär 1 h, så man borde ha vant sig vid det laget.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Min MX700 är helt klart bäst för mig. Passar mig som handsken och jag märker ingenting som kan jämföras med lagg eller fördröjning överhuvudtaget. Razor känns bara helt fel i handen. Och jag testade den i ungefär 1 h, så man borde ha vant sig vid det laget.

tar oftast mycket längre tid att lära sig Razer Diamondback.
tog säkert 1 vecka för mig innan jag hade vant mig helt.

Permalänk
Medlem

haft båda och razern är helt klart skönare, får väll ta o testa mx518 sen när den kommer.

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem

har kört razer och.. ja i början är det lite ovant men sen är den grym!
hade iofs bara gamla boomslang 1000

annars gillar jag logitechs kvalitet.

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triggah
tar oftast mycket längre tid att lära sig Razer Diamondback.
tog säkert 1 vecka för mig innan jag hade vant mig helt.

Möjligt, jag ser dock ingen anledning till att byta då den extra skillnaden i DPI är onödig, det enda skulle vara för priset samt ergonomin.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Möjligt, jag ser dock ingen anledning till att byta då den extra skillnaden i DPI är onödig, det enda skulle vara för priset samt ergonomin.

Alltså kommer man inte märka så stor skillnad mellan mx 518 och mx510?
Eftersom att mx518 "bara" har högre DPI..
Eller?

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damon
Alltså kommer man inte märka så stor skillnad mellan mx 518 och mx510?
Eftersom att mx518 "bara" har högre DPI..
Eller?

Tror inte det. Jag kan på min MX700 använda den helt utan problem, inga eftersläpningar, hopp eller dylikt. När jag testade MX1000 så var det endast utformningen samt att knapparna var placerade lite annorlunda som man kände skillnad på. Likaså tippar jag på att det kommer att vara på en MX518. Ifall man inte har en vettig mus så skall man givetvis köpa den senaste, men jag upplever ingen som helst skillnad och då spelar jag en hel del vid datorn.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum