Permalänk
Medlem

Processorn Kortsluten eller nåt?

Jag satt och lekte lite med mitt X800pro Vivo för att kolla om den klarade XT PE hastigheter (funderade på att flasha det) och körde den i 530/570 och fick svart skärm så jag startade om datorn och allt verkade bra kunde se när den boota och så men fick svart skärm även vid välkomstskärmen så jag höll in knappen och tryckte på igen, samma sak så andra gången när det blev svart så höll jag in den och tryckte på igen just efter att den hade stängts av och sen kom jag inte in i BIOS heller eller nåt mitt AN7 visar Post Code 90 och det betyder ju typ failed overclock eller nåt och när jag startar datorn utan processor i så skriker den om att den vill ha en processor men när man sätter i den så hänger den sej igen och det går inte att cleara CMOS. Har provat att starta den utan grafikkort men går inte att cleara CMOS fortfarande.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad menar du med att det inte går att cleara CMOS? Det går alltid att cleara CMOS. Om det inte vill funka på normalt sätt (oftast genom att man flyttar en jumper och ställer tillbaka efter några sek) så går det alltid att plocka bort batteriet och rensa på det hårda sättet.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Asså när man clearar CMOS så startar datorn i typ 1 sek och sedan startar om, det var det jag menade och jag har även tagit ut batteriet och allt sånt så allting blir orginal men det funkar ändå inte

Permalänk
Hedersmedlem

Testa med standard felsökning, dvs plocka bort alla komponenter utom det nödvändigaste och sen byta ut en sak i taget tills det funkar.

Börja med att byta ut nätagget, sen grafikkortet t.ex. Kanske inget man gör ifall man bara har en enda dator och inget mer iofs, men alla borde (tycker jag iaf ) ha nåt gammalt PCI-grafikkort liggandes.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Ska testa Processorn imorrn hos en kompis tror jag

Permalänk
Medlem

Hejsan alla.. har har samma probs

Jag har haft samma problem med mitt AN7 kort... nu har jag visserligen köpt ett nytt moderkort men innan jag gjorde det så fick jag post code 90 3ggr på c:a 1år. Först gången skickade jag tillbaka det till Datorbutiken och då flashade bioset och jag var up and running igen, i c:a 15 minuter... så jag skickade in det igen. denna gång med processor och kylare. När jag fick tillbaka det så fungerade det i kanske ett halvår innan samma problem hände igen.. Aldrig mer tänkte jag och Svor år ABIT. Har nu ett MSI-kort. fungerar perfekt.. Länge leve MSI. Tror oxå att det kan ha varit ett hårddiskproblem den sista gången.. men testa med att flasha bios... Varsågod :D.. Stackars dig.. AN7 kortet var aldrig stabilt för mig i.a.f

Visa signatur

Comp spec. MSI K8N NEO2 Nforce3, AMD 64 3500+, Radeon 9800pro, 1024MB TwinMOS DDR. 74GB WD Raptor, + 120GB Seagate + Samsung 160GB, allt sitter ihop i ett Antec Sonata Chassi. + Rött neon... NICE! <=><

Permalänk
Medlem

Jag har skickat tillbaka kortet till RMA och köpte ett nytt under tiden för det kommer antagligen ta ett tag... Men moderkortet är det inte någor egentligt fel på bara att det blev nåt CP när jag tryckte på att stänga av och på snabbt (kom alltid ihåg att använda reset...) jaja jag får väl tillbaka ett nytt snart, nu kör jag min fina lilla XP-M i 213x11,5 och mitt Corsair XMS PC3200 med timingsarna 2-2-2-4...