Permalänk
Medlem

Dansspel till konsol

Lirade Dance Dance Revolution i en arkadhall och fastnade på en gång! Finns det något likvärdigt, om inte precis samma spel, till XBOX eller PS2??

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Dance Dance Revolution finns i alla fall till PS2, har för mig det finns till xbox också (i alla fall något liknande).

Du kan ju kolla in www.ddrsverige.com där finns massa bra info.

edit: Däremot har jag inte hittat något ställe som säljer DDR-spelen. Mattor/plattor verkar enkelt att få tag på, men det verkar inte som någon har några spel.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

Webhallen listar ett DDR spel till PS2 men det verkar inte ha släppts än. Vad bör man ha för dansmatta då, finns ju himla mång att välja bland.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

· Dancing Stage EuroMix
· Dancing Stage Party Edition
· Dancing Stage MegaMix (PS2)
· Dancing Stage Fever (PS2)
· Dancing Stage Disney Mix
Samtliga Dancing Stage-konsolspel finns tillgängliga i Sverige.

Permalänk
Medlem

Har hört det sägas att Konamis egen matta är bra av de billiga, det verkar som de lite mer insatta tycker man ska satsa på en platta.

Jag funderar en smula på att köpa en sån här däremot, även om jag inte vet något om den: http://www.playtrack.com/product_info.php?cPath=22_84&product...

>selver du råkar inte veta var de finns tillgängliga? Har bara hittat något UK-dance.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

Min kompis säljer dans mattor.

Permalänk
Medlem

Ifall du har moddat din XBOX så har du möjligheten att köra Stepmania X. Stepmania är ett program som klonar DDR. Fördelen med Stepmania är att du kan lägga in egna låtar, finns i stort sett på alla plattformar samt att det är gratis. Nackdelen är att du måste äga en konsol som klarar av att köra otillåten kod, vare den sig är moddad eller är en såkallad DEV maskin.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ifall du har moddat din XBOX så har du möjligheten att köra Stepmania X. Stepmania är ett program som klonar DDR. Fördelen med Stepmania är att du kan lägga in egna låtar, finns i stort sett på alla plattformar samt att det är gratis. Nackdelen är att du måste äga en konsol som klarar av att köra otillåten kod, vare den sig är moddad eller är en såkallad DEV maskin.

Vad himla bra! Finns Stepmania på xbins och dylikt?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freeloo
Vad himla bra! Finns Stepmania på xbins och dylikt?

Ja. Ett tips är att leka med PC versionen först för att se vilka låtar du vill ha, då du kommer att ta ner en hel del pack med olika låtar. För att få tag på låtarna så är det enklast att googla på "Stepmania +Songs" eller gå in på DDRuk.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ja. Ett tips är att leka med PC versionen först för att se vilka låtar du vill ha, då du kommer att ta ner en hel del pack med olika låtar. För att få tag på låtarna så är det enklast att googla på "Stepmania +Songs" eller gå in på DDRuk.

Hmm hittade ingen bra sida med låtar, och på ddruk verkar downloadsektionen vara stängd :\

Edit: Imorgon drar jag i alla fall till närmsta Game och köper två xbox dansmattor

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

När man ändå är igång om dansmattor och dylikt, Nån som har Dancing Stage Megamix och kan radda upp vilka låtar som finns med och vilken dansmatta som är bra till ps2? Tänkte köpa en Joytech matta, för dom är billiga, är dom bra?