dc++, uppladdningen = supertänk

Permalänk
Medlem

dc++, uppladdningen = supertänk

Datorn går på högvarv när någon laddar ner nåt från mig på dc++. Jag har fiberoptik, 100 mbit. Jag laddar just nu t.ex. ner 3 filer, datorn tänker ingenting. Men DIREKT någon börjar ladda ner från mig (vad som helst), så börjar datorn supertänka, och gå mycket segt.

Varför detta?

Permalänk
Medlem

logiskt för hårdiskek skickar ju ut data å då måste den jobba..
den bli väl även seg när du tankar?

blir då min iaf!

Permalänk

Testa att sänka process-prioriteten för dc++. Det finns ingen inställning för det så du får göra det manuellt i aktivitetshanteraren. Jag har testat lite grand, men inte så mycket så jag kan säga om det hjälper.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk

Jag har råkat ut för det där, ta bort programmet och installera om dc från scratch.

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk

testa med att installera fulDC, tar ingen processor kraft alls. medans DC++ tar upp emot 100% efter en liten stund.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

men hashar fulDC filerna då?
det brukar väl vara därför dc++ laggar apa ibland.
och sen komprimerar man väl filerna litegrann när man skickar?
där det står "ratio". om det är mindre än 1 är filen komprimerad.
är jag helt ute och cyklar nu eller?

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

du behöver bara byta ut själva programfilen om du skall byta till fuldc, det är bara en modifierad version av DC++

Permalänk

"Tänker" som i CPU-användning eller som i att data läses från hårddiskarna?

Om det är mycket CPU som används prova att inaktivera "Enable safe and compressed transfers"

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Datorn laggar, och hårddisken tänker mycket. Jag ska pröva ladda ner fulDC.

Permalänk
Medlem

tänker är ett roligt utryck.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oves
tänker är ett roligt utryck.

Jag gillar "tänker" mer än "laggar". Kalla mej stereotyp men "laggar" kopplar jag direkt till CS

Permalänk
Medlem

För att någonting skall tänka krävs det inteligens.
När det laggar är det hög fördröjning.
När det hackar rycker det och håller en ojämn hastighet.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE