Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joul
Om man sätter på en vinge på bilen får bilen bättre väghållning eller nått då ? eller är den bara där för att vara snygg ?

I verkligheten har man en vinge för att öka downforce (som det heter på engelska, har väl inget bra svenskt ord, kanske man kan säga trycket mot marken) i högahastigheter så bilen inte lättar baktill så mkt. Borde ha samma funktion i spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
I verkligheten har man en vinge för att öka downforce (som det heter på engelska, har väl inget bra svenskt ord, kanske man kan säga trycket mot marken) i högahastigheter så bilen inte lättar baktill så mkt. Borde ha samma funktion i spelet

Tror också det. Tänkte bara att det är bättre att fråga innan man köper i onödan.
Ingen som är säker på vad en vinge gör ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joul
Tror också det. Tänkte bara att det är bättre att fråga innan man köper i onödan.
Ingen som är säker på vad en vinge gör ?

Köp en och kolla vad du fått för inställningar, dom kostar inte så mkt så den skadar nog inte iaf och går ju att ta bort om det är så. Borde bli en extra inställning för just vingen och hur mkt den ska göra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Så skönt att man har klarat av alla missions allaredan då

Grattis, grymt jobbigt att orka med alla dem. Lär ju ha behövts ett par försök på varje. Har bara gjort 1-11 och slipstream missions. Har fullt upp att köra race, just klarat av 60 varv i Tokyo Sen jobbar jag på silver minst på alla licenser, har B+A+iB klart hittils.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RogerL
Grattis, grymt jobbigt att orka med alla dem. Lär ju ha behövts ett par försök på varje. Har bara gjort 1-11 och slipstream missions. Har fullt upp att köra race, just klarat av 60 varv i Tokyo Sen jobbar jag på silver minst på alla licenser, har B+A+iB klart hittils.

Får man fler procent desto bättre man klarat licenserna eller ger det bara en annan bil?

Permalänk
Medlem

Det ger bara en bil för alla silver och en till för alla guld. Men att försöka göra minst silver är bra för din racing också. Brons är alldeles för lätt, men för silver måste man lära sig ta rätt racinglinjer och sånt. Som man sen har nytta av när man tävlar på den banan. Sen är det ju bara nåt man vill ha, 100% och sen guld på allt

Och licenserna ger inga procent alls, du får bara procent från racen och driving missions.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

om sätter på vinge så kan man ju ändra downforcen bak så bilen får alltså bättre väghållningen, märks ju olika mkt på olika bilar..

Permalänk
Inaktiv

Jo Driving Missions var förhållandevis svårt men en utmaning jag gillade. De fem sista var inte alls så svåra som jag trodde de skulle vara. De fyra första klarade jag på 2-3 försök. Sista tog mig 5-6 försök, och ändå känner jag mig jävligt "hemma" på ringen. Körde 5:36 i min R89C precis, skall försöka captura detta och lägga ut på nätet tänkte jag

Permalänk
Medlem

Det börjar bli dags att posta lite hastighetsrekord tycker jag.
Ska bli kul att veta om det fortfarande är Escudon som är snabbast som den var i GT3(+490km/h).

Har bara kommit upp i drygt 430km/h med min MINOLTA Toyota sen börjar den skaka och blev omöjlig att köra.

Posta hastigheter!

Permalänk
Medlem

~312km/h med en Toyota Triathlon Race Car har annars bara en Nissan Skyline R34 GT-R som klara ~290km/h. Bara klarat 10% också och inte riktigt orkat köra mer även om jag haft det sen förra lördagen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Jo Driving Missions var förhållandevis svårt men en utmaning jag gillade. De fem sista var inte alls så svåra som jag trodde de skulle vara. De fyra första klarade jag på 2-3 försök. Sista tog mig 5-6 försök, och ändå känner jag mig jävligt "hemma" på ringen. Körde 5:36 i min R89C precis, skall försöka captura detta och lägga ut på nätet tänkte jag

Grymt med 5:36 har fortfarande bara 5:49 med min mazda, har inte kört några snabba bilar på ringen på ett tag heller.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hur mycket kan man öka procenten med driving missions? Jag antar att det finns nära 20-36. Tror att man få 10% efter att ha klarat driving missions, eller har jag rätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gt4
Hur mycket kan man öka procenten med driving missions? Jag antar att det finns nära 20-36. Tror att man få 10% efter att ha klarat driving missions, eller har jag rätt?

