Permalänk
Medlem

Mobil Sterio. vad ska man tänka på?

Jag och mina polare ska bygga en musikanläggning till festivalerna i sommar så det gäller att vara coolast!

Förra året så hade vi en konsum kasse fylld med: Ett bilbatteri, en gammal bilstereo som vi kopplade ihop med två högtalare och en mp3 spelare.
Det funkade men vi var lite oroliga för att regnet skulle spola bort våran party maskin.

Vi hade tänk bygga en riktig låda den här gången men ett par begagnade bil högtalare. Kanske köpa något bättre än våran bilstereo..

Så har någon något tips om högtalare, hur vi ska bygga, vad vi ska passa oss för, osv. så skulle jag bli tacksam för lite tips ^_^
Ps. Våran budget är på ca 1000 spänn.

Permalänk
Medlem

hur f*n kan en konsumkasse hålla för ett bilbatteri?

Permalänk

haha...ghettobygge

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

bil batteri kanske var fel ord. men det är ett batteri som har samma funktion som ett bilbatteri fast det är lite mindre och håller inte lika länge. fast det bästa är att man kan ladda det igenom ett vanligt vägutagtag.

Permalänk

Re: Mobil Sterio. vad ska man tänka på?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av In_bloom
Jag och mina polare ska bygga en musikanläggning till festivalerna i sommar så det gäller att vara coolast!

Förra året så hade vi en konsum kasse fylld med: Ett bilbatteri, en gammal bilstereo som vi kopplade ihop med två högtalare och en mp3 spelare.
Det funkade men vi var lite oroliga för att regnet skulle spola bort våran party maskin.

Vi hade tänk bygga en riktig låda den här gången men ett par begagnade bil högtalare. Kanske köpa något bättre än våran bilstereo..

Så har någon något tips om högtalare, hur vi ska bygga, vad vi ska passa oss för, osv. så skulle jag bli tacksam för lite tips ^_^
Ps. Våran budget är på ca 1000 spänn.

hmm festival?? hmm hmm... loooooooool

Visa signatur

Dj-ToTTeN

Permalänk
Medlem

Ni ska inte ha ett bilbatteri utan ett fritidsbatteri, sitter u husvagnar ect. Klarar att bättre av att driva något under en längre period. Ett bilbatteri/startbatteri ska bara ge ström korta perioder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrragge
Ni ska inte ha ett bilbatteri utan ett fritidsbatteri, sitter u husvagnar ect. Klarar att bättre av att driva något under en längre period. Ett bilbatteri/startbatteri ska bara ge ström korta perioder.

Det är rätt budskap men inte riktigt sant, ett startbatteri för bil klarar att driva lika bra som ett fritidsbatteri, men ett bilbatteri klarar inte att laddas ur helt, ett bilbatteri kan vara så gott som dött efter 20 totala urladdningar medan fritidsbatterier klarar flera hundra urladdningar.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!