AAAAAAH!! vill ha 1280*1024 NU!

Permalänk
Avstängd

AAAAAAH!! vill ha 1280*1024 NU!

Tjenare!
Ville bara veta varför i helsike upplösningen 1280*1024 försvann när jag bytte grafikkort (ATi 9200 SE ---> Inne3D 6800 GT) ??
Skitiiriterande är det när jag ska spela Battlefield t.ex. eller Generals-spelen. Maxupplösningen på dessa spel är numera 1024*768! Detta är väldigt irriterande och jag känner att jag måste ha hjälp nu annars blir ja våldsam mot burken...
Någon som vet vad som är fel?

Henke

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk

Vad händer när du ställer in på den upplösningen? Testat att sänka uppdateringsfrekvensen på skärmen?(Om det är en gammal röten skärm så är det möjligt att den inte gör det själv)

Permalänk
Medlem

Du är säkerligen inte installerat de nya drivrutinerna, Nvidia-kort gillar inte Ati-drivrutiner du vet.

Gå in på www.nvidia.com och ladda ner dem där isåfall.

Och om du redan bytt, så testa att installera om dem.

Lycka till!

//Anton

Visa signatur

Linux is free - if your time is worthless

Permalänk
Medlem

jag kan heller inte köra med den upplösningen, jag har ett likadant och jag har en ny skärm. verkar som spel fan inte stödjer det. man kan ju spela andra spel med mycket högre upplösning

Visa signatur

inget intressant att skriva här

Permalänk
Medlem

Är det något sjukt med det kortet eller är det bara ni två olycksfåglar som råkat få fel?

Funkade det med drivrutinerna?

Visa signatur

Linux is free - if your time is worthless

Permalänk
Medlem

Det är mkt vanligt att man inte kan välja högre upplösningar än 1024x768 i många spel, trots att både spel & gkort & skärm egentligen stödjer betydligt högre upplösning. Detta varierar en hel del mellan drivrutiner konstigt nog... 71.xx verkar ge detta fel i många lir.......

Generals spelen kan man ändra manuellt i config filen som ligger under application data katalogen under documents & settings, det funkar alltid :D...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerfors_power
Vad händer när du ställer in på den upplösningen? Testat att sänka uppdateringsfrekvensen på skärmen?(Om det är en gammal röten skärm så är det möjligt att den inte gör det själv)

Nej, jag har en Hansol H950, inte helt ny, men inte jättegammal.
Den e på 25 ms, men den känns mycket snabbare:D

[QUOTE]Ursprungligen skrivet av anton_hjelmqvist
Du är säkerligen inte installerat de nya drivrutinerna, Nvidia-kort gillar inte Ati-drivrutiner du vet.

Gå in på www.nvidia.com och ladda ner dem där isåfall.

Och om du redan bytt, så testa att installera om dem.

Lycka till!

//Anton

[QUOTE]

har just nu en moddad version av en av de topp tre senaste drivisarna, men har testat typ 8 st andra (senaste included) och det finns fortfarande ingenstans där det står 1280*1024...

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!