Permalänk
Medlem

Telia + Netgear = Fel??

Jag har mötts av ett mystiskt problem. Jag har Telia 2000 och det nya ZyXel 660 modemet och en Netgear WGT624 router och 2 datorer inkopplade. När jag kopplar in allt som jag ska så tar det väldigt lång tid och många omstarter innan min router får någon IP-adress från Telia och sen fungerar det bara på en dator för när jag börjar använda den andra så dör anslutningen mellan Routern och modemet.. Jag har testat med en DI-604 router också men får samma fel. När jag kopplar bort routern så tar det väldigt lång tid innan man får någon IP-adress och så får jag Renewa hela tiden eftersom att anslutningen till Telias DHCP avbryts efter ett tag. Vad kan vara fel??

Permalänk
Medlem

har samma fel hemma hos mig

du är inte ensam om det, jag har felsökt hela nätverket och det enda jag kunde komma fram till tat det är fel från telia. testade bytta ut tre nätverks kort, router samt kablarna, samt bytte två datorer men fortfrande samm problem.

så det är bara ringa telia o klaga.

Visa signatur

yzoon

Permalänk
Medlem

Fan va knepigt, inga sådana problem alls med min netgear wgt624

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk
Medlem

Okej.. Jag får väl ta och sätta mig i telefonkö idag då.. Får hoppas att dom har nåt vettigt svar..

Permalänk
Medlem

Testa sätt en switch mellan modemet och routern, funkade för mig då jag hade problem.

Permalänk
Medlem

Hmm.. låter mystiskt men jag ska testa.. nu verkar det som att jag slipper vänta på IP iaf.. Ska se hur det blir om jag kopplar in routern igen

Permalänk
Medlem

Jag har väl vad man kan kalla nåt liknande problem som dig med min Negear RP114, vill gärna veta hur det går för dig.

Permalänk
Medlem

Okej.. Gick inge vidare när jag satte in en switch blev samma resultat.. Men det tar en stund innan jag får IP från telia.. Tog 30 min igårkväll.. Lite jobbigt..

Permalänk

har ni synk under dessa tillfällen?

Förlängningskabel mellan modem och jack, första jack spelar roll!
Kolla det först.

Visa signatur

///STOLLEN

Permalänk
Medlem

??
Självklart har jag förstajacket..
Problemet är att det har funkat i en och en halv vecka men i lördags så började det fucka sig...
Men nu funkar det iaf utan router får testa någon dag om det går med..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zittan
??
Självklart har jag förstajacket..
Problemet är att det har funkat i en och en halv vecka men i lördags så började det fucka sig...
Men nu funkar det iaf utan router får testa någon dag om det går med..

För att köra med router behöver modemet stå i bryggat läge.

Permalänk
Medlem

har själv en netgear router och jag ÖNSKAR att jag slapp alla jävla timeout fel som jag upplever från time to time alltså.. har en RP614

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
har själv en netgear router och jag ÖNSKAR att jag slapp alla jävla timeout fel som jag upplever från time to time alltså.. har en RP614

Samma här, funderar starkt på att byta till en Linksys (som jag hört ska vara bra) snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av locknload
För att köra med router behöver modemet stå i bryggat läge.

Okej.. och hur gör man detta??

Permalänk
Medlem

jag har samma problem

jag har exackt samma problem, mitt började feter strömen gick. routern pajade så jag köpte ett nytt oruter, men inte ens det hjälpte, så jag bytte filter dossan trodde det var det.

Det hjälpt inte heller. Bytte modem från telias yxzel till en dlink hjälpte inte heller

lämnade in modemt till telia för att uppdatera den och felsöka den, men de hittade ingen fel.

Testade att sätta tillbaka den och det hjälpte inte heller att ha flera datoer på samtidigt.
Bara en dtorn dirket du läggre in den nadra kabel till en dator så funkar inget längre.

Bytte router med tre andra modeler, men inte ens det hjälpte
(netger RP614v2, dlink(vet ej betkcänink), netgear wgt624. Inget hjälpte.

Testade formatera om datoerna men inget hjälpte.

Testade bytta ut kabel, inte ens det hjälpte.

SÅ VAD FAN GÖR MAN MER ÄN SÅ.

Jo jag åkte ner på stan för att snacka med en teknik som jobbade på en dator äffar och frågade honom hur mycekt det kopstar för att isntallera ett hemma nätverk, plus att jag har dragit alla kabalar osv osv, det ända han behöver är konfugierar hela skiten, de svarade på 1000 kr. Så jag tackade ja bara för att se vart helvetes felen ligger. Jag kan återkomma när jag har fått reda på felet, om det inte sitter hos telia. Är det någon som har löst ett sådant problem skulle ni kunna tipsa mig o göra mer grejer än det jag har gjort?

Visa signatur

yzoon

Permalänk

Jag har samma fel. Zyxel 660 och WGT624.

Blev lite bättre efter uppgradering av firmware på bägge till senaste. Dock synkar jag bara 11Mbit/s ist för 18 som innan.. =(

Nu bryts det "bara" var 2:a / var 3:e dag ungefär. Dessutom börjar jag ana att det bara sker när jag är hemma och börjat surfa lite på kvällen. Ska sätta upp en ping-logging för det senare hade jag tänkt.

Det finns en funktion i wgt624 som ska hålla kopplingen vid liv, för mig blev det bättre när jag inte använde den. Vill ju ändå ha kopplingen uppe hela tiden.