Permalänk
Medlem

Lidl fixar vdd-modden.

Jag gillar Lidls nya kampanj för sin lödpistol.

Specielt bilden där dom löder på ett moderkort.

180w utan temperaturreglering... smart lidl!

http://www.lidl.se/se/index.nsf/pages/c.o.oow.20050228.p.Lodp...

Permalänk
Medlem

Lidl goes 1337!!!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Vettifaen om jag skulle våga löda med den på mitt moderkort, eller andra känsliga komponenter...

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

# För både finare och grövre lödarbeten

Står det ju så den ska nog gå på moderkortet också

Permalänk
Medlem

är den nått att ha tror ni`?

Permalänk
Medlem

Det är garanterat inget att ha till att löda på moderkort med iaf.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Är dem helt bänga eller?
Ska man köpa något till något så känsligt lägger man fan på nån hundring och får något riktigt bra, inte nån lidl-halvtaskig-kvalitet.. Den som dessutom har tagit den där bilden måste an vara helt slut, undra vad de rökte på innan =/.. Sån där stor lödspets dödar moderkortet direkt..

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Lidl är väl knappast känt för att sälja kvalitetsgrojor? Däremot att frakta kemikaliefyllda lågkvalitetslivsmedel tvärs över halva europa och att motarbeta de anställdas rättigher...

Sa nån bojkott?

Permalänk
Medlem

Inte mobba lidl nu! Högsta kvalitet till lägsta pris.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 99nvbjed
Inte mobba lidl nu! Högsta kvalitet till lägsta pris.

Erkänn!! Du är en av dom!!
Aaaah!! Kom igen nu killar!! Till giljotinen (stavning?) med honom!!
OFF WITH THE HEAD!!!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Yeah!

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk

...är det inte straff nog att ge honom lödpistolen?

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuckyourZ
...är det inte straff nog att ge honom lödpistolen?

Nej då blir han ju glad eftersom han verkar gilla Lidl...
Off with the dead är ändå lösningen!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jobba på lidl! Jag! Ömn... kanske kanske inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 99nvbjed
Jobba på lidl! Jag! Ömn... kanske kanske inte

gaaah!! Bojkotta lidl!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Lidl... ja håller er i denna tråd. Varför inte bara skriva i annonsen "vill ni paja era moderkort använd denna då"

Visa signatur

Temporär dator: DV5204

Permalänk
Medlem

Men halå?
Den har ju en praktisk lampa under lödspetsen, borde ju bli mycket enklare då?!?!

Permalänk
Medlem

ja om man löder i mörker

Permalänk
Medlem

Men hallå! Ser inte? Lidl har helt rätt.
Moderkortet är ju ett dual CPU moderkort och då måste man ha en dubbelt så tjock lödspetts
Allvarligt talat, det måste ni ju veta? ;P haha

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Hedersmedlem

Går det ens löda vanliga kablar med den där?

Jag kan däremot tänka mig att den är jättebra om man ska löda ihop ett vattenblock eller nåt liknande lite större arbete, men i övrigt är det ju som att jaga hare med raketgevär

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Går det ens löda vanliga kablar med den där?

Jag kan däremot tänka mig att den är jättebra om man ska löda ihop ett vattenblock eller nåt liknande lite större arbete, men i övrigt är det ju som att jaga hare med raketgevär

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
men i övrigt är det ju som att jaga hare med raketgevär

Det kan väl dock vara kul Tills man märker att det inte finns något kvar av haren / kablarna / moderkortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 99nvbjed
Inte mobba lidl nu! Lägsta kvalitet till högsta pris.

Word !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lidl är ju rätt bra, köper min choklad där. Lidl i sverige är inget att jämföra med lidl i england och tyskland. Hit kommer skräpet som inte gick och sälja i England och Tyskland. Men chokladen går och äta, samt Freewaycolan som går och drika, om man driker snabbt, kolsyran försviner j*ligt snabbt...
Angående Lödpistolen så skulle jag inte våga använda den.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Avstängd

Bojkotta Lidl och Willys !!!!!!!1

Visa signatur

|'*-,_,-> :D <-,_,-*'|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebbe - G
Bojkotta Lidl och Willys !!!!!!!1

Willys is the shit o det vet du

OnT: alltså hur kan dom ens våga visa den där bilden, alla som ens har lödid lite skulle gömma sig under täcket bara man såg den nära finelektronik

Visa signatur

hoppas detta är rätt forumdel

I am a signature TACODICK, please copy me to your own sig to help me spread.

Permalänk
Medlem

ska inte alla på swec köpa sig en varsin sådan lödpistol så kan vi dra ut på älgjakt

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Haha och så kan vi löda ihop ett rymdskepp

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Jag fick en sådan i julklapp en gång av min kära far. Men jag gav artigt tillbaka den till honom och köpte mig en lödkolv istället.
Satan vad varm, klumpig och tung den var! Den vägde närmare ett kilo.

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Inaktiv

Lidl is the shit

Permalänk
Medlem

Danska Netto däremot, DET ÄR GREJER DET!