Vilket graffe ska man ta ???

Permalänk

Vilket graffe ska man ta ???

tjenis alla pc freaks
ska köpa ett nytt graffe... 2300 kr med frakt är vad jag har råd med...
AGP måste det bli,har sett att alla snackar om 6600gt/6800gt/6600 med antingen 128/256 osv osv av olika tillverkare men det finns ju skitmånga som heter!! vilket av alla märken ska man ta??? ...o jag ska spela doom 3 bla...
hjälp mig..vilsen
kan inget om klockning o sånt så ett kort som inte behöver klockas är ju bra
Tack på förhand

Visa signatur

OverClockers Never Die, They ReBoot.

Permalänk

jadu.. ett leadtek 6600 gt, så får du pengar över också.. inte säkert att du kan köra på så jätte bra grafik i doom 3.. men de ska ävl duga..

Permalänk

vill ju gjärna köra på bra bild kvalle...men det kanske man inte får på grafikkort i denna prisklass ??

Visa signatur

OverClockers Never Die, They ReBoot.

Permalänk
Medlem

För att få bra bild kvalite måste du upp till ca 3000kr's nivån för att få bra för lågt pris

Tex: x800xl

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk

x800xl det kortet hittar jag bara som PCI-E måste ha AGP =(

Visa signatur

OverClockers Never Die, They ReBoot.

Permalänk

det kommer en grej som gör att man kan använd x800XL med AGP mobo. Läst om det på förstasidan på sweclockers. Annars kan jag rekommendera geforce 6800GT

Permalänk

ok är det nån adapter då eller ( PCI-E/AGP )
har pratat med tjejen nu...min buget har blivigt höjd till 3000 spänn )))
vad får jag nu då ??? är Asus V9999 GeForce 6800GT 128MB DDR AGP, TV-Out, DVI, Retail ett bra kort eller kan jag få bättre ??

Visa signatur

OverClockers Never Die, They ReBoot.

Permalänk
Medlem

Kläm fram 300kr till och beställ detta kortet http://www.dataknuten.se/default.asp?nr=V9999%20GT/TD/256M

Permalänk

Haha ni kan ju inte bara pressa han högre och högre:P...Men alltså ett 6600GT är ett väldigt prisvärt och bra kort, speciellt då du inte vill modda och överklocka. Vill du köra i högre upplösningar är det bra att ha 256 MB minne med snabba minnen, men tänk på att din skärm ska kunna klara dessa upplösningar med. Ifall du nu som du säger vill lägga ut 3000 så är nog 6800GT 128 mb ett ganska bra kort, men tänk på det om jag sa om upplösningarna längre upp...

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk

ok...vill ju köra ganska hög upplösning...sitter på 19 tums skärm ( CRT )
men då blir det nog ett 6600 gt 256 mb tackar alla för hjälpen så nu blir det komplett.se
om tio min har jag beställt ha det bra peeps

Visa signatur

OverClockers Never Die, They ReBoot.