När kommer 500Gb Hitach discarna till Sverige?

Permalänk
Medlem

När kommer 500Gb Hitach discarna till Sverige?

Ja när kommer de igentligen? De verkar ju riktigt feta men priset kommer nog att ligga på 4-5000kr =(

Permalänk
Medlem

ja undrar också när dom kommer ut,, men som sagt, dom lär va fett dyra

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt :)

Permalänk
Medlem

Mjo =/ finns väll bara 400 gb nu ?

Permalänk
Medlem

Tar nog ett tag innan jag litar på Hitachi-diskar...
Hitchi tog över hela IBMs disktillverkning. Och de diskarna var(är) opålitliga!!
Min 60GXP krachade i måndags efter 3år milt användande.
Blir besviken när jag först nu läser om allt elände med dem på http://techreport.com/onearticle.x/6292

Har nån en GXP... ta backup NU!

Visa signatur

See you @ chessworld.net?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kma
Tar nog ett tag innan jag litar på Hitachi-diskar...
Hitchi tog över hela IBMs disktillverkning. Och de diskarna var(är) opålitliga!!
Min 60GXP krachade i måndags efter 3år milt användande.
Blir besviken när jag först nu läser om allt elände med dem på http://techreport.com/onearticle.x/6292

Har nån en GXP... ta backup NU!

Nyhet?

Snälla, låt inte denna tråd spåra ur...

Permalänk
Medlem

hahahahaha

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

kma

Onödigt så jag skrattar o nästan ramlar av stolen.

Ne, men om vi ska vara seriös så väntar man faktiskt, då det borde bidra till lägre priser kanske?

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
kma

Onödigt så jag skrattar o nästan ramlar av stolen.

Ne, men om vi ska vara seriös så väntar man faktiskt, då det borde bidra till lägre priser kanske?

HAHAH fy fan va bra!! lol:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Mjo =/ finns väll bara 400 gb nu ?

"bara"?

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

har hitachi inga probs än i alla fall

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Nepp, jag har fått intrycket av att maxtor har mer problem.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Offtopic: Hitachi Goes Wild!

Ville skriva av mig liite!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Men ingen som har en aning när de kommer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kma
Tar nog ett tag innan jag litar på Hitachi-diskar...
Hitchi tog över hela IBMs disktillverkning. Och de diskarna var(är) opålitliga!!
Min 60GXP krachade i måndags efter 3år milt användande.
Blir besviken när jag först nu läser om allt elände med dem på http://techreport.com/onearticle.x/6292

Har nån en GXP... ta backup NU!

Min 75gxp inköpt år 2000 snurrar fortfarande utan problem...

Har köpt 2st Hitachi diskar till utan att tveka.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Har 2st Hitatchi 2K250 250Gb sata inget fel på dom än så nöjd. Annat är det då med deras usla 2.5 diskar dom låter apa å bara pajar pga fabrikationsfel. Fimware fel å jag vet mina låter å en av 2 har gått pga av det hitils.

IBM ja det har la fungerat okej för mig. Dock inte nån supper kvalite. Min 75GXP vart först inne för molexen gick sönder och dom är klena som fan så inte första som råkat ut för det. Sedan höll den väll 4 år totalt å dog så klagar la inte så mö på den.
En 120GXP 120Gb hade jag sönder av misstag men dom har klickat å väsnats en del. Inte så långt efter det började den anndra ge CRC fel så dom var la på G båda två ändå så nu är den bytt med. Fick desutom korupta filer på den disken villket min 75GXp började med ett tag innan den dog så misstänker att den skulle gå samma väg om jag kört vidare på den.

Maxtor och seagate har jag mäst av och inga som pajjat eller strulat så.

Permalänk
Medlem

Jag har också 2st Hitatchi 2K250 250Gb sata som nu som kör på för fullt i alla fall.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
"bara"?

Ja, så mkt är det väl inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kma
Tar nog ett tag innan jag litar på Hitachi-diskar...
Hitchi tog över hela IBMs disktillverkning. Och de diskarna var(är) opålitliga!!
Min 60GXP krachade i måndags efter 3år milt användande.
Blir besviken när jag först nu läser om allt elände med dem på http://techreport.com/onearticle.x/6292

Har nån en GXP... ta backup NU!

