Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krapnek
Tycker mest det är för jävligt att dom har mage att fejka en bild på deras egen sajt. Det är ju helt uppenbart att texten utan anti-aliasing har lagts till i efterhand.

[.url]http://burkmat.nu/tmp/coverup.jpg[/url]

Fan va lågt!

köper ju inget ifrån dem igen :/

(typ halva morsans burk e MSI)

aldrig mer.

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Avstängd

vilket är det bättre nforce4-moderkortet i dyrare klassen ifall man inte ska köpa diamond??

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Vilket drama

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Re: Tack till KOMPLETT =)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Estupidos
Jag var en av kunderna som dels köpte kortet för w-lan och blåtand.
Fick inte med detta varpå Komplett.se fick sig ett samtal . Efter lite diskution skickades både ett separat W-lan kort och en usb-blåtanddongle.

Med andra ord: "Ni som inte fått w-lan blåtand -> Gnäll så löser det sig"

Lycka till!

Det är ändå inte samma sak. Vill man slippa hålla på med dongle och ha usb-kontakter och platser till annat så är det iaf en besvikelse. Man brukar få tjata rejält på komplett innan de ger med sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
vilket är det bättre nforce4-moderkortet i dyrare klassen ifall man inte ska köpa diamond??

Gigabytes kort.

Inge fel på Diamond kortet och det är klart värt de 2000kr det kostar då ett likanande ljudkort löst kostar ju mellan 350 -500kr. och på moderkortet får man ju både koaxial och toslink utgångar det är det inga creative ljudkort som har förutom de med separat låda.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk

Tacka vet jag ASUS

Visa signatur

AMD FX 6300 3.5@4.1 OC 4.5 no turbo
Gigabyte GA-970A-DS3P
Ballistix Sport 8GB
R9 280X

Permalänk

MSI = dyra och billighets....

så himmla "enerverande" av MSI. Det är sånt som gör deras märkte till fjasko.

tack för mig...

//ThaiBjörn

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem

Var det inte MSI som för något år sedan skickade ut moderkort som överklockade helt automatiskt utan att användaren visste något, enbart för att få lite bättre i prestandatest osv?
Kunde ju handla om 100+ mhz.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

MSI tror sig kunna komma undan med vafan som helst numera.

Fast de har väl inget att oroa sig för som största OEM tillverkare...

Måste vara praktiskt att dela säng med Dell & Co.

Permalänk
Medlem

Har pratat med kompett och dom bara nekar en när man påpekar fakta...

trist som fan. folk som köppt sitt moderkort i england som får ju sina Dual lan card... hem skickade direkt... Jävla Sverige! och MSI....

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt problemet. Om ni inte fått rätt produkt är det ju bara att kontakta leverantören, begära en returfrakt och skicka tillbaka den. Det är absolut inte rätt att sälja produkter som inte stämmer med specifikationen och slutkunden skall självklart inte behöva stå för detta, se dock bara till att ni har torrt på fötterna så att det inte på leverantörens (dvs säljarens) sida finns information om hur produkten är konfigurerad.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
vilket är det bättre nforce4-moderkortet i dyrare klassen ifall man inte ska köpa diamond??

Gör som jag tänker göra: köp DFI, det är enligt alla tester jag sett dom bästa NF4 korten.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Meeen! Jag blir förbannad och upprörd över att höra att leverantörerna vägrar ta tillbax korten.
1. Läs köpmannalagen, konstatera att ni har rätt.
2. kontakta leverantören och upplys de snåla asen att du har lagen på din sida och att om det behövs så går du till konsumentombudsmannen.
3. Gå till ko

Permalänk
Medlem

Säger som en annan user sa här: MSI är på min blacklist också då dom har gjort minst en miss för mycket.

Sen till er som har köpt detta moderkort och det klart och tydligt stog vid köpet att det och det skulle följa med - bara att reklamera då det i så fall är solklart brott mot marknadsföringslagen http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19950450.HTM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardiz
Så det som krävs är alltså ett dual `nätagg ?

tex
Thermaltake Silent Purepower 680W Nätaggregat, 20pin & 24pin
Fortron/Source Power Source Nätaggregat, 550W Special Edition 20pin & 24pin
Fortron Nätaggregat ATX 400W 120mm, 20Pin & 24Pin SATA Special Edition

eller har jag missförstått nåt ?(komplett är det ifrån,hade valt andra agg annars.)

Jag köpte Fortrons 400W:are för att jag trodde det skulle funka men icke. Fick vara utan ljud tills jag fick hem mitt Tagan 480W nu i veckan. Enda sättet att vara säker är ju att kolla producenternas hemsidor efter specifikationer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
vilket är det bättre nforce4-moderkortet i dyrare klassen ifall man inte ska köpa diamond??

Hehe ganska givet val. DFI nForce4 SLI-D eller DR

Jag har iaf fått mitt MSI 6800GT ersatt av ett Gainward 6800GT vilket känns som ett helt ok byte.