Det borde du själv veta eftersom du på förra sidan skrev att sista var ganska svår så då borde du nästan ha klarat det också eller?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Det borde du själv veta eftersom du på förra sidan skrev att sista var ganska svår så då borde du nästan ha klarat det också eller?

Men snälla du, har du gt4? Man kan spela alla missions utan att klara föregående. Jag BÖRJADE med sista först!!.. Tyckte att det var svårt!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gt4
Men snälla du, har du gt4? Man kan spela alla missions utan att klara föregående. Jag BÖRJADE med sista först!!.. Tyckte att det var svårt!!

Men snäll du. Ja jag har GT4, har däremot bara klarat ~10% för jag inte orkat köra mer, fasiken tror du jag skulle skriva saker i en tråd om ett spel flera gånger om som jag inte har någon koll på vad det är?

Permalänk
Inaktiv

http://s8.yousendit.com/d.aspx?id=3389X61JVNRFB0QZ5NRJ1FIZBH
(Videon med R89:an på ringen)

Missade att normalisera ljudnivån så det (ljudet) spricker ganska ofta p.g.a allt vindvrål. Hoppas den funkar! Dax att krama kudde....

Permalänk
Medlem

mitt hastighets rekord är med min TVR speed 12 (Otrimmad) 380.1km/h

Permalänk
Medlem

jag har bara klkarat 4 % *skäms*

jag har inte haft tid men nu på påsklovet då blir det mkt spel

Permalänk
Medlem

Nån som skulle kunna vara lite snäll och säga hur mycket en Ford GT 05 väger ?

Skulle vara bra om nån vet om en Dodge Viper team oreca är bra

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns fusk?
Om inte så är mitt ex tillsalu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur

hehe... okej.. o varför ska du sälja det? bara för att det INTE finns fusk eller?
mesigt....

Visa signatur

:: Intel Core i5-3750K @ 3.86GHz :: 16GB Vengeance 1600MHz :: XFX Radeon HD6950 2GB :: 1x 120GB SSD [WIN 7] :: 1x 1TB [SPEL / PROGRAM / FILM] :: 1x 500GB [INSTALLERADE SPEL] ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns fusk till alla spel beror på hur mkt tid du vill lägga ner på det Action Replay och liknande kanske också funkar. Men förstår inte varför du har köpt ett spel för att fuska på det, då har du missat hela poängen med GT4 och alla andra spel. Sen beror det helt på vad du menar med fusk, har stått på ett antal ställen i tråden vad man ska köra för tävling för att få en bil som man kan sälja dyrt, jag själv anser det som fusk.

Permalänk
Citat:

finns inga fusk. Du får 150 kr. så, skriv PM och var tyst.

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Permalänk
Medlem

tycker nog att GT 3 var roligare. För jag har typ "fastnat" finns inga race o köra ju. jävla skitspel!!!

har 7 bilar klarat 4 % vet inte vad jag ska köra hjälp mig!!!!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
tycker nog att GT 3 var roligare. För jag har typ "fastnat" finns inga race o köra ju. jävla skitspel!!!

har 7 bilar klarat 4 % vet inte vad jag ska köra hjälp mig!!!!!

Permalänk
Medlem

Jag fick upp min Volvo 240 GLT i 281.8 km/h

Vad är rekordet?

Permalänk
Avstängd

Jag är rädd att gt4 gamesave ska bli corrupt, orkar inte börja om från börjn.

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=58804&page=1&p...

Är det nån som har fått "corrupt message"?

Edit: Tänk på 24hours race, ps2an måste vara uppe i 24 timmar och när man gör spelet 3x snabbare i b-spec åker bilen i pit för att byta däck och man måste göra det varenda 10 minut och det beror på däck!!.

Men tänk på att om ni har picture in picture egenskaper kan ni göra gt4 fönstern ganska liten och titta på tv medans den håller på

Permalänk

Är det nån som har testat att typ sätta upp VPN så man kanske, kanske, kanske kan lira det online tom?!?

Ifrån en som brukar ha grabbkvällar och lira med FireWire.

Permalänk
Medlem

Ni som har kommit så långt, villken bil vann ni Super Car festival med ?
och så undrar jag om man kan köpa en bil och börja köra med den utan att det sparas, autosave är av såklart.
nån som vet ?