bbb's support blir ju bara värre och värre..

Permalänk
Avstängd

Maammmaaaa Miiiiiaaa!!!!

Jag kom tusanimej in i kön, om än dock ca 20min väntan.....shit!!

Jaja, det var riktigt flax asså..

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

weggie: de har nyligen ändrat till 8-22, medan kundtjänst har öppet 8-19. Allt enligt: http://www.bredband.com/se/content.jsp?t=22&s=27&m=311

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tnakka
weggie: de har nyligen ändrat till 8-22, medan kundtjänst har öppet 8-19. Allt enligt: http://www.bredband.com/se/content.jsp?t=22&s=27&m=311

Ok, har mest ringt till kundtjänst. Skönt att man kan nå tekniska supporten på helger också. Kan dock hålla med om att en del e lite dåligt insatta, men men.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Heh, efter att ha läst det här så kan jag nästan påstå att vi på glocalnet har rätt bra kötider iaf. Kopplat in 25.000 ADSL kunder på ca 1-2 månader och hållt kön mellan 5-15 minuter, och då har vi öppet dygnet runt.

Men en kund blir aldrig nöjd, är det ingen kö så ska dom istället klaga på att dom för det första behövde ringa överhuvudtaget.

Visa signatur

insert Funny Comment Here

Permalänk
Medlem

Fan, lyssna på det här då....

Vi har inte haft bredbnad nu i 2 veckor bara för att bredbandsbolaget sjapplar.
Wan lampan började blinka för 2 veckor sedan och far min ringde dagen därpå och då sa dom att dom skulle kolla upp det. 3 dagar senare ringer han dit igen och säger att vi ska ha ett nytt modem för att vi testat grannens och det fungerade....javisst säger dom och
*skickar* ett modem så att det kommer på torsdag eller fredag.
På måndag ringer farsan igen och frågar vart vårat modem är och då säger dom att det inte är fel på modemet och att dom ska kolla upp det här.
Nu när vi ringde igen så säger dom att det är fel på telestationen och att det kommer bli ordnat till den 14 april ungefär(fastän att grannen fick igång sitt nya 8/1 mbits BBB dagen innan och det funka).

Blir fan tokig, det lilla som man kan surfa i skolan räcker inte...och nu har vi inte haft bredband på två veckor....Förskräckligt!!!

Permalänk
Medlem

har ringt dom nu 3 gånger på senaste tiden om lite olika saker och har aldrig fått vänta mer en 2 min. och dom har löst dom probemen som jag haft. inte varit så stora visserligen men måste säga att jag är mkt nöjd med dom. men man har kanske bara haft tur

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Oskifer: roten till ditt problem heter "Teracom".

BBB köper wholesaleplattform av dem som funkar allt annat än stabilt.

Permalänk
Medlem

har ni alldrig hörs "frasen" ett företag kan växa ihjäl sej.. precis vad som händer med BBB dom blir för stora för fort så allt annat hamnar efter tex suport.. när dom köpte upp bostream så gick det inte över natten dom har haft all tid i värdeln att fixa mer folk till suport,tekniker mm som behövs för att ta över säg 100000 adsl kunder.. men jag tror BBB tog en rövare och hoppades på att det skulle flyta bättre.. men surt sa räven och ni ser hur det är i dagsläget, suport som är bedrövlig.. låga tider för att få den tjänst man köpt.. problem med övergångar mm mm.. hadde jag varigt BBB och skulle köpa en annan isp så har jag iallafall kollat vad som behövdes för att få det att flyta bra.. hur mycket mer personal behöver jag tex eller fler tekniker som ska koppla in nya kunder mm mm.. som det är nu så biter dom sej själva i svansen.. dom har MÅNGA missnöjda kunder nu och snacket går... vi ser ju en hel del här på swe bara, och jag tycker att bbb har misskött sej riktigt duktigt nu.. spec när bredband är så pass utspritt nu och det är en vanlig tjänst, jag har alltid tyckt att BBB har varigt en bra isp.. men som det är nu så finns det så många andra isp:er som har en bättre tjänst och tar han om sina kunder så mycket bättre,

så mitt förslag BYT isp till något annat om ni ÄR missnöjda.. svårare än så ÄR det inte faktis

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frust
Beställde BBB VDSL i förra veckan och börjar så smått fundera på om de verkligen kan erbjude detta i HBG. Någon som vet ?
Min order verkar inte vara behandlad för jag kan ej kolla leveransstatusen
Ska man behöva ringa och tjata ?!

Lite sent svar men ja, VDSL finns i Helsingborg men bara på vissa områden.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

dhc - tack för svaret, och som ett mirakel från ovan så lyste wan lampan konstant när jag kom hem från skolan....Weeeeei!