Det som jag lärt mig av denna historia är dock att Komplett inte alls är lika serviceminded som jag tidigare fått intrycket av. Kort och gott handla inte från Komplett.se det finns de butiker som är både smidigare med RMA hanteringen, billigare och som tar dig som kund på allvar. Ett perfekt exempel på detta är Itbutikken.dk alltid ett korrekt bemötande, frågar om man är nöjd efter köp, proffisgt RMA förfarande där man som kund slipper ligga ute med pengar + de lägsta priserna.

Se och lär Komplett.se!!

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt Gigabyte jag

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Var det inte MSI som för något år sedan skickade ut moderkort som överklockade helt automatiskt utan att användaren visste något, enbart för att få lite bättre i prestandatest osv?
Kunde ju handla om 100+ mhz.

Tillsammans med Asus i så fall.

Permalänk
Medlem

På diamonforumet så har de tagit bort den delen som vi som har diamond kortet kommer ät. Det blev troligtvis för mycket dålig kritik! Från början så var det öppet så att alla kunde läsa men man kunde inte posta om man inte var medlem. Och nu kommer bara vi som har kortet åt den delen av forumet

Visa signatur

Arbetstation | Fractal Design R4 | ASUS P8P67 Deluxe | Intel Core I7-2600K | Crucial m4 128 GB |16 GB DDR3 1600MHz
HTPC | Silverstone Crown CW02B | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel Core I5-750 | 4 GB DDR3 1600MHz | Enermax Modu82+ II 625W

Permalänk
Medlem

Hmm, gillar fortfarande MSI eftersom mitt system är klockrent men man börjar ju fundera vad f*n dom håller på med borta i kinesland... Känns som att man nästan kan starta en ny dokusåpa om MSIs eskapader Säga vad man vill om MSI men vissa av de anställda har nog inte alla hästar i stallet iaf...

Permalänk
Medlem

uppföljning angående -5v pin.
It's already been posted that the diamond has a sound problem requiring -5v. Well I wanted to know why I hadn't got the problem with my Tagan. So here goes:-

If your PSU has a 20pin motherboard plug it should support ATX12v, which includes -5v on pin 18.
PCI express motherboards have a 24 pin socket which "should" comply to ATX 2.2, which has "No Connection" on what would be pin18 (but is actually pin 20 due to the extra 4).

So what you need is a PSU which supports both ATX12v (20 pin) and ATX 2.2 (24 pin) at the same time!

And that's why the Tagan 480w works as it has a split (schitzoid) motherboard plug which can be either 20 pin or 24 pin, with -5v on pin 18/20.

jag fattar inget dock,nån som förstår ?=)

Visa signatur

3500 Winchester - Wavemaster (svart) 580 hiper -r - Asus SLI - XFX 6800 ultra - Maxtor 2x300 gb - 2048 corsair

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardiz
uppföljning angående -5v pin.
It's already been posted that the diamond has a sound problem requiring -5v. Well I wanted to know why I hadn't got the problem with my Tagan. So here goes:-

If your PSU has a 20pin motherboard plug it should support ATX12v, which includes -5v on pin 18.
PCI express motherboards have a 24 pin socket which "should" comply to ATX 2.2, which has "No Connection" on what would be pin18 (but is actually pin 20 due to the extra 4).

So what you need is a PSU which supports both ATX12v (20 pin) and ATX 2.2 (24 pin) at the same time!

And that's why the Tagan 480w works as it has a split (schitzoid) motherboard plug which can be either 20 pin or 24 pin, with -5v on pin 18/20.

jag fattar inget dock,nån som förstår ?=)

Det är en ny ATX standard som heter 2.3 har jag för mig och på plats 20 ska det vara en pin annars fungerar inte ljudet på Diamond kortet, kommer säkert fler kort med fett ljudkort som har detta krav. OCZ 450Watt fungerar också.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan ha stått 2.3 + mer siffror. Det är en ny standard som säkerligen komme rpå fler kort med mycket lull lull.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

OK och om man inte har ett sånt nätagg så får man fippla med nån nödlösning eller så kommer det kanske nån konverteringssladd eller liknande får man hoppas

Permalänk
Medlem

Nätagget kostar ju bara 950 eller nåt på www.overclockers.se

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Har redan ett bra nätagg som lämnar 34A på 12V linan så vill inte byta då "om" jag skulle köpa ett moderkort som kräver -5V så en något billigare lösning i så fall vore ju smidigare.

Permalänk
Medlem

Vad har du för monsterdator som har ett behov av denna mängd ampere?

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

ingen direkt monsterdator utan: Abit IC7, 1024MB RAM, P4 2.8c oc till 3.3, ATI 9800 PRO, 3 Hd:s av märket WD, 3 optiska enheter, 8st fläktar men det känns skönt att veta att det finns ström så det inte beror på det om det krånglar vilket det inte gjort heller mer än sedvanligt strul som har varit löst på nån minut.

Sen vad jag vet kan varje hd ta upp till 2A när dom spinner upp och dom optiska enheterna ligger nog inte långt efter + att cpu:n tar säker 10A mm så det springer snart iväg strömbehovet på 12V.

Permalänk
Medlem

Kommer Aspire's nya nätagg funka på Diamond moderkortet ?..
står ATX12V (20-pin + 4-pin) så det borde ju alltså vara 24 pin?..
men vill vara säker dock så man inte köper fel
länken nedan är till Aspire's nya nätagg på 550W

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010077630