Permalänk
Medlem

Antipiratbyrån haxxar mig...

Fick häromdagen brev från Telia. Där stod att de hade blivit kontaktade av en organisation som påstod att jag hade laddat ner copyrightskyddat matrial. Det stod tid och datum samt namnet på filen jag laddat ner... får d verkligen göra så... det känns som att någon tittar på mig hela tiden nu... snart dags att dra ur TP kabeln tror jag...

Permalänk
Medlem

Eftersom det är olagligt att dela ut får dom göra så ja..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Man kan inte leva mycket på att bara "påstå" saker. Dom måste 100% kunna fastställa att det är så innan. Jag tycker dom gör fel. Dom kan inte haffa dig på att se namn på en fil. Du kan tex gjort en film som heter Spindelmannen.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

haxxar?

Dom har antaglien laddat hem en fil från dig på DC eller liknande...

Permalänk
Medlem

om du laddade använde du dc eller pb

Permalänk
Medlem

Jag stänger av varenda jäkel som tankar från mig.
Dom har ingen som helst nytta av att se min kompis och semester filmer.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mglader
om du laddade använde du dc eller pb

Vad är PB?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Jag stänger av varenda jäkel som tankar från mig.
Dom har ingen som helst nytta av att se min kompis och semester filmer.

Samma här. Vill inte att någon ska se mina hemmagjorda P-rullar

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven_XPC
Vad är PB?

pajjrett bejj

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Jag stänger av varenda jäkel som tankar från mig.
Dom har ingen som helst nytta av att se min kompis och semester filmer.

Wohoo.. Leechers.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Jag stänger av varenda jäkel som tankar från mig.
Dom har ingen som helst nytta av att se min kompis och semester filmer.

Är man så jävla rädd av sig har man inget på ett fildelningsprogram att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nfm
Är man så jävla rädd av sig har man inget på ett fildelningsprogram att göra.

Dummaste jag hört.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Dummaste jag hört.

Tyckte det var ett väldigt smart uttalande.
Folk som inte delar med sig ska inte heller ha något.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

Jävla leecher, hur skulle du känna dig om folk stängde av dig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har hört att om det ska bli nått av det där med nerladdade filen så måste de även göra en husransaken och då hitta just den på din dator...
så om du har lite ruljans på filerna ska "dom" inte kunna göra nått.

jaja jag vet inte om det är så, hörde det av en polare, men det låter troligt

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

Är väl fortfarande inte olagligt att ladda ner upphovsskyddat material?

Visa signatur

[ Nocz = Negative, Overflow, Carry, Zero ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
Samma här. Vill inte att någon ska se mina hemmagjorda P-rullar

Dumt att dela ut dom då!!!???

Visa signatur

AMD Semperon 2,4 , 512 mb RAM , MAXTOR 160GB , GeForce FX5700 , DVD-brännare m.m.

Permalänk
Medlem

det som är fel eller kan vara fel är om Telia har lämnat ut ditt namn osv. till antipiratbyrån, då IP går under PUL, betyder det att det är uppgifter som telebolaget inte får lämna ut om det inte är ett grovt brott, o så länge du inte sålt mjukvara eler liknande anses det bara som ringa, därmed så ska de inte lämna ut namn osv. speciellt inte till ett vinstdrivande företag, som inte på något sätt är anknutna till nån myndighet.

troligen har de helelr inte lämnat ut namn osv. utan varnar dig mest för att blidka antipiratbyrån. men man vet ju aldrig.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

telia får inte ens behandla APB uppgifter om detta brott enligt pul, så dom är redan medskyldiga till att bryta mot pul. pul förbjuder det mesta inte mycket till kryphål i den lagen, står tex behandlar uppgifter både manuellt och automatiskt.

Behandla kan vara vad som helst tex lagra på papper eller dator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi
telia får inte ens behandla APB uppgifter om detta brott enligt pul, så dom är redan medskyldiga till att bryta mot pul. pul förbjuder det mesta inte mycket till kryphål i den lagen, står tex behandlar uppgifter både manuellt och automatiskt.

Behandla kan vara vad som helst tex lagra på papper eller dator.

Vad jag vet är väl detta fortfarande under utredning och på inget sätt avgjort. Rapporten från datainspektionen låter nog vänta på sig ett tag till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripleyonline
Vad jag vet är väl detta fortfarande under utredning och på inget sätt avgjort. Rapporten från datainspektionen låter nog vänta på sig ett tag till.

nej, Datainspektionen har redan kommit fram till att IP-nummer går under PUL. det som de utreder nu är hurvida Antipiratbyrån gör något fel när de loggar IP nummer, vilket de säger att de inte gör. men som ja kan sätta en femma på att de gör.

de vet att de gjort olagliga saker, annars skulle de aldrig gå med på en förlikning med Bahnhof. De vet att Bahnhof hade kunnat trycka dit dem rejält, men slapp det då Bahnhof hellre förlikades.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

folk som stänger av andra som tankar ifrån dom borde bannas

Permalänk
Medlem

The leechers seeded and d0g saw that it was good.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Blev du haffad på DC eller via torrent?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Tyckte det var ett väldigt smart uttalande.
Folk som inte delar med sig ska inte heller ha något.

Word därför hänger man på kvalitets tracker.

Visa signatur

Registreringsdatum: 2003-01-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattias_86
Dumt att dela ut dom då!!!???

man måste ju ha en share ju... jag laddar upp skitmkt bilder från en skidresa, 1980 bilder typ Och en film som vi gjorde där... sen vad folk har för nytta av dem vet jag inte

Visa signatur

_:_

Permalänk
Medlem

En fråga, hur mycket bevis är det i en loggifil, vilket jag antar att dom använder som bevis. Eller vad annars? En loggfil kan ju aldrig någonsin hålla i rätten. Eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappersrulle
Jävla leecher, hur skulle du känna dig om folk stängde av dig?

Ungefär som filmskaparen känner som blir blåst på sina pengar?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ungefär som filmskaparen känner som blir blåst på sina pengar?

haha, inte för att jag håller med för 5 öre, men klockren komnentar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nocz
Är väl fortfarande inte olagligt att ladda ner upphovsskyddat material?

spel och program har alltid varit olagligt att ladda ner.. kommer bli likadant med film o musik..fattar inte varför folk hajjar att spel har alltid varit förbjudet o lika olagligt som musik ska bli nu..men det är nu man reagerar

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"