norton internet security

Permalänk
Medlem

norton internet security

hej

jag undrar om man behöver ha xp:s brandvägg inkopplad när man kör norton

jag kör xp sp1

Permalänk
Medlem

nej varför tror du det ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

nixx adsolut inte bara om du vill

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk
Medlem

ifall nu norton fungerar som brandvägg så behövs det nog inte. Skulle ifs tro att den inbyggda i xp fungerar bättre.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Den inbyggda i Xp funkar då inte bättre än Norton Firewall!
Den stoppar ju inget som vill ut från din dator... det gör den bara om man har SP2.

Använder du NIS så ska du stänga av windows egna brandvägg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnse
Den inbyggda i Xp funkar då inte bättre än Norton Firewall!
Den stoppar ju inget som vill ut från din dator... det gör den bara om man har SP2.

Använder du NIS så ska du stänga av windows egna brandvägg.

Nej, den blockerar inte ut, varken om du har sp1 eller sp2.
Så ja, kör du med SP1 hadde jag rekomenderat dig en firewall (iofs hadde jag inte rekomenderat Norton, men det är väl bättre änn ingenting. Klaga inte när du får problem bara )
Har du SP2, och någorlunda kontroll på PC'n, skulle inte jag installera någon annan brandvägg.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

SP2's brandvägg blockerar all utgående trafik från program du inte godkänt!

Permalänk
Inaktiv

Varför inte köra båda samtidigt?

Norton klagar lite på att SP2s brandvägg är igång samtidigt, men det fungerar bra ändå.

Permalänk
Medlem

Varfö? Finns ju ingen mening med att ha mer än en brnadvägg igång. Dels så drar det resurser. Bättre att sattsa på en lösning som funkar istället.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

kör bara med norton.. annars kan brandväggarna krocka med varandra och de suger musten ur datorn din.

Men om du vill vara riktigt säker så kan du väl lägga in en 3-4 stycken brandväggar o antivirus o köra dom samtidigt då.. blir mysigt

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

tackar för alla svar nu kör jag utan xp:s brandvägg

får väl hoppas att allting ska gå bra