Permalänk

Angående temperaturer .

Hejsan.

Har en liten fråga till er mer kunnande,

Jag brukar logga mina temperaturer med SpeedFan nästa alla timmar datorn är i drift, och har märkt att jag aldrig ser över 52°, tex. CPU tempen slår i 52grader som högst, har aldrig gått över .
Har haft Vcoren på både 1.650v och 1.7v, går aldrig över 52° .

Är det så att min CPU helt enkelt aldrig blir 53° eller är det något "tak" i speedfan så den inte visar temperaturer över 52, om -
Kan man isåfall ställa in så den visar ifrån säg, 1 - 100°, jag menar,
man vill ju gärna veta exakt hur varm den blir & inte bara att "den blir över 52" .

Så..
Vad tror ni med lite mer experience än mig ?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

nu har jag inte använt speedfan men det skulle vara mycket konstigt om dom hade lagt in en spärr eller programerat så dåligt så det max kan visa 52 grader därimot så är det mer troligt att ditt system ine blir varmare. skulle underlätta om du gav en beskrinvning på ditt system. du kan ju alltid försöka tvinga upp temperaturen om du vill kontrolera saken ( kanske inte så kul men endå) överklocka + att du drar ner fläckten på cpun om du kan. ev koppla bort chassifläcktar och kör med stängd låda. men detta bara om du vill altså.

Visa signatur

avregistrera mig

Permalänk

Har en AMD Athlon XP 2800 @ 2,3GHz, 1024Ram, GeFoce FX 5200
Hoppas på att det är mitt system som står fast vid 52 bara, borde nog vara det .

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

nja ja har speedfan 1.09 tror jag och den har som högst visat 57grader på cpu:n å då går fläkten på halvfart

sen kan jag få ner den i 49grader..

men tak var de....det finns inget tak vad jag vet iaf

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

med min förra fläkt visade speedfan 1.09 väl över 60 grader på min athlon 1800+, underklockad till 11,5x100MHz..

så det är ingen begränsning i programmet. 1.20 är för övrigt en stor förbättring.

Visa signatur

Laptop: Ascentia 800n | 50MHz Intel i486DX2 | 8MB RAM | 300 MB HDD
WS: Venice 3200+ | SeaSonic S12-430W | AC Freezer64 | 1GB RAM | 5200RPM 80GB 2.5' HDD | GF6600GT passivt | ASUS A8N-SLI
Srvr: mini-itx Via C7 1.2GHz passiv + PSU i en papplåda

Permalänk
Medlem

min prålle e på typ 32 grader. det är en adm atlån 240++

Visa signatur

jag är snygg o bra.
men har stor dyslexi.

Permalänk

kan man använda spedfan på alla modekort eller är det bara några?..var kan man tanka ner det?...jag måste nämligen öka hastigheten på min fläkt på cpun.

Visa signatur

*Det är inte lätt när det är svårt*

Permalänk
Avstängd

använd inte SpeedFan de visar fel temp alla program visar för lågt kolla i BIOS brukar stå under Hardwere Monitor