Jag har en 75GXP som är 4 år gammal som fortfarande fungerar utan några som helst problem, det är inget fel på Hitatchi. Satsa på 2x250Gb istället det skulle säkert bara kosta hälften av en 500Gb-disk.

Permalänk
Avstängd

anledningen till att man vill ha en disk på 500 gb ist för 2 på 250 gb är för att det tar upp mindre utrymme, och det blir väll ändå mindre varmt dessutom.

det bästa är att köra på 200 gb-diskar förmodligen, eller 250 gb-diskar (dom som är billigast per GB). men ska man ha en server på 2 TB så vill man nog inte ha 10 diskar när man kan ha 4...

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
anledningen till att man vill ha en disk på 500 gb ist för 2 på 250 gb är för att det tar upp mindre utrymme, och det blir väll ändå mindre varmt dessutom.

det bästa är att köra på 200 gb-diskar förmodligen, eller 250 gb-diskar (dom som är billigast per GB). men ska man ha en server på 2 TB så vill man nog inte ha 10 diskar när man kan ha 4...

Givetvis är det upp till var och en att bestämma om de vill punga ut ~2000 SEK mer för att få en enda enhet istället för två. Kylningen kan man ju lösa med en 80mm-fläkt från 79 SEK och uppåt. Skulle trådskaparen ha en server på 2 TB?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gutta
Givetvis är det upp till var och en att bestämma om de vill punga ut ~2000 SEK mer för att få en enda enhet istället för två. Kylningen kan man ju lösa med en 80mm-fläkt från 79 SEK och uppåt. Skulle trådskaparen ha en server på 2 TB?

Argumentet kvarstår dock. Dubbla mängden hårddiskar värmer upp datorlådan mer även med fläktar. Börjar vi prata 2TB så blir det väldigt stor skillnad. Både på värmeutveckling från hårddiskar samt ökad värmeutveckling från nätaggregatet.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Argumentet kvarstår dock. Dubbla mängden hårddiskar värmer upp datorlådan mer även med fläktar. Börjar vi prata 2TB så blir det väldigt stor skillnad. Både på värmeutveckling från hårddiskar samt ökad värmeutveckling från nätaggregatet.

om man har filserver kör man ju hellre flera smådiskar á 200/250gb som är dels mycket mycket billigare och dels om nån disk skulle paja så torskar du bara 200gb istället för 500 :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Smådiskar funkar helt enkelt inte om man skall ha lite seriösare lagring, det är inte roligt eller ens speciellt enkelt att få ett system med +15 diskar att fungera.
Priset för bra kontrollerkort samt hotswap-monteringsutrustning gör att totalpriset en sådan lösning drar iväg också, så en lösning med färre diskar behöver inte bli speciellt mycket dyrare ändå.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Jag har en 75GXP som är 5000 år gammal som fortfarande fungerar utan några som helst problem... Såå nog nu jag vann:D

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem

Hitachi har väl lärt sig av sina misstag och kanske göra bra diskar nu för tiden

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Argumentet kvarstår dock. Dubbla mängden hårddiskar värmer upp datorlådan mer även med fläktar. Börjar vi prata 2TB så blir det väldigt stor skillnad. Både på värmeutveckling från hårddiskar samt ökad värmeutveckling från nätaggregatet.

Jovars, men i ett system där kravet endast är 500GB skulle nog 2x250GB fungera utmärkt även ur värmesynpunkt. Sedan håller jag med RoleX om att det är bättre att ha 2 diskar om något skulle krascha. När vi börjar snacka om lite mer seriösare byggen (2TB+) är det ju klart att man ska satsa på så stora enheter som möjligt, då man oftast har en större budget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Hitachi har väl lärt sig av sina misstag och kanske göra bra diskar nu för tiden

Vilka misstag har Hitachi gjort?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Permalänk

Hitachi hårddiskar är skit och deras support är kass. Jag kraschade en 60 GB när jag tankade lite på den, och lämnade in den på support då garantin fortfarande gällde. Det var fler månader sedan och vi har inte hört något från dem sedan dess.

Visa signatur

Sweclockaz!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizmaster
Hitachi hårddiskar är skit och deras support är kass. Jag kraschade en 60 GB när jag tankade lite på den, och lämnade in den på support då garantin fortfarande gällde. Det var fler månader sedan och vi har inte hört något från dem sedan dess.

Har Hitachi egen support i sverige? Var då?

Vilken modell på hårddisken var det?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless