Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

Adapter 4 pin till 3 pin

Hej!

Jag har köpt en fläktcontroller av märke "super panel W-Force"

Jag har nu ett problem som jag skulle bli väldigt glad om någon lyckades lösa.

När jag skulle koppla in kabeln från Fläktcontrolern så passade inte den i kontakten där CPUfläktskabeln satt, för kabeln var 3pin och kontakten på moderkortet var 4pin.

Har sökt på internet efter en adapter men hittar bara adapter med strömkontakter och det är väl fel att koppla in?

Snälla hjälp!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag når Örat, jag kör E20 norr, det är en stad i mitt hjärta av lycka och sorg!

Permalänk

Hej!

Vet inte om det är rätt?

Finns det någon annan som haft samma problem att det sitter 4pins kontakter på moderkortet och sedan försöker man koppla in en fläktkontroller med 3pins ?

Permalänk

Jag tror inte 4pins kontakten på moderkortet är gjord för en fläkt. Finns bara 2pin 3pin och 4pin fläktar av molextyp tror jag.

Permalänk

På min CPUfläkt sitter det en kabel med en 4pin och kontakten där den sitter på moderkortet är 4pin, men kablarna från fläktkontrollern är 3pin, jag ska koppla kabeln från fläktkontroller till moderkotet där CPUfläkten och det passar inte och jag ska koppla kablen från CPUfläkten in i en annan kabel från fläktkontrollern men det passar inte.

kablarna från fläktkontrollern är 3pin

Kanske lite rörigt skrivit men snälla någo hjälp mig jag är mycket tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

finns ju hur mycket som helst på Tradera annars!

Permalänk

Jag har en HP dx6100 dator kan det var det som är felet att HP har 4pin kontakter på moderkortet medans alla andra har 3pin?