hdd, consoledisc och krysslådan

Permalänk

hdd, consoledisc och krysslådan

Alrajt:

Har duox2chip. och ska installera en 160gigare. Har läst in mig rätt mycket på vad som ska göras i mjukvaruväg, dvs installera consolediscen. Ok, allt klart där.

Nu när jag läser lite fler trådar så blir jag förvirrad. Jag har avalaunch som "startprogram" dvs det som startar när jag startar upp den. Har detta någon betydelse när jag sedan formaterar och lägger tillbaka allt? (det står i viss att man har något annat) Eller är det bara å köra på! (:

är förresten superdisc och consoledisc samma sak?

Permalänk
Medlem

Såvida du inte ändrar något i BIOS, så är det helt ok att slänga in allting som du hade innan. Superdisc och Consoledisc gör i princip samma sak, den enda skillnaden är att det är olika mjukvaror, men de båda formaterar och installerar allting mig veterligen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Alla saves e kvar? Jag hade avalaunch innan, kommer det tillbaka också "precis som innan"? (har hört det finns olika sådana dashboards))

Permalänk
Medlem

Om du nu gör en backup på C/E/F/G, byter hårdisk, formaterar den och sedan lägger in allting som låg på C/E/F/G i sina nya partioner, då torde det sig vara ganska självklart att allting är precis som innan? Om du bara formaterar den utav att göra en backup så blir du givetvis av med allting. Vilken dashboard du då börjar med har jag ingen aning om, men jag antar att det blir Evox.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Naturligtvis om man _Bara_ formaterar. Men eftersom jag inte använt programmet innan och fått för mig att den trixar, lirar och lägger in lite program, justerar och fintrimmar så var det i min referensram inte omöjligt. Nåja nu tror jag att har tillräckligt med info för att bryta upp lådan och allt, tack för hjälpen! (: