Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Natural-Selection@Sweclockers

Permalänk
Medlem

jag är på igen inte bättre att vi joinar en irc kanal då det är smidigare att snacka?
EDIT: är det vent 2.1.4 vi ska köra? den är väll senaste innan det började kosta

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Okej.. kan fixa en irc-kanal.. Vad ska den heta?

det är ventrilo 2.1.3. Tanka på länken åvanför

Permalänk
Medlem

Jag är inne på #swec.ns at Quakenet.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

då får det bli #swec.ns

Permalänk
Medlem

Jag älskar Natural selection . och jag är väldigt gärna med och lirar

Permalänk
Medlem

Kan inte ladda hem ventrilo på den där länken

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

varför inte 2.1.4? det är ju nyare än 2.1.3 och det är gratis med. aja får väll installera 2.1.3 med :/:/

EDIT: funkade med 2.1.4 med

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

aaw, älskar verkligen det här spelet. tyvär är min hl-nyckel reggad på ett annat konto som jag glömt passet till... suck. (och namnet btw).

hoppas det kommer till HL2 någorlunda snart... tyvär verkar det först bli 3.0 Source, samma grejer men något uppiffad grafik.... nåja. nästa version är nog till HL2.

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
aaw, älskar verkligen det här spelet. tyvär är min hl-nyckel reggad på ett annat konto som jag glömt passet till... suck. (och namnet btw).

hoppas det kommer till HL2 någorlunda snart... tyvär verkar det först bli 3.0 Source, samma grejer men något uppiffad grafik.... nåja. nästa version är nog till HL2.

Klicka på "Forgotten password" eller vad det heter så borde det funka. Annars har jag ett konto över.. men vågar inte ge det till dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4

hmm vad förvirrar du om? source = hl2 motorn, den heter source. eller något

Visa signatur

Permalänk
Medlem

FY FAAN!

Vilken flopp

Först laggande server (Körde listen sen) Folk drog. Listen fungerade hyfsat...

Min mic cpade sig Allmänt lagg när jag alt-tabbade

Får spela mer seriöst typ imårrn.

Någon som har bra lina att köra servern från?

Permalänk
Medlem

Ni slutade JUST när jag hade fixat allt! Någon som vill spela ikväll/inatt?

Permalänk
Medlem

Nytt spel ikväll 20:00

Gå in på IRC: #Swec.NS @ Quakenet för mer information

Permalänk
Medlem

Jag är med.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag med!

Permalänk
Medlem

Funkar inte att spela för mig heller konstigt .står precis som "afterdeatch" säger ! konstigt faktiskt !

Permalänk
Medlem

jag e också med

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

kommer in!

Permalänk
Medlem

Vilka program använder ni? mIRC kan man ju bara ha i 30 dagar...

Permalänk
Medlem

mIRC kan du ha hur länge som helst.. vänta 5 sek så funkar det.

Skaffa ett annat IRC program då. Tex zIRC (Nån på SweC har gjort det)

Permalänk
Medlem

Spelar ni nu eller?

Permalänk
Medlem

Blir det något ns ikväll?
Kan hosta en listenserver i värsta fall (om inte geeken kan hosta)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är på, kom igen. Fler som spelar. Det var askul sist vi spelade!

Permalänk
Medlem

Blir inget av det. Vi kommer bli för lite och allt kommer lagga sönder. Inga kommer kunna spela och allt blir ett fiasko. Låt tråden dö...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keit
Blir inget av det. Vi kommer bli för lite och allt kommer lagga sönder. Inga kommer kunna spela och allt blir ett fiasko. Låt tråden dö...

Varför kommer allt lagga sönder?
Om jag hostar kommer det inte att lagga.
Har även kört 16spelare på deddi med denna lina utan lagg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Intel_power: Då får du ta över projektet.. eftersom min lina är sämst så kan jag inte längre hålla i det.. låt tråden dö :'(

Tack för allt

Permalänk
Medlem

Jag och en polare spelar ofta NS på kvällarna. Ska kolla förbi kanalen nån gng och se om det är nnån som lirar

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

NS är faktiskt rätt roligt.
Brukar mest lira DOD fast för några månader sedan kom jag in i en NS period : )

Nu är det mest DOD igen och jag börjar tröttna lite : P
Så jag ska fan ladda ner NS nu .

Permalänk
Medlem

För alla som är intreserade så kommer jag och en polare snart att sätta upp en NS Server för våran ISPs räkning. Målet är ju självklart at få Sveriges bästa NS Server (finns inga seriösa svenbska NS servarar just nu) När servern är uppe så kommer jag självklart att skriva adressen här så holl utkik.

Lite fakta:
Servern kommer att köra 2st spelservrar. En NS Classic (16 spelare) och en NS Combat (16 spelare). Detta kommer vi börja med så får vi se om maskinen pallar med. Till att börja med så kommer det finnas en sida med ett forum på. Men det kommer kanske fort byggas ut med hlstats för båda servrarna och lite annat mysigt. Servern kommer inte at köra en massa fjantiga plugins. Det som kommer finnas är amx mod x, välja bana plugin och lite annat nyttigt. Servern kommer att stå på en sponsrad fiber lina i en Serverhall i Motala. Jag vet inte exakt, men jag tror att den kommer att stå direkt på song networks fibernät. Vi räknar därför med att alla som har en bra uppkoppling ska kunna pinga 20-30. Och dom som har BBB ska kunna komma neråt 10. Nu vet jag inte om det kommer bli såra ping men ett krav är i alla fall att alla i sverige ska ha under 50.

jag hoppas att vi kommer få måga glada spelare på våran server så vi kan ha den uppe. Som sagt, jag återkommer med mer info.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Låter som en bra idé. Hoppas att det kommer bli vettigt folk som spelar där med och inte bara combatspelande fraghunters som precis upptäckt ns_.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q