Permalänk
Permalänk

1046an skulle ja tro. Om vad jag läst, fast pumpar låter ju inget, de vibbrerar.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
1046an skulle ja tro. Om vad jag läst, fast pumpar låter ju inget, de vibbrerar.

Då har du inte ägt en laing d4

Permalänk
Medlem

L20 är ganska tyst, jag hörde min lite grann men då körde jag med öppen låda på skrivbordet en meter från där jag satt. Men som Hammarslag sa, dom vibrerar, min L20 hade ett knappt hörbart brummande ljud, som jag troligen inte hört alls om jag hade stängt lådan. Billig är den också.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

Jag har två pumpar En L-20 och en Eheim 1048... och som övriga skriver så är det vibrationerna som är det "besvärliga" men det löser man med lite "skummgummi" under pumpen.

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

Hydor eller Eheim pumpen, jag hade valt eheim, om du inte ska köra med hudorn i en res, anledningen är att reservdelarna borde gå att hämta i vilken akvariebutik som helst.
(för att behålla fullt tryck/pumpkapacitet ska man byta ut impellern "då och då" allt från en gång om året, till vart femte år, beroände på hur kritiskt det är)
En annan sak som kanske kan vara värt att tänka på, Eheim har nästan altid en keramisk stav till impeller upphängningen om den har en stav alls, det e nu ett tag sedan jag hade ett hydor pumphuvud, men det hade en rostfri stålstav, jag skulle föredra det första i en vattenkylningsslinga, för att slippa oroa mig för olika metallers effekter... (impellern själv brukar vara ytbehandlad med epoxy)

Lycka till.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.